Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005
19-09-2019 kl. 08:24
Jeg ville vælge en brugt bil i "den lille mellemklasse" - såsom Ford Focus, der er virkelig velkørende. I jeres prisklasse kan I få en 2015-model, altså et par år nyere end hvis du vælger en større bil såsom Avensis eller Passat.
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/focus/10-scti-125-titanium-stc-5d/4445684
Jeg kører selv en Hyundai i30 fra 2014. Efter 160.000 km er der stort set kun skiftet bremser (og fjorten forlygtepærer eller lignende). Den er til gengæld også så kedelig, at man skal passe på med ikke at falde i søvn i trafikken.
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/i30/14-active-cw-5d/4424605
Begge biler i benzin..
J R
bruger siden
13-12-2013
19-09-2019 kl. 13:08
I hverfald i en 2019 er der monster meget plads, næsten på Skoda SuperB niveau. Det er altså stort. Lejede en i Spanien for et par måneder siden, og har selv haft en SuperB tidligere. Var imponeret.
J R
bruger siden
13-12-2013
19-09-2019 kl. 14:48
J R
bruger siden
13-12-2013
19-09-2019 kl. 17:36
MEN du skal sikre dig motoren er ok hvis det er en 1,8 TSI 160 hk. bruger den olie, så forvent en nenovering er på vej. Gør den ikke, så er det en mega fed motor. Forsæt med at holde øje med olieforbrug, begynder den at bruge olie, så må det aldrig komme helt ned til minimum, og slet ikke under. Ellers så er der ikke olietryk nok til kædestrammeren, og så står du med en færdig motor.
På trods af vores kostede en motor, var vi tæt på at købe en ny. VAr simpelthen så glade for SuperB'en. Men Skoda nægtede kendskab til nedbrudet(lang historie), og så endte det med andet mærke fremover.
J R
bruger siden
13-12-2013
19-09-2019 kl. 21:41
Det er ikke en raket, men heller ikke en snegl. Det eneste udstyr man lige mangler i forhold til elegance pakken, er parkerings sensor. MEN det kunne se ud til det er eftermonteret neders i bagkofanger.
Nu er det jo ved at være en ældre vogn, men har den ikke rust i skærmkanter eller andre steder, så forhandel dig til en undervognsbehandling. Man kunne jo være heldig den har fået et skud eller 2 igennem tiden.
Hsuk så også lige at insistere på vinterdæk, eller alternativt Crossclimate helårsdæk, hvis i kun kører på ryddede veje.
Se benpladsen på bagsædet. DIn man vil elske størrelse. Han kan køre forsædet helt bag ud, og der er stadig 30 cm plads til ungerne.
Edit" Måske du vil mangle håndfri" er jeg lige kommet i tanke om ikke var i vores som også var en ambition.
Dette indlæg blev 20-09-2019 06:52 redigeret af dets forfatter.
René Hvelplund
bruger siden
26-07-2011
21-09-2019 kl. 16:37
Skoda Superb er et rigtig godt valg, i forhold til hvad I søger. Især hvad angår din mands ben. Jeg ved at 1.4 TSi motoren, er meget nævnt og skældt ud på internettet generelt. Men der kører altså også, rigtig mange derude som sjældent fejler noget. Og sådan er det generelt - vi jo oftes kun, om de dårlige situationer. :-)
Bare sørg for den har en god servicehistorik, og har fornemmelsen af at bilen er passet. Men nej, det er ingen raket men uden tvivl et godt bud fra "J R" til jer. Havde der været tale om diesel, så ville jeg også uden tøven fremhæve 1.6 TDi. Lille motor til en stor bil. Men den kører altså fint, og der er ikke mange problemer med dem.