Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Passat, Mondeo eller Avensis diesel stationcar

Mikael Sørensen

Mikael Sørensen
bruger siden
21-03-2011

05-09-2014 kl. 09:22

Hejsa,

Jeg skal have mig en ny bil - Diesel stationcar - og det skal enten være en Mondeo Titanium fra 2011 (1,6 eller 2,0), En avensis TX 2011 (2,0) eller en VW Passat Comfortline 2011 (1,6 eller 2,0).

Dem jeg kigger på er biler med ca 100.000 km. på uret og godt med udstyr - forventer at handle til omkring de 200-220.000.

Jeg går ikke alverden op i hvor godt bilen kører, styre egenskaber osv.

Det der interesserer mig er at finde den bil, der koster mig mindst muligt i de 4-5 år jeg kommer til at have den.
Så, hvilken af de 3 tænker i, der har de laveste driftsomkostninger og færrest problemer? Og hvilken har den højeste gensalgsværdi om 4-5 år når den har gået 220.000-250.000 km ?

Håber i kan hjælpe mig!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

05-09-2014 kl. 13:59

Mondeo vil nok være den der taber mest værdi, men er også den der kører bedst (efter min mening). Passat og Avensis holder værdien bedre.

Samlet set vil Avensis med al sandsynlighed være den billigste, Passat den dyreste og Mondeo et sted imellem de to, men jeg tror nu nok den vil være nærmere Avensis end Passat.

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

05-09-2014 kl. 15:39

Min storebror har haft en Avensis diesel, og kører nu i Passat 2,0tdi.

Han blev overrasket over hvor meget dyere det var at køre Toyota. Og nej det er ikke helt nye biler jeg taler om.

Han har ikke haft andre omkostninger på sin VW i 3 år end almindelige serviceeftersyn for hver ca 30.000km, bilen har nu gået mellem 250 og 300.000km

Hvad der er billigst for andre kan jeg ikke sige noget om.

Hilsen Lars.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

05-09-2014 kl. 16:49

Du sætter jo folk på en nærmest umulig opgave....det være sig at man intet ved hvor heldig man er før tiden er gået eller bilen solgt igen....kommer igen an på udstyr farve hjul mm....om service bog er fuld stemplet og km antallet acceptabelt ved salg....Jeg ville måske have valgt en Passat Stw 2.0.....men syns de forholdsvis har gået mange km til pengene....1,6 modelle med 105hk køre okey, men er en dårlig trækker til eks båd eller campingvogn....derfor 2.0 modellen...Gensalgsværdien er umuligt at spå om da markedet konstant ændre sig og nye modeller kommer til.....(Gyldne regler ang salg af biler er...max 6år gamle, max 180.000km, så skulle de være nemme at sælge...

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

06-09-2014 kl. 10:12

Af de 3 biler du nævner tvivler jeg på at der en nogen forskel på totaløkonomien, det er alle populære biler, som vil have ca. Samme værditab, køb den du bedst kan lide......

Alternativt, så køb en ny bil fra klassen under, feks. En Skoda Oktavia, den vil nok være billigere rent totalokonomisk, og der er selvfølgelig færre reperationer på sådan een hen over din ejertid.....