Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

30-10-2012 kl. 17:08

Helt klart benzin.
Hvis du kan leve med der står Skoda på fronten så kan du få den lækre 1,2 TSI motor og lidt mere udstyr (klima) til samme pris som Polo'en. Det er samme bil i en anden indpakning.
Seat er også et alternativ, men der fåes TSi kum med topudstyr hvilket gør den lidt dyrre.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

30-10-2012 kl. 17:16

Der er ikke noget "helt klart svar"

Rent teknisk mener jeg ikke at der er noget i vejen for diesel. det må være smag og behag, du skal ud og prøve begge slags.

Vælger du Yaris, så er diesel oplagt når nu det er samme pris for de 2 biler.
Jeg er overbevidst om at gensalgsværdien på diesel vil være højere den dag du sælger.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

31-10-2012 kl. 01:39

Hej Kasper....

Kan godt forstå du er lidt i vildrede....I år og til næste år sker der jo store forbedringer på mange af de nye biler der kommer. Den nye golf kommer nu på helt ny og sikkere bund og alt i sikkerheds kabine og udstyr, bredere og lidt lavere og lettere. Det samme sker for poloen, men dato uvist endnu. Og ja der kommer en ny Renault Clio omkring 1 december, vist med 1,0 liter og turbo med eks 90hk, Ford fiesta får også 1,0liter og turbo motor, men sikkert først næste når...Mange af disse har gennemsnit på over 20km/l og trækker minimum som en 1,6. Har talt med en Ford Fokus køre som har 1,0 turbo 125hk og store fælge på, han køre snit på 17,5km/l selvom han køre en del bykørsel også......Ville nok vælge benzin hvis jeg var dig...Sprørgsmål er hvornår den nye og bedre polo kommer.....måske er den værd at vente på. Pt kan du få polo med tsi motor og 90hk og 5 døre til ca 175000. Jeg ville klart vælge noget med enten tsi motor eller de nye 1,0 3cyl turbo motorer som er fremtiden inden for biler og brændstof.....Men du skal vælge med hjertet. Yaris har en særdeles god indstigning i dørerne.....Du kan jo også vente og se tiden an...

Sidder lidt i samme kattepine, men blot på en lidt anden facon....Skal bruge sikker og god bybil med god indstigning og højdejusterbar sæde og rat der kan justeres op og ned men også frem og tilbage...Kiggede først på Ford ka til 100.000, men noget støj er der i den. Yaris den nye model med 1,0 liter 69hk til 125000, føltes mere som rigtig bil, men men der kommer jo snart et hav af nye biler....så er ikke let at beslutte noget.