Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Renault Laguna III St. car

Kenneth Friis Davidsen

Kenneth Friis Davidsen
bruger siden
02-01-2010

30-12-2011 kl. 19:39

Hej Alle Jeg har besluttet mig for at skulle have en prøvetur i denne bil. Er der nogen der har erfaringer/viden om denne model. Hvilken motor skal man gå efter? Er der ting man skal være opmærksom på? Hvordan har den klaret sig i diverse tests? Jeg synes den ser voldsom billig ud, hvis man kigger på dem der er 2-3 år. De har i den grad tabt meget i værdi i deres første leveår..... Alle input er særdeles velkomne....!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

30-12-2011 kl. 20:16

Den er billigere end andre i dens klasse fordi den ikke er så populær herhjemme, men der er bestemt ikke noget at være nervøs for med III, Den er godt bygget.

Morten KD

Morten KD
bruger siden
05-12-2005

31-12-2011 kl. 12:19

Har også luret på denne: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/renault/laguna-iii/20-expression-st/889370 - den kører så lækkert! Så vidt jeg kan se er det en Dynamique og ikke Expression, som der står - dvs. 17" alu, sportssæder og sikkert nogle andre småting. Synes sgu man får ufatteligt meget bil for pengene = ekstremt fristende :-)

Dette indlæg blev 31-12-2011 12:20 redigeret af dets forfatter.

Thomas Riishøj

Thomas Riishøj
bruger siden
19-04-2006

31-12-2011 kl. 13:06

Hej,

Jeg har haft min Laguna siden april, og jeg kan kun anbefale denne bil. Min er 2,0 DCI med 150 hk. Den motor er virkelig god. Udstyr og kvalitet er helt i top.

Jeg synes Laguna er overset på det danske marked. Jeg har kørt næsten alle biler i firmasegmentet, og Laguna er fuldt ud så god som Passat. Mondeo mv.

Thomas

Profil slettet

Profil slettet

31-12-2011 kl. 13:11

Dette kan måske skyldes at Laguna II ikke fik så positive anmeldelser og at dens Fejlstatistik i div. brugttests

Thomas Riishøj

Thomas Riishøj
bruger siden
19-04-2006

23-06-2012 kl. 00:31

Morten Møller skrev:
Har nu haft min Laguna III 150 hk i 6 mdr, fik den som firmabil, Golfen (en 5 serie) blev efter 4 år skiftet ud.
Efter 1-2 dage, finder jeg ud af, at den giver rigtig dårlige støtte til benene, ved ikke om jeg er for høj til bilen 186 cm.. men der kan absolut heller ikke sidde nogle bag mig og konen skal have sædet en del frem, for at vores datter kan sidde bag hendes sæde, guskelov, har vi kun et barn. Finder hele tiden ud af små ting, som den driller med, f.eks kan den ikke, som mine 3 forudgående biler, åbne vinduerne med fjernbetjeningen, slukker du bilen og lader fjernbetjeningen sidde i (nøglen) så kan du alligevel ikke, efter kort tid, åbne eller lukker vinduerne, men skal tage kortet ind og ud... og hvorfor skal nøglekorte være så kæmpe stort ?? selv om jeg køre bilen rigtig pænt, kan jeg kun få den til at køre 14 km/l.opgivet til 19, jeg kunne blive ved med småting og kan kun råde folk, til at tage en rigtig god lang prøvetur, inden man beslutter sig for denne bil, for den er lidt "sin egen". Næste gang, bliver det IKKE en renault.

Thomas Riishøj

Thomas Riishøj
bruger siden
19-04-2006

23-06-2012 kl. 00:39

Thomas Riishøj skrev: Hej Morten, Det er mærkeligt, som vi opfatter biler forskelligt. Jeg er 184 høj og jeg sidder perfekt i bilen. Mine 2 børn klager heller ikke over manglende plads.
Nøglekortet har fået meget kritik, jeg synes dog, at det ligger perfekt i lommen ifht. til en nøgle. Jeg vil give dig ret i, at det er irriterende, at fjernbetjeningen ikke kan åbne og lukke vinduer.
Min kører 15 km på literen. Det er jeg fuldt tilfreds med. Jeg tror ikke, du finder mange st. car med 2 liters i denne str., som går meget længere.

Vi overvejer kraftigt, at købe Laguna igen, da den har overrasket os særdeles positivt.