Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Peugeot 208 vs. Renault Clio

Nicolaj Nielsen

Nicolaj Nielsen
bruger siden
20-03-2007

27-04-2018 kl. 11:31

Hej,

Min mor står foran udskiftning af sin gamle renault clio II til en ny bil (eller demo).

Valget står pt. mellem en Peugeot 208 eller Renault Clio IV.

Kørselsbehovet er pendling med ca. 35 km. hver vej på landevej, dvs. 70 km. dagligt. Vi hælder derfor mest til diesel, hvorfor der enten er tale om en 1,6 HDI 100 HK fra Peugeot eller 1,5 DCi 90 HK fra Renault.

Prisklassen for de to biler ligger meget tæt på hinanden, omkring 130-135 tkr.

Nogle erfaringer eller gode input?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

28-04-2018 kl. 16:43

Umiddelbart er din mors kørselsbehov ikke til en dieselbil, en benzin bil vil sandsynlig vis være billigere set over hele bilen levetid.
Hvis det alligevel skal være diesel er Peugeoten 10.000 kr billigere med mindre hun kan undværre klima anlæg/aircon.

Personligt havde jeg nok kikket på en Citroen C3 i stedet.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

29-04-2018 kl. 16:57

KS !

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves....





Til Lars: 2 x 35km daglig er da rigeligt til diesel.

Du har ganske ret i begge dele.

Mod dumhed er der ikke noget at gøre.....

2X 35 km hver dag kan sagtens lade sig gøre i en diesel, jeg tror bare som Lars Olsen, at der er bedre økonomi i en benziner.
Som det er lige nu skal man kører mindst 30.000 km årligt før diesel kan svare sig.
Dertil kommer, at flere og flere bliver diesel-forskrækket, så priserne på brugte
dieselbiler kan hurtigt falde meget hurtigt.

Hilsen Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

29-04-2018 kl. 18:10

KS !

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves....





Til Lars: 2 x 35km daglig er da rigeligt til diesel.

Ja det er nok til at undgå de fleste problemer med tilsodning, men langt fra nok til det er billigere totaløkonomisk end benzin.

Alt andet lige er diesel kommet lidt i modvind, hvilket giver usikkerhed om brugtpriser. Læg dertil en højere grøn afgift og potentielt en udskiftning af et partikelfilter eller andre dyre reperationer som ikke findes på en benziner.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg