Bilbasen Forum
Punto, 207, Fabia...
Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005
15-11-2012 kl. 14:27
bruger siden
06-04-2005
15-11-2012 kl. 20:47
Omkring brugtpriser, så er man desværre nok altid lidt for optimistisk på egne bilers vegne. Men en forhandler ville give 45, og anbefalede mig at prøve at sælge den privat til 50-55. Det tror jeg faktisk ikke er helt vildt langt fra (det nærmeste jeg kan finde er biler sat til salg ved forhandlere til 70.000 med færre kilometre -- men det er også skræmmende nær nyprisen). Men uanset om jeg ender med 40 eller 50 i hånden, så bliver det nok en bil til omkrign 70, så jeg ikke skal låne.
Men når du snakker sikkerhed og klasser, er det så "sikkerhed i praksis" (hvor større biler nok som regel er mere sikre i kollissioner) eller er der forskellige NCAP krav i forskellige klasser?
bruger siden
06-04-2005
08-12-2012 kl. 20:07
Jeg har to yderligere spørgsmål til forum:
1)
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/renault/clio-iii/12-16v-expression-st/1433130
Er dette "et for godt tilbud til at være sandt" - o betyder "salg for kunde" at dette er en problemfyldt bil, som forhandleren ikke vil lægge reklamationsret til?
Prismæssigt er det en bil, der koster det samme som en to-tre år ældre Fabia med flere kilometre - Fabia er nok generelt en bedre bil, men det ophæver alder og km jo.
2)
Køb af bil med tinglyst gæld - hvor gælden overstiger den udbudte pris? Er det en bil, man bare skal gå uden om, eller skal man snakke med den private sælger før man vælger en anden bil?
På forhånd tak for svar fra ikke-trolls.
T i
bruger siden
17-06-2006
09-12-2012 kl. 12:50
Jeg ville (i prioriteret rækkefølge) enten: lade være med at handle her / være sikker på at prisen afspejler at det er privat handel / eller sørge for at få papirer på at det er forhandleren der er handlet med (Mener jeg har læst at forhandleren ikke kan undgå reklamationsretten også selv om han kun er "formidler", men det er vigtigt at det fremgår at han er part i handlen (men check lige selv)
Men gider man ovenstående bøvl, jeg ville nok kigge på andre biler....
Den du linker til er jo også 4 år gammel om om 3 uger og har kørt en del km. En helt ny koster 128k og der er masser af andre brugte, så denne er vel ikke et fantastisk tilbud, selvom prisen er i den billige ende......
Mht. gæld i bilen skal du være sikker på at gælden er indfriet inden du køber den, så er der ingen problemer.
Er der der mindste slinger i valsen i forhold til at gælden først bliver indfriet når du har overdraget penge eller lignende ville jeg kigge på noget andet. Der er biler nok, så hvorfor købe en hvor der er ekstra chance for at der kan opstå problemer
Af de biler du har nævnt ville jeg tage et ekstra kig på Fabia combi. Den er skruet ganske godt sammen og har et rigtig godt bagagerum i forhold til bilens størrelse.
bruger siden
06-04-2005
10-12-2012 kl. 22:02
K S skrev:
Se dig om efter en lettere brugt VW Polo fra 2010 og frem. Den er netop kåret til den mest fejlfrie bil i sin klasse i Tyskland. Designet er smukt og tidsløst og du er sikker på et lavt værditab og en vis portion prestige i gadebilledet.
Omvendt psykologi-troll?
bruger siden
06-04-2005
18-12-2012 kl. 17:23
Tak for overvejende sagligt input...