Bilbasen Forum
MG B eller Alfa Romeo 2000
Profil slettet
01-05-2012 kl. 13:16
Dette indlæg blev 01-05-2012 13:26 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
01-05-2012 kl. 17:04
Jess Reichstein skrev:
Hej CS
MGB har jeg selv haft 2 af.
Dengang kunne man købe et fornuftigt eksemplar til 65000 for den første og 10 år senere 90000.
Jeg vil tro i dagens danmark at til 150000 så spiller det meste max på en MGB. Der kan dog være lidt kosmetisk. Skal den være immaculate, så findes der exorbitante excemplarer til 200+kkr.
Jeg husker fra den gang at der var en herre udenfor Aalborg(vist klitgår eller Nørholm) som var helt klar i mæglet over pris og værdi. Min sidste blev kørt forbi ham for en vurdering af køberen. Og jeg måtte slå 5000 af(den blev solgt i october 2005 og jeg holdt barselsorlov i 6 måneder for den, lækkert). Tror han hed "et eller andet" Hollænder.
Kig evt. MGA. De er lidt dyrere og simplere, men også en del smukkere.
JEg har selv truet fruen med at den næste skal være en:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mercedes/350-sl/35/1151884
Men indtil videre har økonomidirektøren lukket for den slags udskejelser.
Formoder det er den her du har kig på.
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/alfa-romeo/2000-gt/20-veloce/1153799
Den ser også super flot ud på billederne.
Jeg skal lige høre Jag'en er det en 5,3 V12 2+2 og i (primrose) yellow'ish? Jeg kendte i periferien en der havde en sådan i Frh for 12-18 år siden.
Jess
Det er lige netop den Alfa jeg har kigget på - den er sgu lækker! Men jeg har et svagt hjerte for de gamle britiske, så det bliver nok i MG familien, og MG A er helt klart noget jeg skal til at undersøge - evt finde et pænt eksemplar i Tyskland, selvom det koster lidt ekstra.
E-typen er rigtigt nok en 5,3 V12 2+2 Coupé fra 1972 i bordeaux - hentet hjem fra Californien for 2 år siden af mig selv. Så vinteren har gået med at udskifte de amerikanske "gummi" kofangere med originale engelske af chrome, der ser noget mere lækkert ud. Lige netop den primrose V12'er du hentyder til kører stadigvæk rundt i lokalområdet heroppe, dog kender jeg ikke ejeren. Den er simpelthen fejlfri!
Alternativt har jeg øje på en gammel TR6, TR3 eller TR2. De skulle være ret nemme at finde dele til, og så har jeg fundet et par lækre eksemplarer. Eneste ulempe ved dem er, at når man er 2 meter høj, så er det svært at kante sig ned i den ;-)
Men tak for tippet omkring herren ved Aalborg - jeg vil lige undersøge sagen, hvis et evt. prisnedslag er relevant for bilen.
Og tak for svaret Jess - god tirsdag :-)
Profil slettet
01-05-2012 kl. 17:16
Det må være på grund af 1. maj.
Gætter på den sidste er "fake" ?
Profil slettet
01-05-2012 kl. 17:23
Per Rasmussen skrev:
Sikke`mange CS`ere der er her idag.
Det må være på grund af 1. maj.
Gætter på den sidste er "fake" ?
Korrekt, den "kvindelige" udgave af mit er trolley igen :-)
Profil slettet
04-05-2012 kl. 21:50
Jeg kom igennem Sæby forleden dag på vej hjem fra arbejde, og så den gule V 12'er holde ud til Frederikshavnsvej, så det kunne tyde på at det er en Sæbynit har overtaget den :-)
Det var desværre ikke min V12'er der blev fremvist i Sæby syd sidste år. Hvis jeg ikke tager fejl er det en mand ved navn Ole der har vidersolgt bilen og siden købt en Triumph. Den er også tidligere import fra Amerika, og stort set rustfri.
Jeg har først for alvor fået min på vejen i år, da der har været en hel del nussen og små-reperationer for at få den ud og køre. Specielt kølesystemet trængte til en kærlig hånd, så man rent faktisk kunne køre længere end op på tanken inden den blev ret så varm ;-)
Profil slettet
08-05-2012 kl. 18:45
http://www.bilbasen.dk/Cars/Mobile/ShowCar.aspx?AdId=159670151
Lidt dyrere end vi først havde regnet med, men den ser ud til at være i fornuftig stand, og ingen reperationer de næste par år.
Profil slettet
10-05-2012 kl. 21:39
Frank nørgaard skrev:
Var den lige så flot i virkeligheden ?
Vi tager sydover lørdag, det er denne weekend vi skal se på den. Men vi er indtil videre så hooked på den, at vi med 99 % sikkerhed kan sige at vi snupper den :-)
Profil slettet
15-05-2012 kl. 15:22
Alle originaler papirer findes på bilen, den er total rustfri, og den fik en gennemgribende overhaling sidste år. Så den står 100 % perfekt, og der er intet der skal fikses derpå.