Bilbasen Forum
Opel Astra 1,7 Cdti stc.
Profil slettet
09-12-2012 kl. 21:37
Profil slettet
09-12-2012 kl. 23:03
Men af hvad jeg ved af, så er gearkasserne den største svaghed på Opel, samt rust. Gearkasserne kan begynde at synge.
Men med 30k km om året, burde du ikke døje med den soder til, hvis det altså ikke er småture hver gang.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
09-12-2012 kl. 23:43
C S skrev:
Hvor langt den kører på literen er alt efter hvordan du kører den - den kan svinge på den positive og negative side at hvad den er opgivet til.
Men af hvad jeg ved af, så er gearkasserne den største svaghed på Opel, samt rust. Gearkasserne kan begynde at synge.
Men med 30k km om året, burde du ikke døje med den soder til, hvis det altså ikke er småture hver gang.
Mvh C S
www.e-bil.dk
hvorfor skrive noget når ,man ikke ved noget om det.
Nej opel har ikke problemer med rust mere! Kunne godt tænke mig at vide hvor du har det fra?
Min kone havde en 1,7cdti 130hk som firmabil i årets første 6mdr, nåede at kører ca.25000km i den. Havde ingen problemer med, samt hele ikke nogle gearkasse som larmede:-)
Profil slettet
09-12-2012 kl. 23:50
K B skrev:
hvorfor skrive noget når ,man ikke ved noget om det.
Nej opel har ikke problemer med rust mere! Kunne godt tænke mig at vide hvor du har det fra?
Min kone havde en 1,7cdti 130hk som firmabil i årets første 6mdr, nåede at kører ca.25000km i den. Havde ingen problemer med, samt hele ikke nogle gearkasse som larmede:-)
Hvis det er den manuelle 6-trins gearkasse der er i bilen, er den kendt for at begynde at synge i 5 og 6 gear - et kendt faktum og velkendt problem hos Opel. At I så har sluppet er heldigt, men den er altså ikke problemfri.
Mht rust har Opel været inde i en dårlig periode, men der er de ved at få vendt skuden, og siden Astra G har det gået i den rigtige retning igen. Dog er de stadig ikke helt appelsinfri, og kan stadig døje med lidt "Opel-syge" i kanterne og undervogn. Vi har en Opel-mekker i familien, så jeg vil da mene jeg ved lidt om Opel efterhånden :-)
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
10-12-2012 kl. 14:54
Det med rusten er jeg ikke så bange for, da jeg mener at det er et problem man kan forebygge. Kører i Astra G 2004 idag.
I min nuvvrende og tidligere biler har jeg haft let ved at køre det lovede antal l/km, Men de har jo heller ikke været opgivet til at køre så langt (alle benzin) kan man regne med at køre 22 km/l...
Grunden til at jeg skriver er at jeg har læst så meget om div. "Dieselproblemer",Men nok mest om VW og PSA tror jeg. men med 30k om året er der jo en væsentlig forskel på 15 km/l benzin og 22 km/l diesel. Omvendt hvis jeg så bare skal til at smide pengene på værkstedet i stedet for ved tanken kan det jo være lige meget.
I øvrigt er mit kørselsmønster : 2 X 55 km landevej ca fire gange om ugen + div. Og div. indkluderer også små byture.
Dette indlæg blev 10-12-2012 15:12 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
19-12-2012 kl. 22:17
Tak for svar Torben, ja C-max har også været med i overvejelserne så det var fint med dine erfaringer.
Er der slet ingen som ved mere om nogle af bilerne ????? Der kører ellers mange af dem på vejene....
Mvh Peter
Profil slettet
22-12-2012 kl. 16:08
Tak for svarene. Hdi hdi du skriver at det er en gammel motorblok fra Izusu, hvilken indflydelse har det på økonomien, er det omkring holdbarhed eller er det brændstoføkonomi eller hvad siger dine erfaringer ? Med hensyn til km/l er er den da opgivet til 2-3 km mere end 1.3 cdti.
Mvh Peter.
Profil slettet
10-01-2013 kl. 18:40
Mange tak for svarene, ellers nogen som har noget ????
Mvh Peter
Profil slettet
10-01-2013 kl. 18:44
Mange tak for svarene, er der ellers nogen som har noget ????
Mvh Peter
Profil slettet
30-01-2013 kl. 19:45
Jeg har en astra wagon 1,7cdti m 110hk fra 2007 og alt i el. Købte den sidste sommer m. 107000km på tælleren. Nu har den kørt 123000. Problemer? en tråd i elbagrude var i stykker. Rep. under garanti samt 1 lille bitte plet rust v sidespejl, ligeledes udbedret.. Ellers intet af problemer.
Den skal køre 18.2km/l v blandet kørsel. Det gør den også nu m vinterdæk på. I efteråret m sommerdæk gik den 19-21km/l. Jeg kører 2*40 km dagligt m flittig brug af fartpiloten, men skal gennem 9 rundkørsler til job, så det trækker jo desværre ned i brændstoføkonomi. Sidst vi var på vestkysten på de lange lige veje uden rundkørsler gik den væsentligt længere.....
1,7 er fin til daglig brug. 1,9 har mere bundtræk, hvis du skal køre m campingvogn el.lign.
Det er min opel nr 5. Og den 3.astra. Den første fra 95, 1,6 benzin van. Er lige afleveret til hugger nu efter ca. 400000km. NU var den temmelig rusten (grin).
Den anden en astra 1,6 benzin st.car fra 99 kører endnu. Har nu kørt 250000 og bliver synet igen i år uden problemer forudsiger jeg. Har minimalt af rust. Kører fejlfrit og går længere på literen end den "skal" (går ca 16-17, "skulle kun gå 14").
Jeg kiggede også ford, en focus, men valgte astra. Synes den er noget smartere at se på. Og mht. motor så var det jo den focus, der sammen med citroen og peugeot havde "visse turboproblemer" jvnf. tv i sidste uge.
Så jeg kan sagtens anbefale opel.
Mvh. Ole