Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Overvejer import - men hvordan og hvorledes?

Chris Jensen

Chris Jensen
bruger siden
26-03-2007

10-11-2013 kl. 13:34

Hejsa

Jeg er blevet lidt(læs: meget!) tændt på at købe mig en mercer. Så efter at have brugt noget tid på at finde, og prøve, nogle forskellige, har jeg fundet ud af hvad jeg helt vil have. Så langt så godt.

I min søgninger efter den helt rigtige bil, kommer jeg frem til, at den bedste måde, at få den jeg gerne vil have, er, at finde den i udlandet.

Så bruger jeg noget tid på at find hoved og hale i det "cirkus" - det er absolut ikke noget jeg har prøvet før! :D Jah, faktisk har jeg aldrig købt en brugt bil... :)

Så det jeg egenligt vil vide, er:
Hvem er gode at brug som importør?
Som ikke teknikker - hvordan sikre jeg mig, at bilen er i orden INDEN jeg køber den?
Hvordan kan man forhandle prisen på en bil man ikke har set/ikke engang har fundet på nettet?

Der er sikkert tusind andre spørgsmål jeg skal have styr på, men det var lige dem jeg havde pt. :) Resten kommer nok senere. ;)

Dette indlæg blev 10-11-2013 13:42 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

10-11-2013 kl. 14:04

Hej Chris.

Ud fra det du skriver, så ville jeg ikke selv "rode" med det. Der er mange faldgrupper ved køb af brugt bil, og det bliver ikke mindre når du skal købe noget du ikke har set, i udlandet

Der indes firmaer i DK med speciale i at importere biler, jeg anbefalet at du "bestller" bilen igennem sådan et firma, så er du også beskyttet af købeloven, og du slipper for al bøvlet.

Chris Jensen

Chris Jensen
bruger siden
26-03-2007

10-11-2013 kl. 14:09

Hej H P

Det er netop også derfor jeg spørger: HVEM skal jeg bruge?? :)

Jeg kan sagtens søge en masse firmaer frem, men jeg kender jo ingen af dem, så derfor vil gerne høre hvem der er gode at bruge. :)

Profil slettet

Profil slettet

Chris Jensen

Chris Jensen
bruger siden
26-03-2007

10-11-2013 kl. 14:20

Niels - smider du bare et link du har fundet på google, eller har du erfaringer med dem? :)

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

10-11-2013 kl. 15:37

Chris Jensen

bruger siden
26-03-2007

skrev:
Hej H P

Det er netop også derfor jeg spørger: HVEM skal jeg bruge?? :)

Jeg kan sagtens søge en masse firmaer frem, men jeg kender jo ingen af dem, så derfor vil gerne høre hvem der er gode at bruge. :)

Sorry, så misforstod jeg :-)

Prøv: http://autoimport.dk/

Chris Jensen

Chris Jensen
bruger siden
26-03-2007

10-11-2013 kl. 16:04

Måske jeg ikke har udtrykt mig tydeligt nok - jeg vil gerne høre andres erfaringer med import og importører. At google firmaer kan, og har jeg, selv gjort. :)

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

10-11-2013 kl. 19:15

Altså Hans Jørgen på fyn bruger mange....han er meget grundig og har stor viden inden for Premium mærker.....ham ville jeg bruge for at sikre mine penge får mest value

Chris Jensen

Chris Jensen
bruger siden
26-03-2007

10-11-2013 kl. 19:44

Ok, nu har jeg så fået nogle bud på HVEM.

Så mangler jeg bare at få svar på de 2 andre spørgsmål. :)

Niels Kristian Larsen

Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011

10-11-2013 kl. 19:57

Når du nu oplyser, at du godt kan finde ud af at Google, kan du vel også finde anmeldelser på importfirmaer :-)
Når du nu har bestemt dig for hvad du vil importere, så kunne du måske delagtiggøre os deri, så var der måske mulighed for seriøs hjælp!

Dette indlæg blev 10-11-2013 19:57 redigeret af dets forfatter.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

10-11-2013 kl. 20:05

Ok, du vil bede et firma om at købe en bil hjem til dig, og så vil du bagefter prutte prisen ned ?

Chris Jensen

Chris Jensen
bruger siden
26-03-2007

10-11-2013 kl. 20:32

H P - som nævnt i spørgsmålet aner jeg ikke hvordan "man" plejer at gøre den slags. Men en eller anden form for forhandling må man da kunne gøre - kan man f.eks. få forhandleren/importøren til at slå af på deres "importsalær", eller...?

Chris Jensen

Chris Jensen
bruger siden
26-03-2007

10-11-2013 kl. 20:40

Niels Kristian Larsen

bruger siden
16-06-2011

skrev:
Når du nu oplyser, at du godt kan finde ud af at Google, kan du vel også finde anmeldelser på importfirmaer :-)
Når du nu har bestemt dig for hvad du vil importere, så kunne du måske delagtiggøre os deri, så var der måske mulighed for seriøs hjælp!

Absolut, men disse kan ikke stå alene. ;)

Hvordan skulle den specifikke model have indflydelse på svarene på de spørgsmål jeg har stillet?

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

10-11-2013 kl. 20:40

Det du ofte kan opnå med import er at du får en bunke lækkert udstyr mere med uden merpris....men send Hans Jørgen en mail og forespørg....autoimport dk i odense

http://importbiler.dk/

Dette indlæg blev 10-11-2013 20:42 redigeret af dets forfatter.

