Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

19-01-2018 kl. 08:52

Af de prøvede biler ville jeg absolut vælge S-MAX. Den er med i en lille flok jeg ville ønske vi selv have haft.

I kunne også kigge på en outsider som Nissan X-Trail eller hvis det må være lidt dyrere Skoda Kodiaq.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lauge Abildgaard

Lauge Abildgaard
bruger siden
09-02-2017

29-01-2018 kl. 13:28

Jeg ville nok vælge Touran. Den er lidt billigere end S-Max og selv om Ford'en er større udenpå så er den indenvendige plads den samme. Fruen foretrækker Touran'en da den ikke er så stor udvendigt. Tror også Touran'en triller lidt længere på literen. Men begge meget fine biler. Ellers er Granc C4 Picasso vidst nok det oplagte alternativ hvis man kan forlige sig med interiør og køreegenskaber.

Claus Bjerre

Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009

07-04-2018 kl. 08:57

J R

bruger siden
13-12-2013

skrev:
Af de prøvede biler ville jeg absolut vælge S-MAX. Den er med i en lille flok jeg ville ønske vi selv have haft.

I kunne også kigge på en outsider som Nissan X-Trail eller hvis det må være lidt dyrere Skoda Kodiaq.

Jeg ved af erfaring af x-trail og kodiaq ikke kan have 3 autostole, ihvertfald så det virker. Bagsædet er bredt nok, især i kodiaq men sædehyndens inddeling gør at selen på midtersædet er under siddepuden på autostolen.
jeg forstår mange af de andre producenter at de ikke laver deres SUV med 3 stole, men netop Skoda og Nissan har ikke en model fra egne rækker der kan konkurrerer på det punkt.
Måske VW holder Skoda fra det pga touran.

Claus Bjerre

Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009

07-04-2018 kl. 09:09

_ Abildgaard

bruger siden
09-02-2017

skrev:
Jeg ville nok vælge Touran. Den er lidt billigere end S-Max og selv om Ford'en er større udenpå så er den indenvendige plads den samme. Fruen foretrækker Touran'en da den ikke er så stor udvendigt. Tror også Touran'en triller lidt længere på literen. Men begge meget fine biler. Ellers er Granc C4 Picasso vidst nok det oplagte alternativ hvis man kan forlige sig med interiør og køreegenskaber.

Touran er helt sikkert en fin bil. Den ER dog mindre end s-max, har gennemgået dem begge grundet, samme problem som trådstarter.
Jeg valgte s-maxen pga pladsen og dens køreegenskaber. Og efter min mening, hvis touran skulle være lige så “smart” som s-max, ville prisen være den samme. (Ved godt udseendet er individuel smag).
Lad være med at købe en HELT NY s-max, så er der rimelige priser på dem. Men udstyret er DYRT.
Jeg personligt hentede en næsten ny benzin (0,5 år og 10000km) i tyskland med alt i udstyr, så har den kørt de første 200000 af listeprisen ift dk!!!

Kan i nøjes med pladsen i touran så tag i sådan en. Jeg ville personligt gå uden om dsg i benzinerne, selvom det kører godt, kender bare for mange med bøvl med selv helt nye biler.

Claus Bjerre

Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009

19-05-2018 kl. 11:00

Hans-Christoph Paul

bruger siden
25-10-2010

skrev:
Jeg har kørt en del forskellige biler, Opel, seneste Volvo V70. Men så købte vi på venners anbefaling en Superb Combi.

Vi har 3 voksne børn og brug for plads. Plus den skulle kunne trække trailer.

Superb er den mest rummelige personbil på marked, ser vi bort fra en VW bus.

Den er en del større en Sharan, Ford Smax o.l. Du har en meget stor bagagerum med plads til hundebur og familiens bagage, masser af plads på bagsæde.

Du kan slå på bagsædet ben over hinanden.

Den kørte super fint og uden problemer. Jeg kører meget: 90km fra og til arbejde plus Tyskland m.m. Den kører meget godt som den skal npår man sidder 6 - 9 timer i bilen. VW kvalitet hele vejen.

Jeg skal sælge fordi jeg fik firmabil og vi har ikke brug for 3 biler.

Hvor er dit argument for at den er større end sharan og s-max, det er den jo ikke...
Du får aldrig 3 autostole ind i superb combi så det fungerer og måske er der enormt benplads på bagsædet men der mangler jo ikke plads i s-max og lign..?! Bagagerummet er håbløst dybt hvis man har barnevogn og andet der skal i, der er det en fordel med bredt bagagerum så tingene ikke skal løftes 1,5m ind for at blive placeret.
Men superb er sikkert fin hvis man har store børn og gerne vil sidde sig ned i en bil.
Men vi kender ikke helt trådstarters børns alder...

Claus Bjerre

Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009

20-05-2018 kl. 09:09

Esben Tronstrøm

bruger siden
15-02-2017

skrev:
Lige ang superb bagagerum så er det lækkert særligt til barnevogne . Klapvogn osv
vi har selv en og har ingen problemer og det skal ikke løftes 1,5 m op nok nærmere 1,1 -1,2 tager gerne en tommelstok og måler efter
men jo 3 autostole for du aldrig ind

og til dig kære Ks kvaliteten er sku helt fin har ikke haft nogle problemer med den
og i forhold til autoindex undersøgelse. For 2018 så ligger vw lunt i svinget i forhold til de andre mærker på markedet

Hvilken årg har du, hvis det er den første model med langt og smalt bagagerum så synes jeg ihvertfald den var træls i forhold til den vi endte med hvor vogn og kasse kunne stå ved siden af hinanden...
idag har vi en ny s-max, med 3 autostole er det mig beset den perfekte vogn som også kører godt...

Claus Bjerre

Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009

20-05-2018 kl. 15:35

Esben Tronstrøm

bruger siden
15-02-2017

skrev:
Vi har den nyeste model

Og så giver det helt sikkert mening for den har nemlig fået rettet alle de fejl som var i indretningen på den gamle...
Men man bliver stærkt afhængig af pladsen i en ny s-max...

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

20-05-2018 kl. 23:31

KS !

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Så blev VW-fanboy'en stødt på manchetten. Hvis du ikke brugte al din tid på at trolle herinde og rent faktisk fulgte med i, hvad der sker ude i verden - evt. bare i dine tyske magasiner, som du jo åbenbart har et nært forhold til, så ville du også vide, at VW har haft massive problemer med motorer, gearkasser, fusk, rust og meget andet de senseste 20 år - uafbrudt. Så VW er langt fra at levere god kvalitet - men de er gode til blød plastik i kabinen og markedsføring.

Heldigvis for dem er der jo stadig fanboys som dig, der hænger fast i gamle fordomme og er lette ofre.

Er det ellers ikke dig KS ! der er ret begejstret for VW Golf GTE?