Bilbasen Forum
Køb af ældre Audi 100?
Profil slettet
22-04-2013 kl. 14:17
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
22-04-2013 kl. 17:14
Når det er sagt så er der intet i vejen med en Audi 100 med 2,3l motor hvis den ellers er passet ordentligt, og man kan stole på km-tallet.
Jeg har selv kørt en Audi 100 2,0, der rundede 400.000km. den blev skiftet til fordel for en Toyota picnig (plastikbil) grundet min hustrus handicap.
I 2007 fik min hustru en invalidebil, og jeg byttede Picnicen til en Audi 100 2,3 fra 91.
Jeg skiftede bremser og tandrem, men hvad kan man forlange af en bil der har kørt 355.000km.
2 år og 65.000km senere blev den skiftet ud til fordel for en A6 2,5 tdi.
A6 har jeg haft i knap 4 år nu og 130.000km. Der har været vedligiholdelse/ reperationer for ca 50.000kr inc tandrem. (alt lavet af SMC) bilen har nu rundet 392.000km.
Min erfaring er at en gammel velholdt Audi ikke er dyere end mange nyere og mindre biler. den er bare mere lækker at køre i. og den 5cylindrede motor spinder som ingen anden motor.
Hilsen Lars
H P
bruger siden
06-01-2004
22-04-2013 kl. 17:18
Der er flere fakotrer at tage højde for feks:
Årligt kørselsbehov ?
Kan du, eller kender du, een som kan lave bilen?
Har du brug for en bil i den størrelse?
Liebhaverfaktoren?
Er du glad for gamle biler, og har et lavt kørselsbehov samt kender du een der kan lave bilen billigt, så ville jeg ikke tøve et sekundt med at købe en ældre bil i den klasse.
Omvendt, er biler kun et transportmiddel, har du et ret stort kørselsbehov, kan du nøjes med en mindre bil og skal du på værksted hver gang der er noget med bilen, så køb en ny mikrobil.
Holbarheden? tjaa en Audi 100 2,3 kan sagtens holde til at køre meget mere end 180.000 km, så du skal ikke være bekymret for motor/gearkasse, der er bare mange andre små dumme ting der kan drille i en gammel bil, kan du leve med det?
Profil slettet
22-04-2013 kl. 21:21
Er ude efter en bil med noget bedre kørekomfort end den Peugeot 205 jeg har nu, og automatgear var netop en af mine krav hvis jeg skulle skifte Peugeot'en.
Så vidt jeg kan se på jeres indlæg så handler det om at man skal have det med at der kan være noget der skal laves på bilen en gang i mellem. Det er vel også sådan at hvis man ikke "tæsker" bilen (menet acceleration og kører hårdt til den) men plejer den, så holder den i lang tid som så mange andre?
Jeg valgte netop også 2,3'eren fordi det ikke var en V6'er og ikke sluer nær så meget benzin - har også en tanke om at den holder bedre (måske er det noget jeg bilder mig ind? :P)
Dette indlæg blev 22-04-2013 21:26 redigeret af dets forfatter.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
22-04-2013 kl. 21:33
Der er sliddele som hjulleger, bremser, støddæmpere og bærekugler der skulle udskiftes, men det er der på alle biler. Nogle hyppigere end andre, og nogle før de når 100.000km.
Hvis ellers bilen er passet på, skal du ikke være bange for at købe den, og det er kun folk der ikke selv har haft Audi der tror at den er dyere at serviserer.
Hilsen Lars
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
23-04-2013 kl. 20:03
Jeg har hørt om flere der har været uheldige med 3-4 år gamle biler i 200.000kr-klassen, hvor der pludselig er knækket en forfjeder eller begge baghjulslejer skal skiftes, og bilen har endnu ikke kørt 50.000km.
Det er muligt at jeg bare har været heldig med mine Audier, da der ikke på nogle af dem har været uventede reperationer, og "aldrig" startproblemer.
Hilsen Lars