Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

15-10-2018 kl. 17:27

Hej Mikkel.

En stationcar er IKKE sværere at parkerer end en sedan, måske tvært imod, da bilens bagende er ca samme sted som bagruden.

Dit budget ser ikke helt forkert ud, og jeg vil mene at med 1000 om månedet til reparationer, så har i også nok til nye dæk hvert 4-5 år plus syn.

I det prisleje du nævner mener jeg at standen på bilen og dens historik er mere afgørende end hvad der står på bagsmækken.

God biljagt
Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Tor Bach Kristensen

Tor Bach Kristensen
bruger siden
10-06-2012

16-10-2018 kl. 01:38

Syncs virkelig i skal overveje om i ikke hellere ville slippe for alt det bøvl med en brugt bil, når i også skal være nybagte forældre. En stationcar til 40.000, så beder man altså om problemer hvis du spørger mig.

Hvis i kunne lægge de 40.000 i udbetaling på en vogn der er max et år gammel, fx Kia Ceed SW som har 7 års garanti, og der er lige kommet ny model. Så chancerne for gode priser på den forrige model er gode, i har garanti, i skal ikke tænke på at sætte af til reperationer, og den er billigere i afgifter og brændstof forbrug. Så er der ikke langt fra at være samme regnestykke, men med afbetaling på en ny bil istedet.

Dette indlæg blev 16-10-2018 01:40 redigeret af dets forfatter.

Tor Bach Kristensen

Tor Bach Kristensen
bruger siden
10-06-2012

16-10-2018 kl. 01:41

Peugeot 306 selection sky er også en fin kampagne model lige nu, med masser af udstyr og stærk pris.

Tor Bach Kristensen

Tor Bach Kristensen
bruger siden
10-06-2012

17-10-2018 kl. 18:52

Nej du er absolut ikke dum. Men en enkelt uheldig reparation, og der er hurtigt brugt 10.000. Det er ikke billigt at reparere på biler, og slet ikke i de mindre klasser, hvor alt skal skilles ad bare for at komme til simple sliddele.

Mit gæt er at du vil sidde for rundt regnet 500 mere om måneden med en nyere bil med bedre plads, bedre køreegenskaber, bedre sikkerhed, garanti, og uden bekymringer. Det ville jeg bare rent personligt sige Ja Tak til :)

Dette indlæg blev 17-10-2018 18:55 redigeret af dets forfatter.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

18-10-2018 kl. 13:07

Tor Bach Kristensen

bruger siden
10-06-2012

skrev:
Nej du er absolut ikke dum. Men en enkelt uheldig reparation, og der er hurtigt brugt 10.000. Det er ikke billigt at reparere på biler, og slet ikke i de mindre klasser, hvor alt skal skilles ad bare for at komme til simple sliddele.

Mit gæt er at du vil sidde for rundt regnet 500 mere om måneden med en nyere bil med bedre plads, bedre køreegenskaber, bedre sikkerhed, garanti, og uden bekymringer. Det ville jeg bare rent personligt sige Ja Tak til :)

Med det argument, så er en Audi A8 billigere at reperere end en UP :-)
Nej det holder selvfølgeligt ikke, helt generelt, så er mindre biler billigere at holde kørende end store...

Tor Bach Kristensen

Tor Bach Kristensen
bruger siden
10-06-2012

20-10-2018 kl. 20:22

Henrik P

bruger siden
06-01-2004

skrev:
Med det argument, så er en Audi A8 billigere at reperere end en UP :-)
Nej det holder selvfølgeligt ikke, helt generelt, så er mindre biler billigere at holde kørende end store...
Det er selvfølgelig noget decideret vås at blande ind i denne tråd, og underligt kværulant ordkløveri taget ud af kontekst.

En Avensis som du har kigget på Mikkel er et godt bud. Og ja, den vil være billigere at reparere på en fx en Up!, hvor man skal betale for uforholdsmæssigt mange arbejdstimer for simple reperationer. en toyota er et super bud :)

Dette indlæg blev 20-10-2018 20:24 redigeret af dets forfatter.

Morten Terp

Morten Terp
bruger siden
17-03-2018

24-10-2018 kl. 21:51

Kan se, du regner med godt 7.000 kr i forsikring om året. Jeg står også over for at skulle købe første bil, efter at have fået kørekort i år (i sen alder, er 39 år). De fleste forsikringselskaber tager sig dyrt betalt, hvis man ikke har ejet bil før, men hos TJM var det nærmest halv pris ift. de andre, fordi de ikke går efter, hvor mange år, man har ejet bil, men efter alder. Det er billigt, hvis du er over 30 år. Så bare en heads up, hvis du er over 30. For mit vedkommende kunne de tilbyde en forsikring til 4.000 kr/året, der alle andre steder ville koste 7-8.000 kr.