Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

07-09-2016 kl. 20:46

Ja den 1.4 TSi motor med 150 hk fra VAG gruppen er en perle, formentlig verdens bedste lille motor pt.

Selv i en stor Passat trækker den bare derudaf og holder en ganske lavt forbrug.

Og netop sammen med DSG eller Audis S-tronic er der absolut ingen biler som
nærmer sig sådan et perfekt sammenspil imellem motor og gearkasse.

Mvh Jørgen

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

08-09-2016 kl. 17:32

Vibeke Lindberg

bruger siden
08-09-2016

skrev:
Du er imponeret over ikke selv at skulle betale for rustbehandling af din 5 år gamle Passat? Den kommentar sig alt om din forstand.

Du har ganske ret. Det siger alt om J A´s forstand.
Han kører VW fordi det virker, og skulle det imod al sansynlighed ikke være tilfældet, bliver det lavet uden vrøvl.

Havde han nu kørt i en 4-5 år gammel PSA bil, måtte han selv betale rustarbejdet.

Hilsen Lars

Joakim S

Joakim S
bruger siden
15-04-2013

09-09-2016 kl. 16:14

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Havde han kørt en 4-5 (eller 8-9) år gammel PSA bil, havde der ikke været rustarbejde. VW (og Audi) har desværre bare problemer med rust på en del årgange.

Mht. kulance, er VW nu heller ikke ligefrem kendt for at være flinke til at betale - se blot, hvor hårdt de skulle presses med TSI-motorerne (og det er stadig ikke alle modeller, de har anerkendt problemet på).

At VW "bare virker" er desværre fri fantasi - de har haft usædvanligt mange problemer de sidste mange år, og kvaliteten matcher meget langt fra prisen.

Da en af mine venner og dennes familie har haft mange problemer - med både VW (Touran) og Audi (1,8T) så er jeg tilbøjelig til at give dig ret i, at det er langt fra fejlfri biler. Men om bilerne decideret er for dyre, synes jeg faktisk er en diskussion værd.

Specielt VW synes jeg faktisk ikke er voldsomt prissat. Du kan få en kæmpe VW Passat til 320.000 kr. Er det dyrt for en bil i det segment?

En Hyundai i40 koster ca. 50.000 kr. mindre og uagtet, at denne er på samme størrelse og jeg selv kører Hyundai (i20), så synes jeg ikke VWén er helt forkert prissat.

Foarbejdningen af interiøret er meget mere lækker og luksuriøs i en Passat og bilen er bare mere lækker. Hvis man tager herlighedsværdien med, er VW så så dyrt prissat?

Jeg ejer en Hyundai i20 og er imponeret af garantien og at den dækker, men ikke kvaliteten på bilen.

Er kvalitet for dig udelukkende et spørgsmål om problemfri kørsel eller tæller herlighedsværdi overhovedet ikke.

En Toyota Avensis er sikkert en bedre bil, men når jeg prøver at sidde i bilen, får jeg ikke samme wouw-oplevelse, som jeg gør i en Passat.

Jeg har læst, at du skriver "kvaliteten matcher meget langt fra prisen" - men, hvad gør så det - i dine øjne?

Altså f.eks Mazda 6 er en meget køn bil, men overhovedet ikke så lækker indvendigt som Passaten og forgængerne led af samme symptomer som min Mercedes fra 1972 :-)

Joakim S

Joakim S
bruger siden
15-04-2013

10-09-2016 kl. 22:53

Dette indlæg blev 10-09-2016 23:33 redigeret af dets forfatter.