Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Jacob Larsen
bruger siden
20-05-2017
10-08-2021 kl. 18:08
Personligt ville jeg nok hellere finde noget billigere og så skære noget af lånetiden.
fx en som denne
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/astra/10-t-105-enjoy-sports-tourer-5d/5168645
Men hvis kæresten ikke er gravid endnu, er der måske tid til at spare lidt op til bilkøbet?
Jeg kender ikke lige de andre mærkers modelcyklusser, men astraen kommer i en helt ny udgave til næste år - så måske I kan lave en god handel på den udgående model til den tid?
Jacob Larsen
bruger siden
20-05-2017
10-08-2021 kl. 19:14
Mathias Andersen
bruger siden
10-08-2021
skrev:
Jeg har ikke haft bil før, men min overbevisning var at mange valgte den løsning for at have så lav en månedlig omkostning som muligt. Det var i hvert fald min tanke :-)
Ja, der er bestemt tid endnu til at spare lidt op. Prismæssigt vil en bil som den du har fundet også være at foretrække. 175-200k er absolut maks.
Har du selv erfaring med Opel Astra? Den har et lidt mindre bagagerum end nogle af de andre biler jeg har kigget på.
Min betragtning går på, at reparationer ofte begynder at komme frem som bilen ældes. og det kan være irriterende og dyrt at skulle dække både reparationer og samtidig betale af på den.
Vil tro at mange med de lange billån mere gør det af nødvendighed end et decideret fravalg af et lån med kortere løbetid, da det lange lån samlet set er dyrere pga rente mv.
ikke andet end at jeg været passager i den på bagsædet. og med mine 190 cm syntes jeg, at den var overraskende rummelig med god plads. Mere end i megane IV som jeg synes virker mindre i kabinen, men det kan sagtens være at meganen/de øvrige kandidater er bedre ift bagagerumsplads.
J R
bruger siden
13-12-2013
10-08-2021 kl. 19:33
Kig gerne efter en 1,5 benziner. Ellers går det også med en 1,0, men så synes jeg personligt det skal være 125+ hk modellen og gerne fra 2018 eller nyere. Der kom ny kabine.
Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006
13-08-2021 kl. 06:31
1 Holmr
bruger siden
06-08-2007
skrev:
VW Passat = Der Ewige Patient... Kender omkring 5 forhenværende VW ejere, der aldrig vil køre i det #¤&¤ igen. Men sådan er erfaringerne jo så forskellige...😎
Har selv erfaringer fra en Kia Ceed SW, diesel dog, med 5 års garanti var den også noget værd da den skulle sælges. Den kørte særdeles glimrende og har et ret ok bagagerum. Men Focus'ens er nok lidt større, ja.
Mener Kia kører med 7 års garanti nu om dage... og ja, VW svinger sig vist helt op på 2 eller 3 år. Og tilbyder så også en serviceaftale derudover - hvilket vil være en RIGTIG god idé....
VW Passat = Der Ewige Patient ja det var modellerne frem til 2010.
Husk på at når politiet og mange taxa selvskaber kører VW og også Passat er det nok fordi de skal bruge driftsikre køretøjer.