Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

29-07-2018 kl. 09:43

Det er altså en sandhed med modifikationer.

PSA har en 1,2 82 hk motor fra omrking 2014, som havde en fejlkontruktion, som de har erkendt, men de burde måske tage ansvaret bedre.

Andre mærker har andre problemer, som de klarer mere eller mindre godt. Jeg nævner lige et par stykker jeg selv har prøvet.

Passat, svinghjul gået efter 112.000 km.
Svinghjul er også hørt gå på Toyota, Peugeot, Ford.

SuperB 1,8 TSI motor brugte olie, og endte med at brænde motoren af efter 6 år og 150.000 km. Skoda nægtede ansvar, på trods af de havde set motoren 4 gange indenfor de sidste 2 måneder, og erklæret den sund og rask hver gang.

Og oplevelser behkendte har haft.
VW 1,2/1,4 TSI kædestrammer

Ford SMax gik automat gearet efter godt 50.000 km. Service var overskredet et par uger. Men det var fordi værkstedet havde skrevet forkert i service hæftet. Ford nægtede ansvar.

Har til gengæld haft en Xantia der blev 22 år gammel, inden den blev træt, som kostede væesentlig mindre i service de sidste 4 år , end en 6 år gammel passat eller 5 år gammel SuperB.

Når man skal til service, og der ikke er muligt at få en tid indenfor 3-4 uger. Så er det måske mere en hindring der er lagt ind fra autoriseret værksteder, således du simpelthen ikke kan overholde servicen.

Pt ejer hustanden en C3(dog 1,4 95 hk) og en Mercedes C200. Kører selv i C3 og er meget glad for den til det brug jeg har behov for. Fruen er tilfreds med hendes "tank", begge Indtil videre!

Det sikreste er nok at købe en Toyota. Men de er simpelthen for kedelige/dårlige i designet eller kabinen.

Dette indlæg blev 29-07-2018 10:27 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

29-07-2018 kl. 19:09

KS !

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Når man ikke overholder service og man kører videre selv om den advarer om manglende olietryk, så har man selv bedt om problemer. Det kan aldrig være fabrikkens skyld - og langt mindre et helt lands.

Skal en oliepumpe gå istykker efter så kort tid? Nej - men alt kan gå istykker, og oliepumpen er ikke en del af den udvidede garanti, PSA stiller på motoren. Der er mao. intet at komme efter.

Umiddelbart kan jeg ikke læse ud af artiklen at hun er kørt videre med advarsel om manglende olietryk, men blot med påmindelse om at bilen skal til serviceeftersyn. Så det kunne måske være på sin plads med lidt kulance - især hvis modellen er berygtet for sit olieforbrug (som deraf pludselig kan give manglende olietryk

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

31-07-2018 kl. 18:20

KS !

bruger siden
16-01-2006

skrev:
En af de første linier i artiklen:

" Der kommer pludselig en alarm om fejl på olietrykket, og at jeg skal stoppe bilen omgående"

Så er det dumt at køre videre.

Kulance kræver som regel som minimum, at man overholder service. Det er ikke sket her.

Fejlen på bilen har intet at gøre med den generelle fejl på den motor. Så skal VW også reparere samtlige fejl, der opstår på en tilfældig VW pr. kulance fordi de har fejl på TSI-motorer m.m.?

Ja. Og lige efter: "Den mangler olie. Men selvom jeg hældte godt halvanden liter på, bliver bilen ved med at advare om, at olietrykket var er lavt, forklarer hun til Ekstra Bladet.
Bilen måtte derfor med redningstjenesten til den lokale forhandler i Roskilde."

Som jeg læser det, har hun gjort det rigtige.
Forsøgt at afhjælpe problemet (ved at hælde olie på), og da det ikke hjalp, få bugseret bilen til forhandleren ved hjælp af vejhjælpen.
Så hun har vel egentlig gjort alt det rigtige.