Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Michael Hyldgaard
bruger siden
03-08-2014
25-05-2017 kl. 15:14
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
26-05-2017 kl. 11:00
Det virker som om Mikael Ø er gået ind til en slagter og bestilt et pølsefad til 10 personer, men det må ikke fylde mere end en frokosttallerken, og der må ikke være nogen form for røget eller speget pølse på fadet.
Der søges efter en "familiebil" og derefter nævnes en røkke mindre biler.
For mig en modsigelse.
Derefter fravælger man ca 40% af bilmarkedet i Danmark ved at fravælge alle VW-modeller med søstermodeller, og alle PSA-modeller.
Gamle fordomme har åbenbart meget stor magt, og tilsidesætter den følelse man får når man sætter sig i bilen.
Jeg har ikke selv noget bud på den "bedste familiebil", men ved at jeg aldrig ville blive glad for en bil, hvis ikke hjertet er med til at vælge.
Jeg har kørt ca 200.000 i en Toyuta Picnic uden nævneværdige problemer, men jeg blev aldrig glad for den.
Hilsen Lars
Morten Skovmand
bruger siden
13-02-2008
13-10-2017 kl. 12:06
Søren K. Olsen
bruger siden
30-09-2006
skrev:
Hvis du ellers synes om måden en Focus kører på (Og hvem gør ikke det :) ) kunne du evt. kaste et blik på dens svenske slægtning, V40 - Fx denne
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/volvo/v40/16-t3-150-momentum-5d/3261516
Heller ikke en ny model, men typisk Volvo, så holder designet egentlig stadig, og den har i mine øjne en ganske tiltalende og stilren udstråling/identitet- uden dermed at blive alt for tysk i det, således at den tenderer det kønsløse :) Nå, design kan vi jo snakke om i al evighed, men den opfylder i hvert fald dit krav til km/l på papiret, og jeg er overbevist om at du vil finde kabinen ret tiltalende - ikke mindst sæderne.
God jagt
Volvo er kanon dyr i autoriseret service, bare lige en indskudt bemærkning, Bilen er såmænd lækker nok, ikke så meget plads på bagsædet, men ellers en fin bil, blev årets firmabil for et par år siden
Profil slettet
13-10-2017 kl. 18:45
Godt vi har KS som har meget viden om Renault.
Ömer Kocaadam
bruger siden
05-04-2016
13-10-2017 kl. 20:58
Thor Vela
bruger siden
27-12-2013
Kenn Harry Christoffersen
bruger siden
07-09-2016
21-05-2018 kl. 18:13
Mikael Ø
bruger siden
27-03-2007
skrev:
Hey alle biltosser.
Kom med Jeres indspark og måske en øjenåbner til valg af familiens nye (brugte) slæde..
Leder efter en nyere brugt, der har fået sit første hug af værditabet, men ikke ældre en 2014, helst under 100.000 km og gerne meget mindre. Højt i udstyr. Pris max 275.000 kr.
Histrorien kort. Jeg har i en rum tid prøvet en del biler:
Opel Astra 1.4 150 HK. 2016 "Rigtig God all-around, Lækker kabine, det ydre design falder ikke helt i min smag, men et par alu sutter hjælper selvfølgelig lidt på det"
Honda Civic 1.0 129HK. NY 2017 model "Lækker, sporty, kører som en drøm, ville gerne have 182 HK, men da den er helt ny, har den intet værditab haft endnu.
Ford Focus 1.0 125 HK. 2016 "Køre godt, sporty ydre design, men plastik-agtigt kabine der ikke tiltaler mig"
BMW 318d 116 HK. 2012 "En god langturs vogn, men virker allerede gameldags set ifh. eks. Astra`en og Honda´en"
Mazda 3 2.0 120 HK. 2016 "Flot bil, skøn 2.0 motor, men halter efter Astra´en og Honda`en på forskellige områder og klart mest støj i kabinen ved cruise kørsel"
Kia Rio 1.0 100 HK (turbo). NY 2017 Model "Kører forbavsende godt og rigtig meget bil for pengene hvis du holder dig til basis versionerne, man kommer over 200.000 kr. med fuldt udstyr, hvilket jeg synes er for dyrt"
Ikke prøvekørt.
Opel Insignia faceliftet version fra 2014. Er der nogen der ved om Opel har strammet sig op og rettet de sygdomme de fødte den første udgave med? Synes den ser hammer lækker ud og "konen" synes den er flot, men jeg er bekymret over den megen negative omtale de tidligere modeller har, med fejl i elektronikken, motorhavari og dårlige samle kvalitet.
Bonus Info.
Kun Renault af de franske mærker tiltaler mig.
VW produkter har ikke min interesse.
Go´ Lyst derude.. Jeg er selv ved at blive helt rundtosset af at kigge på bilbasen 10 ud af de 16 vågne timer ;O)
Jamen der er ikke andet at gøre end at fortsætte med at prøve biler
Jeg har et par stykker du skulle prøve
volvo v 40
toyota auris
skoda octavia
Hvad lægger du i øvrigt vægt på ved en bil ,udover det du har beskrevet,plastic kvalitet og motor støj,og pålidelighed
hvad med at leje en bil og se hvad du mener om den
jeg har lige skrotten en seat ibiza på dårlig service og mange irreterende fejl ogen dårlig service fra butikkens side
og købt en Subaru Forester uden cvt gear men med alm 6 trins gear 2,0 x benzinerog håber den er bedre