Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

passat tsi, ford mondeo, opel astra sports touer eller

necdet oklu

necdet oklu
bruger siden
14-11-2011

21-04-2012 kl. 23:48

hej jeg synes jo mere man undersøger market eller indsamler viden om biller jo mere bliver man usikker på om, hvad man skal vælge herunder er følgende biller som jeg ikke kan valge i mellem, alle biler skal være et år gammel og benzin er der nogen der kan hjælpe og er meget tydligt i sin udmeldinger passat tsi, 1,8 ford mondeo,1,6 opel astra sports touer1,4 toyota avensis1,8 t2 hilsen nik

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Claus Bjerre

Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009

22-04-2012 kl. 09:56

Jeg har mondeo... Fantastisk dejlig bil, men rør aldrig 1,6eren... Den er simpelthen bare for lille til den store bil... 2,0 kan gå an, 2,5 turbo er fantastisk... Tror faktisk de er meget tørstigere hvis man kører ordentligt... 1,6eren skal have stryg for at gøre noget som helst...

Astra er som skrevet væsentlig mindre... Det skulle være en fin bil med ok motor, men absolut mindre...

Passat TSI skulle være en god bil... Der er lidt med deres håndbremse og lidt andet hvis man går i detaljen men det er jo absolut ikke alle... Motoren skulle være ganske go, måske faktisk den bedste de har, hvis du spørger mig da 2,0eren har det med at bruge olie...

Avensis er vel det man kalder for leverpostej... En pålidelig bil, som kører fornuftigt...
Men efter min smag er den bare usansynlig KEDELIG...

Jeg ville nok gå efter Passaten eller astraen hvis ikke størrelsen er et must...

Peter Pedersen

Peter Pedersen
bruger siden
06-01-2004

22-04-2012 kl. 11:09

imodsætning til hvad claus skriver skal du gå efter mondeoen med 1,6 160 hk benzin, jeg tror claus sammen ligner med den gamle 125 hk benzin, den nye trækker meget bedre en en 2,0 benzin med 145 hk og bruger mindre benzin, du har også den største bil i mondeoen, til gengæld vil toyataen sandsynligvis være billigst i drift i det længe løb (selvom den er meget kedelig GAAB), opel astra er en klasse mindre og er ikke sammen ummidelbart til at sammen ligne, da den er i klasse med golf og focus, passaten er mærkeligt nok den som flest går efter men absolut også den der går mest i stykker

Mit valg ville være mondeo

necdet oklu

necdet oklu
bruger siden
14-11-2011

22-04-2012 kl. 12:51

Tak for jeres vel informere svar. En sidste ting, jeg vil meget gerne have Passat , men om det skal være 1,4 eller 1,8. Jeg går selv efter 1,8 fra 2011, men der ikker ret mange af dem på markedet lige nu. 1,4 er det lille motor tilpassse Hilsen nik

Profil slettet

Profil slettet

22-04-2012 kl. 14:12

Jørgen Nielsen skrev:
hvis man skriver der ewiger patient på google , så er svaret VW passat hvorfor det ?.

Det et den famøse 2.0 TDI motor der at givet den ryet. Resten af bilen er af gid kvalitet, dog døjet 3c med ristornoers i bagklap og tagræling. Benzinmotoren du kigger på er en af de bedste i klassen, og har så vidt jeg ved igen kendte problemet. Det er kun de mindre TSI motorer der har det.

necdet oklu

necdet oklu
bruger siden
14-11-2011

22-04-2012 kl. 15:07

hej CS

mener du at jeg skal holde mig væk fra tsi 1,4 st.car. jeg synes der er delt meninger hvad ang. passat 1,4. dette gør mig usikker på om jeg skal købe 1,4. som sagt der er kun en bil på markedet 1,8 tsi st, car sort og jeg synes den er lidt for dyr, billen er fra 2011 og har kørt 14000 km med soltage, i må meget gerne informere mig hvis i kender en der har en bil salg passat 1,8 tsi sort eller sortmetal st.car

Profil slettet

Profil slettet

22-04-2012 kl. 15:31

Der er i Tyskland en del problemer med 1,2 og 1,4 tsi og kædeproblemer. Så personligt ville jeg ikke turde købe dem endnu, før problemet er løst.

Claus Bjerre

Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009

22-04-2012 kl. 19:31

Christian Haugaard skrev:
Hvis de er meget tørstigere, når der køres ordentligt, hvordan er de så hvis man trykker pedalen i bund?????

Mener selvfølgelig at de IKKE er meget tørstigere...

Claus Bjerre

Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009

22-04-2012 kl. 19:33

Peter Pedersen skrev:
imodsætning til hvad claus skriver skal du gå efter mondeoen med 1,6 160 hk benzin, jeg tror claus sammen ligner med den gamle 125 hk benzin, den nye trækker meget bedre en en 2,0 benzin med 145 hk og bruger mindre benzin, du har også den største bil i mondeoen, til gengæld vil toyataen sandsynligvis være billigst i drift i det længe løb (selvom den er meget kedelig GAAB), opel astra er en klasse mindre og er ikke sammen ummidelbart til at sammen ligne, da den er i klasse med golf og focus, passaten er mærkeligt nok den som flest går efter men absolut også den der går mest i stykker

Mit valg ville være mondeo

Helt rigtigt, jeg tænker på den gamle 1,6er... Men helt sikkert den nye er en super mulighed... Og valget vil falde på Mondeo, havde totalt glemt den var kommet til...