Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Peugeot 3008 eller Nissan Qashqai?

Thomas Riishøj

Thomas Riishøj
bruger siden
19-04-2006

17-03-2011 kl. 07:51

Hej alle, Vi er meget tvivl om, hvilken af disse to biler, vi skal vælge. Vi kigger på 3008 i 1,6 HDI eller Qashqai i 1,5 DCI. Vi kører 35000 om året og har 2 mindre børn. Fortæl gerne om erfaringer med lignende biler, gerne også om realistisk diesel forbrug. Mvh Thomas

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Morten KD

Morten KD
bruger siden
05-12-2005

17-03-2011 kl. 09:13

Af de 2, klart Qashqai. Har dog ikke prøvet en 3008, men den er simpelthen for grim og kan ikke se mig selv i en sådan.. ;-)

Har prøvet en Qashqai +2 1,5 dCi og synes den var dejlig komfortabel og støjsvag. Motoren imponerede ikke hvilket overraskede mig, da jeg kender motoren særdelses godt fra min Clio og ikke har noget at udsætte på den..

En bil som du/i skal prøve er en Kia Sportage 1,7 diesel - den imponerede mig hele vejen igennem. Det eneste lille skår i glæden var den store blinde vinkel skråt bagud, men kan man leve med det, får du en - i mine øjne - flot, lækker, økonomisk, praktisk, rummelig, komfortabel bil med 7 års garanti/150.000 km.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

17-03-2011 kl. 09:34

Som mange andre herinde, er jeg heller ikke meget til designet på 3008 - men det er jo en smagssag.
Af de to nævnte ville jeg derfor også vælge Qashqai.

Men tjek lige Kia Sportage og Hyundai ix35.
Det er rigtigt lækre biler.
Og garantien på begge biler er jo også i top.

Der er selvfølgelig også andre alternativer som Yeti eller Kuga, men de bliver bare hurtigt dyre, hvis man skal have dem i fornuftige versioner.

Ellers kunne Subaru Forester måske være en mulighed.
Den er umiddelbart lidt dyrere end de nævnte, men det skyldes især, at den ikke kan fåes i en svagt motoriseret og dårligt udstyret udgave.
Sammenligner du derimod med en tilvarende motoriseret og udstyret Qashqai eller 3008, så er prisen stort set den samme.

Profil slettet

Profil slettet

17-03-2011 kl. 10:13

Troede egentlig PSA havede købt mitsubishi outlander og modificeret den lidt.
Nissan og Renault er de ikke officielt gift med papir på hinanden?
eller er jeg helt fejl på den? :o)

Morten KD

Morten KD
bruger siden
05-12-2005

18-03-2011 kl. 11:46

Det var nu egentlig ikke hk/nm forholdet der overraskede mig, men mere noget softwaremæssigt, tror jeg.. - en udtalt turbotøven og lang responstid på speederaktivering, som jeg overhovedet ikke kan genkende fra min Clio. Med det sagt, savnede jeg bestemt ikke acceleration i Qashqai, når føst den trak.. ;-)

JR E

JR E
bruger siden
18-04-2004

22-03-2011 kl. 23:07

Har en 3008 1,6 HDI og er glad for den. Kører 30-35.000 årligt med 15-16 KM/l overvejende motorvej. Har to mindre børn og kan godt lide der er gennemgang mellem bagsæderne og plastikbeklædning på bagsiden af stole. bruger den justerbare bagagerums bund, nedfældelig bagklap (genial til mindre børn) posekroge og alle de der andre små smarte dimser der er i bilen. Designet hmm det er en smagssag, synes den er flot fra nogle vinkler, og knap køn fra andre. jeg er vild med siddehøjde, frihøjde og cockpit fornemmelsen i førersædet. Har fået efterspændt lidt forskelligt (den er vel fransk :-) men har ikke haft yderligere problemer. Bemærk kort serviceinterval 15.000 KM køb gerne org. solskærme til vinduer bag. Og skulle der være en model med USB tilslutning til anlæg så nap den også.

Dette indlæg blev 22-03-2011 23:09 redigeret af dets forfatter.

Thomas Riishøj

Thomas Riishøj
bruger siden
19-04-2006

22-03-2012 kl. 17:30

hej,

denne tråd er over et år gammelt.

jeg endte med at købe en Renault Laguna 2,0dci
det har jeg ikke fortrudt

Thomas