Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Joakim S

Joakim S
bruger siden
15-04-2013

23-04-2013 kl. 02:05

Hvad med den nylancerede Dacia? De reklamerer med den hele tiden og den kan fås for ca 160.000 kr. på diesel - for en helt ny 7 personers. Og der er tre års garanti på den - med mulighed for forlængelse

Den er måske ikke så lækker som de biler, du selv har fundet - men tilgengæld helt ny.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Bøgebjerg

Lars Bøgebjerg
bruger siden
15-03-2005

23-04-2013 kl. 07:27

Jeg ville se bort fra Sharan og dens brødre. Der er ikke plads til ret meget bagage når alle sæder er i brug. Gå i stedet efter en Caravelle

Profil slettet

Profil slettet

23-04-2013 kl. 16:52

Jeg ville gerne vide lidt mere for at hjælpe dig bedre.

Hvor mange km årligt køre i? har i en bil mere til alm. brug? eller skal den fungere som jeres eneste bil i husstanden?

Profil slettet

Profil slettet

23-04-2013 kl. 22:02

Du kan gøre flere ting.

1) køb en 7 personers og en Thule Easybase med kasse, som giver 420 liter ekstra bagageplads. Det er den billigste løsning hvis du ikke skal bruge pladsen hele tiden.

2) Køb en større minibus ala Ford Transit som har god plads, men er dyr i indkøb.

3) køb en 9-10 personers minibus, den er billigere i indkøb, men kan ikke køres på det alm. B kørekort. Det kan derfor godt betale sig at tage kørekort til den større vogn.

Du kan se flere modeller her http://www.e-bil.dk/forum/generelt-om-biler/766-bilmodel-oversigt

Profil slettet

Profil slettet

24-04-2013 kl. 20:22

Vi har en Honda FR-V 1,8 benzin, da vi er 2 voksne og 4 børn i familien. Bagagerummet er OK, og vi har bl.a. plads til en tvillingeklapvogn i det. Det er en køreglad bil, og samspillet mellem motor/gearkasse fungerer perfekt - noget jeg prioriterer højere end så meget andet (altså minibusser ala Caravelle er ikke noget for mig...).

Med et blandet kørselsmønster kører vi 13 km/l. Vi ofrede en undervognsbehandling på bilen, da den så ret nøgen ud, set nedefra. Mange biler har i dag en masse plastpaneler under bunden. Det er både godt og skidt, da de kan beskytte - men modsat kan de også gemme på ubehagligheder. Hondaen har ikke sådan nogle paneler, så "what you see - is what you get - det kan jeg godt lide.

Løsningen med en ekstra boks på anhængertrækket tager vi måske også i brug senere - men ved 99% af vores kilometer har vi ikke behov for plads ud over det som bilen tilbyder. Det er kun ved ferier ekstra bagageplads kan være nødvendigt, og da er en boks til trækket et godt alternativ til eksempelvis en tagboks.

Har vel haft bilen i cirka 1 1/2 år nu og kørt 20.000 km i den - og der har overhovedet ikke været problemer af nogen art.