Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Ny Passat eller ny Ford S-Max?

Profil slettet

Profil slettet

15-11-2012 kl. 09:20

Hej Skal snart have ny bil. Har nu en Passat st. tdi som jeg har været meget glad for. Den letteste løsning er at skifte til en tilsvarende ny Passat, men jeg har fået et godt øje til Ford S-max. Jeg tiltales af den familievenlige indretning (glastag, flyborde mv.) med god plads til børn og bedsteforældre (7 sæder). Vi har 2 børn og jeg skal bruge bilen til daglig pendling ad motorvej 2x 90 km. Til det brug er Passaten perfekt, men skal det være med noget andet skal det være nu mens børnene er relativt små og bedsteforældre er i live. Men 90 % af tiden skal bilen bruges af mig alene til pendling, så er det dumt at investere i en familiekontainer som S-max i stedet for en Passat? Men regnestykket hænger kun sammen hvis man kan få en betragtelig rabat (ca. kr. 100.000) på Forden. Det kunne man tidligere - kan man stadig det som privatperson? Og hvad med rabat på Passat ? For 5 år siden fik jeg ca. kr. 50.000 på min nuværende - kan man stadig det ? Et sidste spørgsmål - er der leveringstid på disse 2 modeller ?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

15-11-2012 kl. 21:49

Husk at der er andre alternativer til en S-Max, du spare nemt over 100.000 kr på et andet bilmærke med samme komfort, udstyr m.v.

Du kan se en oversigt over MPV modeller her http://www.e-bil.dk/forum/generelt-om-biler/766-bilmodel-oversigt

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

15-11-2012 kl. 22:11

Nu ved vi jo ikke om du/i kun har en bil? Hvis der evt. var to biler i husstanden ville jeg overveje en mindre brændstoføkonomisk bil som pendlerbil og så lade den "store" model køre lidt færre km, hvis det er en mulighed. Det er ihverfald en dyr løsning både i brændstof, værditab etc. at køre så mange km i den biltype. Hvis plads til børn/bedsteforældre er en prioritet er det nok MPV du skal kigge på, men der er jo også andre end S-Max

Profil slettet

Profil slettet

15-11-2012 kl. 22:36

Man kunne købe en ny bil til omkring de 150.000 kr og en brugt mpv til omkring 100-150.000 kr, så er du dækket godt ind, evt. en mpv til 80-100.000 kr så er der også råd til vedligeholdelse på begge biler.

Profil slettet

Profil slettet

16-11-2012 kl. 10:44

Hej
I min egen proces ...
(i kender nok det med, at når man stiller spørgsmålet kender man ofte selv svaret :-)
... er jeg nået frem til, at omkostningerne, afskrivninger især, nok er ret ens på de 2 biler. Og det er omkostninger jeg er indstillet på at have. Så forslag om andre og billigere modeller har ikke min umiddelbare interesse.S-Max er lidt dyrere i brændstof er jeg med på, men ønsket om at prøve noget nyt opvejer måske dette.
Så for at præcisere mit spørgsmål gentages sidste del:

Kan man få en betragtelig rabat (ca. kr. 100.000) på Forden? Det kunne man tidligere - kan man stadig det som privatperson?

Og hvad med rabat på Passat ? For 5 år siden fik jeg ca. kr. 50.000 på min nuværende - kan man stadig det ?

Et sidste spørgsmål - er der leveringstid på disse 2 modeller ?

Brian Kielberg

Brian Kielberg
bruger siden
25-07-2004

17-11-2012 kl. 01:11

S- max kører meget personbilsagtigt, hvis ikke lig personbil på trods af at den er højere

Skal den være ny eller kan du acceptere en der har gået et par tusinde?

I sidste tilfælde er der masser af bud og også med god rabat ifht listepris .

På ny må prisen være op til dit forhandlingstalent. Prøv evt flere forhandlere.

Diesel eller benzin?

f.eks benzin:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/s-max/16-scti-160-titanium/1396583
eller
diesel:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/s-max/20-tdci-163-titanium-aut/1042431