Bilbasen Forum
Kan man få testet en brugt bil hos FDM inden man køber den ?
Profil slettet
12-05-2013 kl. 21:47
T i
bruger siden
17-06-2006
12-05-2013 kl. 21:58
Hvis du vil have testet en ældre forholdsvis billig bil, så regn med at måtte betale testen selv....
Profil slettet
12-05-2013 kl. 21:59
ole NIELSEN skrev:
Nej, der er ingen der vil ofre 2500 kr på en test, hvis du ikke vil købe
og slet ikke på en 2003
Ups. Det var dyrt. Så der ikke andet at gøre end få fat i en med forstand på biler ?
T i
bruger siden
17-06-2006
12-05-2013 kl. 22:35
Anette Steewis skrev:
Ups. Det var dyrt. Så der ikke andet at gøre end få fat i en med forstand på biler ?
Jeg ville få en bilkyndig person du kender med ud at kigge, hvis det er en mulighed, fremfor at betale for en test...
Profil slettet
12-05-2013 kl. 23:55
Anette Steewis skrev:
Tak for svarene.
Profil slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
13-05-2013 kl. 08:15
FDM er efter min overbevisning stærkt overvurderet, og ikke en klap bedre end andre til at vurdere en brugt bil.
Profil slettet
13-05-2013 kl. 09:35
mads Andersen skrev:
Er det en privat eller forhandler du køber hos?
Det er hos en brugtvogsforhandler.
Profil slettet
13-05-2013 kl. 09:37
H P skrev:
Kør den til et Aut. Suzuki-værksted og betal dem for en gennemgang, det tager typisk en time og er langt billigere end FDM, og ingen kender en Suzuki så godt som et Aut. Værksted, de kender præcist de svage punkter og ved hvad det koster at udbedre evt. Fejl.
FDM er efter min overbevisning stærkt overvurderet, og ikke en klap bedre end andre til at vurdere en brugt bil.
Tak. Det er dejligt at høre. Det vil jeg da forsøge.
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
13-05-2013 kl. 12:03
H P skrev:
Kør den til et Aut. Suzuki-værksted og betal dem for en gennemgang, det tager typisk en time og er langt billigere end FDM, og ingen kender en Suzuki så godt som et Aut. Værksted, de kender præcist de svage punkter og ved hvad det koster at udbedre evt. Fejl.
Det har du faktisk ret. Et værksted kender selvfølgelig alle fejlene på deres egne modeller. Og det er vel egentlig de færreste værksteder, som tager mere end 800 kr. for en time. Så rigtig god ide.
Dog vil jeg så hævde, at FDM er meget grundige, når de gennemgår en bil. Og hvis man antager, at man giver ca. 1400 kr. ekstra for at få hele bilen - incl. alt hvad der kan bevæge sig skiftet, så er det vel ikke helt tosset??