Bilbasen Forum
Polesta 2 eller Ford
Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006
18-02-2021 kl. 13:09
Nogen som har prøvet eller rørt ved disse 2 biler, tænker på hvordan kvaliteten er ?
https://www.bn.dk/bilmagasin/sektion/volvo/1225-polestar-kommer-til-danmark
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/mustang-mach-e/extended-range-awd-5d/5001636
Eller er det sikre valg en Tesla Model 3 eller eller Model Y eller Audi Q4 etron til den tid ?
J R
bruger siden
13-12-2013
18-02-2021 kl. 16:47
Har i hvertfald ikke set dem endnu.
Men de ser alle 4 fede ud.
Nu er jeg lidt Tesla tosset,hvis ikke det er bemærket.
Så jeg ville helst have en Y, som kan leveres fra ca midt sommer. Tyskerne har fået lov at forhåndsbook pt til levering i april. Der skulle være gang i pre delivery production, altså test samlinger på fabrikken i Berlin.
Dernæst en Polestar, som også virker ganske lækker. Men mener ikke den leveres i DK før senere.
Mustang virker lækker og lidt fed, dog går det SUV agtige af den når, man opdager at den har lavere frihøjde end de fleste, det er en synsforstyrrelse at den er høj. Bemærk den er malet sort nederst, og det bemærker man ikke lige med det samme.
Mustang leveres også med OTA opdateringer, om det bliver gavebod som Tesla eller ?
Q4 er nok den jeg mindst ville have. Men det har at gøre med jeg ikke vil sponsere VAG. Måske jeg kommer mig over den isme over tid.
Woho, så lige der var kommet priser på Skoda Eniaq 80 plus til 389.000, Skarp pris, og med lidt farve og guf rammer den 460.000.
Dette indlæg blev 18-02-2021 17:18 redigeret af dets forfatter.
Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006
18-02-2021 kl. 17:18
Tesla er nok den billigste og hurtigste og ja dem som kom først, så de har nok
mest erfaring med el biler.
J R
bruger siden
13-12-2013
18-02-2021 kl. 17:24
Tror Model Y rammer 410k med baghjulstræk og lille batteripakke. og 510 med 4 hjulstræk og LR pakke. Men det vides ikke. Det kan være vi bliver overrasket, nu den produceres i Berlin og der måske ikke er 10% importmoms fra US på den.
T i
bruger siden
17-06-2006
18-02-2021 kl. 17:44
J R
bruger siden
13-12-2013
skrev:
Kan bare ikke lige hurtigt udlede hvad Eniaq 80 plus betyder. Der står en masse om 80 med baghjulstræk, men ikke noget om hvad plus'et betyder.
Tror Model Y rammer 410k med baghjulstræk og lille batteripakke. og 510 med 4 hjulstræk og LR pakke. Men det vides ikke. Det kan være vi bliver overrasket, nu den produceres i Berlin og der måske ikke er 10% importmoms fra US på den.
Først og fremmest har 80 Plus Varmepumpe og 125kW DC ladning (80 ingen varmepumpe og kun 50kW ladning)
Så giver overhovedet ikke mening at købe en 80.
Derudover har 80 Plus lidt mere udstyr bla. navi, ang. forberedelse, varme i forsæderne mm.??.
Forstår ikke 80 modellen, virker som om man bare skulle have en lav frapris
https://viewer.ipaper.io/Semler-Mobility-Marketing/skoda/enyaq-iv-standardudstyr/?page=2&utm_campaign=SKODA_2021_Feb_NB_SD_enyaq_forudbestillere_priser_P4_&utm_content=standardudstyr&utm_medium=email&utm_source=nyhedsbrev
J R
bruger siden
13-12-2013
18-02-2021 kl. 22:18
Hvor er prisen for 4x4?
Memory på førersæde, hvorfor ikke standard?
T i
bruger siden
17-06-2006
18-02-2021 kl. 22:58
J R
bruger siden
13-12-2013
skrev:
Hvorfor kun 125 kW DC? Det virker til en politisk beslutning fra det tyske overformynderi.
Hvor er prisen for 4x4?
Memory på førersæde, hvorfor ikke standard?
Formentlig et spm. om hvad de mener BMS, batteridesign etc. kan klare?
Har ikke set priser på 4x4 endnu, den kommer vist først senere.
Virker som om konceptet fortsat er "lave" grundpriser og vil man så have mere grej koster det... Startprisen er jo fin, men vil man have en del grej, passerer man hurtigt 450k
Men mht. 80. En bil til 370k uden sædevarme? Virker latterligt. Audi finten måske, hvor eks. en std. fartpilot indtil for relativt nylig var ekstraudstyr på biler i samme prisklasse....
J R
bruger siden
13-12-2013
19-02-2021 kl. 08:00
Forskellen på en ICE og en elbil er at Ice'en smider 70-80% i mindre effektivivtet.
Hvor en elbil kun taber måske 5-7%.
Så en lidt større elmotor giver et væsentlig bedre udkomme, end behovet ved en større EIC motor.
Når man får 204 hk ud af en ICE, så har man hældt måske hvad der svarer til 60 liter benzin i den i det område, hvor den udvikler/leverer de 204 hk. 60 liter benzin har et energi indhold på ca 600 kW eller 900 HK. rundt regnet.
Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006
08-05-2021 kl. 18:27
Nogen som har oplevet den nye lille MB elbil ?
En som sælger den brugt og der kan spares over 75.000 kr for bare 3000 km.
J R
bruger siden
13-12-2013
09-05-2021 kl. 00:18
Men ser fed ud.
Mercedes lægger batterier i til at lade hurtigt. Dvs de lægger et forholdsvis stort batteri i, men låser der, så du kun kan tilgå en mindre andel.
Det gør de fordi de fleste ikke forstår at lade en elbil og bare vil se der står 100%.
Når du lader et batteri, så gør du det som du skænker en øl. Øl og glas passer sammen, du startet langsomt, til du er sikker på du rammer glasset, så hælder du som ind i helvede, til der kommer skum ca ved 50% fyldt glas, så langsomere og langsomere, til glasset er fuldt.
Mercedes vælger bare at benyttet et større glas, eks et 50Cl glas til en 33 cl øl, så kan man lade hurtigt lige til 100%, men du opdager bare ikke der er 8 kWh battteri som Mercedes har skjult for dig.
Andre producenter vælger at lade dig bestemme om du vil bruge hele pakken, eller kun 80-90%. Dem der så gider sættte sig ind i det, de lader til 80-90% på daglig basis, men den ene gang om året hvor de i uge 29 SKAL til Hellerup ugen i Skagen, så topper de ellerten helt op hjemmefra og kører til skagen på et ladestop.
Merceren, vil jeg tro skal stoppe 2 gange, hvis det er via storebælt. Napper man færgen, kan man måske nøjes med stop i Haverslev.
Dette indlæg blev 09-05-2021 00:25 redigeret af dets forfatter.