Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Renualt Grand Senic III

Andre Sommer

Andre Sommer
bruger siden
03-03-2017

14-06-2018 kl. 11:47

Har " forelsket " mig lidt i en Grand Senic, pga af plads, komfort og ikke mindst økonomi. Men hvad er forskellen på 1,5 og 1,6 diesel motoren ?

Nogle som har erfaringer med hvor holdbar den er når den har kørt mange kilometer ? komme til at køre cirka 40.000 om året og de modeller jeg har kigget på har kørt ca 90.000 allerede

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Steentoft

Martin Steentoft
bruger siden
07-10-2017

21-06-2018 kl. 04:13

Hej

Holdbarheden af motoren i den scenic er ikke noget problem.
Har selv en 1.5 dci 110hk i en Megane III Vi kører 50-55.000km årligt.
Og har ikke haft en rep, udover en manifold dyse. Hold din service olie skift, så har du en bund solid motor og bil.
Vh
Martin

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

21-06-2018 kl. 16:57

Holdbarheden og driftsikkerheden er generalt god på langt de fleste biler, så længe man overholder service, og lytter til mislyde, og reagerer på dem.

Med hensyn til tilfredshedsundersøgelser, så kan man godt ligge i bunden, uden dog at være utilfreds.
Nogle bilejere er mere entusiastiske med deres bil end andre, og der skal måske mere til at få en entusiastisk BMW eller AUDI-ejer til at indrømme hvis de er lidt utilfredse med noget.

Jeg personligt har ingen erfaring med Renault, men jeg kender da nogle stykker der er glade for deres, og vil købe en Renault igen.

Hilsen Lars