Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Opel Corsa GSI eller Fiat Grande Punto T-jet?

Philip Etin

Philip Etin
bruger siden
22-05-2007

09-01-2012 kl. 13:27

Jeg kigger lidt på disse 2 biler i udgaverne med 5 døre. Grundlæggende samme konstruktion, men med forskellig motorisering, udstyr osv. Jeg har ikke været ude og prøve dem. Hvad siger forummet - er der nogen, som har prøvet dem begge og/eller har nogle aspekter, der kan afgøre et valg mellem de to? Puntoen er smartere i looket (synes jeg), bruger mindre brændstof (og er dermed billigere i grøn afgift) og er efterhånden kommet ned i pris, mens Corsaen er dyrere i indkøb og brændstof, men har 30 hk mere. Også Corsaen synes jeg er pæn og anvendelig med 5 døre. Jeg går op i ting som gode sæder, anvendelighed og at kunne køre 130 på motorvejen uden der er 5.000 omdrejninger på tælleren : )

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

12-01-2012 kl. 13:02

problemet med de to biler specielt Puntoen er hvad forsikringsselvskaberne vil sige de er ikke glade for Puntoens efternavn T Jet der står for Turbo Jet og det kan gøre at den bliver dyr at forsikre

har du tænkt på en Honda Civic? noget af det mest pålidelige du kan få Hondas V Tec som ikke er i nærheden af Turbo det kommer jo an på det budget men her er et forslag http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/honda/civic/16i-es-110/802423 er den for dyr? og forsikringsselvskaberne "gør" ikke af at der står V Tec da det er navnet på motoren og er en helt alm 1,5'er eller 1,6'er og denne her er fra 2002 og har kun gået 64.000 km

husk dog ALTID at bilen SKAL

have fuld servicebog (kommer an på dit budget) servicebogen SKAL være der og se fornuftig ud

være undervognsbehandlet få muligvis en supplerende undervognsbehandling - hvis bilen trænger

at den er nysynet hvis dette er blev udført for mere end et år siden så få den laveret nysynet

ikke have været "udsat" for røg/dyr

generelt være i god stand

have få ejere

til sidst et lille råd køb et såkaldt P Watch med dette er en elektronisk P skive som stiller automatisk efter først kommende kvarter når du slukker motoren og et P Watch koster normalt mellem 500 og 1000 kroner

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg