Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

09-04-2013 kl. 15:28

Køb den du syntes bedst om, hvis du er til Toyota´en, så prøv evt. at se på en Citroen C1, det er samme bil, men den fåes til 85.000 med 5 døre, metallak og aircondition, en besparelse på 5.000,-

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

09-04-2013 kl. 16:13

Enig i Joakims betragtning !!

Profil slettet

Profil slettet

09-04-2013 kl. 16:22

Jeg ville ikke bekymre mig særlig meget om sikkerheden i de små, de er lige dårlige i forhold til de større biler.

Up har den fordel at de har aut. nedbremsning, det har de andre ikke, men om du vægter det højst ? må du selv afgøre.

De små mikro biler falder rigtig meget i værdi, så jeg ville købe den billigste, som du synes bedst om, da du hurtigt mister 30-40 % af bilens værdi på få år.

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Dette indlæg blev 09-04-2013 16:23 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

09-04-2013 kl. 16:22

T F skrev:
Hej

Jeg er ved at købe min første bil, og havde egentlig tænkt det skulle være en VW Take up, 3 dørs til ca 90 tkr. Så satte toyota priserne ned på Aygoen og nu kan jeg få en T1, 5 dørs til ca 80 tkr, en T2 til 87 eller en T2 Air til 90 tkr....
Nogle gode råd?

TF

Hvor gammel er du? mener med hensyn til forsikring ? Skal bilen afbetales ? og med ca hvor meget pr mdr ?

Profil slettet

Profil slettet

09-04-2013 kl. 19:31

Der er ingen fordel ved at købe en så populær bil, da der vil være rigtig mange til salg når du skal sælge den og så mister du endnu mere end på en tilsvarende mikro bil.

Høje personer sidder rigtig godt i en Aygo har jeg hørt fra flere, men har du overvejet en Fiat Panda, evt. den gamle model som koster mindre end den nye og du får mere udstyr.

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

09-04-2013 kl. 20:33

T F skrev:
Jeg er 29, og kan betale kontant. Umiddelbart tænker jeg at blive forsikret gennem IDA da jeg er ingeniør...

Okey tak for oplysning....Nej tænkte blot på en bil der er et nummer større end up'en eller Aygo...men ok det koster så lidt mere. Men alt er jo relativt...Eks en 5d Toyota yaris med 2000km på tælleren til 129.000...

Problemer med de små er at de næsten ingen eller slet ingen rustbeskyttelse har....der er sparret for mange steder som eks Kobling/gearkasse osv...Aygo'erne og C1'ere og 107 har problemer med omtalte....har selv måtte op med penge til ny kobling på bil med 50.000km.....ydermere snakkes der om gearkasser der svigter i de små trillinger...om Up'en er bedre skal jeg ikke spå om. Men klart den bil du køber skal gerne dække dit behov og være rimelig sikker....helst 5 stjerner i Chrash test..

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

13-04-2013 kl. 07:38

T F skrev:
Jeg har nu fået en rigtig god pris på en 5 dørs citigo så den springer jeg på. Tusind tak for hjælpen!!!

Hvad endte du med at skulle betale for din Citigo?

Profil slettet

Profil slettet

13-04-2013 kl. 07:41

T F skrev:
Jeg tror jeg er ved at være kommet til at det skal være en 5 dørs enten Mii, Citigo eller Up! - nogle anbefalinger om hvilken? er der nogen forskel ud over pris?

tag skodaen eller find en up der har kørt lidt.og 75 hk motoren er spild af penge den er alligevel ikke mere stærk

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

14-04-2013 kl. 20:04

T F skrev:
fik 8k af listeprisen.... Eller aircon og levering med i prisen alt efter hvordan man ser på det... synes selv det var en god handel så nu håver ejg også folk herinde er enige ;-)

Hvad endte den så med at koste med levering, aircondition og 5 døre?