Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

10-07-2007 kl. 00:49

selvom jeg er stor fan af V50'ern så vil jeg ALDRIG købe en Volvo som ikke har Volvo motor (det er kun turbo modellerne af V50 der har Volvo motorer - uden turbo har de Ford motore) så jeg ved faktisk ikke hvilken af de to jeg vil købe

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Morten KD

Morten KD
bruger siden
05-12-2005

27-07-2007 kl. 08:46

Jeg stemmer også helt klart på V50 1,6 D. Hold dig langt fra 1,8 motoren, som efter min mening opleves alt for larmende og anstrengt. Volvos egne 5-cylindrede motore er meget lækre og bør overvejes, hvis budgetet er til det..?

Passaten er er ganske stor og velkørende bil, men 1,9 TDI er ikke motoren jeg vil anbefale.. Temmelig støjende,vibrerende, ukultiveret, IKKE omdrejningsvillig og uden partikelfilter!!

1,6 D fra PSA er en perle af en motor - omdrejningsvillig, kultiveret, frisk, økonomisk og rigelig stærk.. :-)

Venligst,
Morten

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

27-07-2007 kl. 09:08

I dag på nyere biler er der ikke den store forskel på holdbarheden på motorer. De burde begge kunne runde 400.000 uden problemer. Det er ikke der du skal være nervøs. Det er nok mere alt de elektroniske der er i en bil efterhånden.
Volvo´en er nok en anelse bedre mht driftsikkerheden, men Passat er bestemt også okay uden dog at være perfekt.

MHT værdien, vil jeg mene at Passat nok holder prisen lidt bedre. Der er mange flere potentielle købere til Passat end en volvo.
Og netop lige passat holder prisen Supergodt, især som st.car.

pladsmæssigt vinder Passat. Meget mere plads på bagsædet f.eks. Bagagerum er også mere regulært.

Profil slettet

Profil slettet

18-10-2007 kl. 10:55

Gå ud og prøv de 2 diesel biler Hold dig fra volvos v50 benzin, Den Køre med ufattelig mange omdrejninger. Men om det skal være en volvo eller Passat i diesel, skal vælges udfra hvilken bil du føler dig bedst tilpas i. Jeg har haft gode oplevelser med begge biler

Lars B.

Lars B.
bruger siden
06-01-2004

21-10-2007 kl. 18:50

Sidst rettet: 9/11-07

Alan Yucel

Alan Yucel
bruger siden
06-09-2003

21-10-2007 kl. 22:03

Jeg har tidligere haft en Passat 1.8 t og en skoda octavia og jeg må indrømme at jeg aldrig nogensinde vil købe mig en bil fra de mærker, da de er fyldt med problemer og ulemper!

Jeg kører nu i en Volvo S40 fra 2005 med en 1.8 motor. Det er simpelthen den bedste bil jeg har haft. Den er virkelig pålidelig, har ikke haft et eneste problem med den i de næsten 3 år jeg har haft den!

Jen kan kun anbefale dig den! især den motor, 1.6 D er for tam efter min mening. 1.8 er perfekt med ok moment og rigtig god økonomi.

Held og lykke med købet!

Profil slettet

Profil slettet

25-03-2008 kl. 09:05

Har nu haft en Volvo V50 i mere end 1 år, virkelig dejlig familie bil og finishen, design og kvaliteten og ikke mindst udstyr overgår mange andre biler i den prisklasse - kan varmt anbefales.

bruger siden
11-12-2004

25-03-2008 kl. 10:01

Mht motorens holdbarhed er det uden tvivl lige godt. Der er ikke den store forskel.

Den gamle model passat har jo virkelig fået et seriøst gok i hovedet her det sidste halve år mht prisen. Så de er jo ikke så dyre mere. Men de ligger nogenlunde ens med værditab.

Service hos folkevogn er dyrt. Men de er bestemt heller ikke billige hos volvo.

For mig at se så er økonomien rimeligt ens med de 2 mærker.
Så det bør ikke være der man vælger den ene fra. Derimod mht plads i bilen vinder Passat stort. Men køreegenskaber vinder Volvo.

Der er også lige en anden ting. Der er så sindssygt mange muligheder til Passat mht styling fælge og div ekstraudstyr. Der er ikke lige så mange muligheder til Volvoen.

Volvoen er nok den bedste bil, men jeg ville dog nok vælge Passat pga bedre pladsforhold og de mange muligheder.