Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Mazda 6, Peugeot 407, Toyota Avensis eller Ford Focus?

Profil slettet

Profil slettet

18-01-2009 kl. 14:32

Hejhej Vi er en lille familie (2 voksne, 1 barn) som skal ud og købe bil for første gang. Vi har bestemt os for: - Stor stationcar med plads til barnevogn og bagage til bilferier - 3-4 år gammel - Under 200.000 kr - Under 100.000 km - Den skal være driftsikker - 15000 km pr år Umiddelbart har vi indsnævret feltet til: - Mazda 6 st.car - Peugeot 407 SW - Toyota Avensis - Ford Focus st.car Er der noget vi skal være opmærksomme på inden vi går ud og prøvekører? Er der en i vil anbefale over de andre? Muligheder for billig forsikring er afgørende da vi har haft delebil før = ingen ancennitet hos forsikringsselskaberne. Vi ved at Mazda har en super ordning. Kender I noget til de andre? Sidst rettet: 18/1-09 Sidst rettet: 18/1-09

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

18-01-2009 kl. 19:53

Hej Jan

Tak for kommentaren.

Grunden til at Ford Focus var med og ikke Mondeo er såmænd at kæresten synes den er fed :-) Og det skal hun jo have lov til - ergo med på listen.

Vi har slet ikke været ud og prøvekøre endnu, så det er derfor der stadig er mange på listen. Om ca. 2 uger har vi netop sat en dag af til at gøre alt det du foreslår.

Mit spørgsmål var om der var nogle ting vi skal være opmærksomme på når vi prøvekører/kigger på mulige køb. F.eks. har jeg hørt at Mazda 6 ofte trænger til en undervognsbehandling - kender du til andre ting?

Og i øvrigt. Mazda 6 vandt vist årets brugtbil i 2007 - Mondeo i 2008 :-)

...og hvilken en vil du vælge - og hvorfor?

Sidst rettet: 18/1-09

Profil slettet

Profil slettet

18-01-2009 kl. 22:04

Tak for din hjælp.

Har du et godt tip til at checke undervognen for rust on the spot? Det kan jo godt være rimeligt svært at få snuden ind under og så faktisk kunne se noget?

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

18-01-2009 kl. 22:46

Hvis driftsikkerheden er et vigtigt parameter (jeres punkt 4), så vil jeg droppe Peugeot 407SW, og i stedet koncentrere mig om de andre mærker.