Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Rigtig gammel Golf fra 1993, men "kun" kørt 231000 km, hvad skal jeg være opmærksom på?

Brian Aagård

Brian Aagård
bruger siden
25-11-2010

14-12-2011 kl. 12:20

Kære med bilejere. Sidste år blev vi nødsaget til at købe bil nr. to - hvilket vi er ærgerlige over, men pga. aflevering af tre børn, ja, så var det nødvendigt. Så vi købte en gammel Golf stationcar fra 1993 1.8 benzin, der havde kørt 225000 km. Vi gav kr. 10.000 for den inkl. sommer og vinterdæk. Eneste ekstra den har er servostyring - ellers intet. Nu har vi haft den i et år, og der har kun været et problem med olie lampen der lyste på trods af der var rigelig med olie - Det er lavet - ellers intet andet der har været problemer med. Jeg kører ca. 6000 km årligt i den, og kun til småture. Måske to gange om året lidt længere ture. Den er rusten i døre og ved bagrude, men ellers intet. Der er en større bule i døren, men det betyder ikke noget. Jeg vil gerne den kan holde 2-3 år mere, men kan det svare sig at få en mekaniker til at gå den igennem fra A-Z, og så kommer han med sin vurdering? For et sådant tjek kan da godt løbe op i kr. 5000 tror jeg, og det ved jeg sgu ikke om den er det værd? Hvad mener I? Slutteligt vil jeg sige, den er jo en VW, og den kører som en drøm og starter hver morgen, også i sidste års hårde vinter. Har andre herinde nogle opmærksomhedspunkter jeg bør være opmærksom på?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

14-12-2011 kl. 13:12

Jeg kendte engang en mekaniker, der blev ved med at sige at han godt kunne forestille sig at VW dyppede alle Golf 3 karosserier i saltvand inden de malede dem, så meget som de rustede.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg