Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
korea og japanerbiler
Profil slettet
13-01-2014 kl. 08:34
Har lånt en gammel japanserbil toyota carina 1,8 da min egen er til skade rep den har kørt 402,000km og er fra 1998
og må indrømme at det er jeg ret inponeret over dens alder og km taget i betragtning ret soligt skruget sammen
nu er der de nye biler med en udvidet garanti på 3 til 5 år hyundai
jeg vil gerne høre mere om dine erfaringer med disse biler og den garanti de giver
er der ting du er utilfreds med eller har du fortrudt du har en bil fra enten korea eller japan
på forhånd tak
og må indrømme at det er jeg ret inponeret over dens alder og km taget i betragtning ret soligt skruget sammen
jeg vil gerne høre mere om dine erfaringer med disse biler og den garanti de giver
er der ting du er utilfreds med eller har du fortrudt du har en bil fra enten korea eller japan
på forhånd tak
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
13-01-2014 kl. 14:15
Richard Torp Jensen
bruger siden
21-07-2013
skrev:
De sidste 8 år har jeg ejet Koreaner biler og er godt tilfreds.
Hyundai Getz var den første.
Hyundai i20 var nummer to.
Og nu kører jeg i en Kia Rio 1.1 CRDi. Fantastisk bil. Lydløs og pålidelig.
Kører 30.000 km om året.
Fik skiftet bremsecalibrer på min Hyundai i20 da de satte sig fast. Det var jo under garantien og de skiftede uden at kny.
Min næste bil kommer også fra Korea, det er 100% sikkert.
Mine tre biler blev alle bygget i Korea, det er kun de lidt større der bygges i Tjekkiet ifølge Kia og Hyundai forhandlere.
Lang tids garanti er en vigtig brik i mit valg af bil (også selvom jeg kun havde min Getz i 4 år og i20 i to år), men selvfølgelig kommer pris og kvalitet også ind i billedet. Men aldrig har en Koreaner svigtet mig.
Regner med at min Kia Rio skal køre 5-6 år i mit navn.
Kære Richard
Jeg troede ligesom du, at jeg købte en Koreansk bil, da jeg købte min Hyundai i20. Efterfølgende har jeg med skam konstateret, at jeg har støttet lavprisarbejde og umenneskelige arbejdsvilkår: Hyundai i20 (og Hyundai i20, Kia PIcanto og Suzuki Alto er alle bygget i Indien :-(
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
13-01-2014 kl. 14:21
kenn christoffersen
bruger siden
28-11-2011
skrev:
Har lånt en gammel japanserbil toyota carina 1,8 da min egen er til skade rep den har kørt 402,000km og er fra 1998
på forhånd tak
Jeg må tilstå, at jeg af samvittighedsmæssige grunde har fortrudt købet af min i20. Denne er bygget i Indien og jeg er ikke imponeret af arbejdsforholdene her.
Men - bilen kører upåklagelig, er billig i alt (-forrude) og servicen er forbilledlig!