Joakim S

Joakim S
bruger siden
15-04-2013

10-11-2013 kl. 23:48

Tjah, hvis du prøver at gå ind på Allan Hansen automobiler, så vil du erfare, at han faktisk er ganske konkurrencedygtig. Og hans biler kommer meget ofte fra Tyskland. Jeg har fulgt forhandleren i mange år og er faktisk aldrig stødt på folk, som havde dårlige oplevelser med denne, selv om han har drevet forretning i mange år.

Ham vil jeg varmt anbefale :-)

Salæret er selvfølgelig varierende efter hvilken bil der er tale om! Når du køber bilen gennem en proff. er denne ansvarlig for evt. fejl. Og endelig tror jeg, du kan spare mange penge ved, at lade forhandleren forhandle den reelle pris.

Dette indlæg blev 10-11-2013 23:51 redigeret af dets forfatter.

Chris Jensen

Chris Jensen
bruger siden
26-03-2007

11-11-2013 kl. 01:34

Det er fint nok, at I kommer med anbefalinger. :)

Men jeg vil altså, også, gerne have svar på de to andre spørgsmål:

Som ikke teknikker - hvordan sikre jeg mig, at bilen er i orden INDEN jeg køber den?

Hvordan kan man forhandle prisen på en bil man ikke har set/ikke engang har fundet på nettet?

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

11-11-2013 kl. 05:46

Helt ærligt, hvordan sikrer man sig at en bil er iorden inden man køber ?
det spørgsmål er blevet stillet 10.000 gange herinde, der er skrevet masser af artikler om det, FDM driver en forretning baseret på dette ?
Det korte svar: få bilen undersøgt af en uvildig fagmand, hvor svært kan det være?

Hvordan forhandler jeg prisen ned på noget jeg ikke har fundet ? Hvordan skulle det være muligt for nogen mennesker at give dig et fornuftigt svar på det spørgsmål?

Chris Jensen

Chris Jensen
bruger siden
26-03-2007

11-11-2013 kl. 09:16

Hvis du ikke kan forholde dig til spørgsmålene, bedes du undlade at svare. Der er ingen grund til at være nedladende!

Folk der rent faktisk har prøvet at få en bil importeret kan nok svare på det, da de selv har været i situationen.

Chris Jensen

Chris Jensen
bruger siden
26-03-2007

11-11-2013 kl. 09:47

Nick M

bruger siden
06-03-2011

skrev:
Man kan måske spørge på en anden måde: er der forskel på at købe en brugt importbil og en brugt bil. Det er de samme regler der gælder... Umiddelbart kunne jeg ikke forestille mig det overhovedet skal nævnes ved salg.
Så du er nok nødt til at være lidt mere specifik, hvis dit spørgsmål ikke allerede er besvaret. Ellers forsvinder folk, da der er svaret op til flere gange. Der er ingen der gider at gentage sig selv, blot for at hjælpe :-)

Det er ikke en selvfølge at kunne forhandle en pris ned. Hvis den i forvejen er konkurrencedygtig, en model han ikke kan komme af med osv osv så er chancen ikke stor. Er det fordi du søger tal?

Tak for et sobert svar. :)

Nej, det kan godt være, at man ikke kan forhandle prisen på selve bilen i visse
situationer, men så er der vel andet man kan snakke om? :)

Nej, jeg søger ikke tal, jeg søger erfaringer.

Ok, en uddybning: Jeg vil gerne høre fra folk, som rent faktisk har prøvet at importere via en forhandler.

Chris Jensen

Chris Jensen
bruger siden
26-03-2007

11-11-2013 kl. 20:48

Morten & Nick - Det I taler om her, kan man vidst godt kalde "Selv-Henter". Det er ikke det jeg har planer om. Jeg er godt klar over, at det er billigere at gøre det selv(ligesom alt andet), men det er bare ikke den måde jeg vil gøre det på. :)

Chris Jensen

Chris Jensen
bruger siden
26-03-2007

12-11-2013 kl. 09:14

Morten F

bruger siden
06-02-2008

skrev:
Hej Chris,
Du kigger sikkert på specifikke biler (mærker) og min bedste anbefaling er derfor at melde dig ind i de foraer der er omkring netop de mærker og hør hvilke anbefalinger mm. folk har til forhandlere her hjemme. Det bliver langt mere kvalificeret.
Morten

Jeps, Den opmærksomme læser vil se, at jeg faktisk skriver mærket i mit oplæg. ;)

Jeg har da også skrevet precist det samme oplæg på http://www.mercedesklub.dk/forum/viewtopic.php?f=8&t=5728&p=22455#p22455 men der er ingen der har svaret endnu. :-/

Chris Jensen

Chris Jensen
bruger siden
26-03-2007

12-11-2013 kl. 09:14

Nick M

bruger siden
06-03-2011

skrev:
Chris, ja godt nok henvender den sig måske mest til dem der selv henter. Omvendt kan man jo godt risikere at møde nogle biler ved forhandlerne der er spolet på tælleren :-) Bare så man er obs på underlig slitage i forhold til km-tallet.

..og den slags kan man jo kun tjekke hvis man ved hvad man skal kigge efter. Hvilket jeg ikke gør. :)