Bilbasen Forum
Indlæg slettet
J R
bruger siden
13-12-2013
18-03-2018 kl. 10:08
Android auto er stadig ikke oppe i gear.
Så sent som i februar nummeret af FDM, var der en test, husker desværre ike hvilken bil, hvor journalisten skrev at det var godt den kom med carplay og ikke android, idet han havde prøvet android kortvarigt forleden i en anden ny bil, og det spillede absolut ikke i samme nievau.
Det var et spørgsmål om Android auto havde svært ved at spille sammen med de hundredevis versioner af Android er var. Forstået på den måde at Huwai, Samsung etc godt nok havde nyeste version af Android, men de udviklede selv versionerne til at spille med just deres indmad, og derfor var der forskelle på om systemet skulle snakke med eks en bil, som var udviklet med dens egen version.
Forskellene var måske ikke så store. Men de vanskeliggjorde samspillet.
Hvorimod Apple var det samme i alle Apple.
Jacob Larsen
bruger siden
20-05-2017
18-03-2018 kl. 11:05
J R
bruger siden
13-12-2013
skrev:
Du skal sørge for den har Apple carplay.
Android auto er stadig ikke oppe i gear.
Så sent som i februar nummeret af FDM, var der en test, husker desværre ike hvilken bil, hvor journalisten skrev at det var godt den kom med carplay og ikke android, idet han havde prøvet android kortvarigt forleden i en anden ny bil, og det spillede absolut ikke i samme nievau.
Det var et spørgsmål om Android auto havde svært ved at spille sammen med de hundredevis versioner af Android er var. Forstået på den måde at Huwai, Samsung etc godt nok havde nyeste version af Android, men de udviklede selv versionerne til at spille med just deres indmad, og derfor var der forskelle på om systemet skulle snakke med eks en bil, som var udviklet med dens egen version.
Forskellene var måske ikke så store. Men de vanskeliggjorde samspillet.
Hvorimod Apple var det samme i alle Apple.
Men android auto er ikke frigivet i dk endnu, Så hvis han har brugt 3.partsapp for at tilgå android auto, kunne dette måske forklare de oplevede mangler?
Det kommer jo rigtigt meget an på præferencer, for i denne test foretrækker forfatteren android auto:
https://www.techradar.com/news/apple-carplay-vs-android-auto
Så at trådstarter skal sørge for at den har apple carplay, er måske lige at stramme den. Særligt hvis hun har android telefon, og hun derfor - ifølge dit råd - udover at anskaffe ny bil også skal anskaffe en iphone.
Dertil er der vel som udgangspunkt ikke apple carplay/ forberedt android auto i focus/308 når prisen max skal ligge på de 120.000kr? For så har bilerne et par år på bagen, og har derfor ikke nødvendigvis det seneste inden for opkobling til mobil.
Jeg har selv anvendt apple carplay. Men jeg synes nu ikke, at apple carplay var så essentielt, at jeg straks gik ud og købte en iphone. Man kommer imo langt med bluetooth.
Der er i øvrigt (inddirekte) nyt omkring android auto i dk. Google har på en blog offentliggjort, at google assistent kommer på dansk
https://meremobil.dk/2018/02/google-assistant-snart-dansk/
Når assistenten bliver dansk, skulle springet til dansk android auto gerne være rykket tættere på.
Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004
18-03-2018 kl. 14:12
Hvis jeg kun kan bruge Apple Maps til navigation vil jeg hellere købe et Kraks-kort.... eller memorere ruten hjemmefra.