Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

24-10-2012 kl. 12:24

Sådan som jeg ser det, er danmarks mest totaløkonomiske bil netop nu, en Citroen C1, med 5-døre og aircond. Prisen er. 88671,- incl. levering og metallak. prisen for en tilsvarende Kia eller Skoda er 30 % højere.

Du kan tilkøbe 5 års garanti for ca. 40,- om måneden alt efter dit kørselebehov.


Om det så er den mest spændende er en anden sag :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Johannes Engers Gregersen

Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005

24-10-2012 kl. 13:54

Skal man tilbringe 1½-2 timer dagligt i en bil, bør man ikke vælge en trilling. Sæderne er minimalistiske og lydisoleringen ikke-eksisterende.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

24-10-2012 kl. 14:15

christian schrøder skrev:
en c1 er faktisk kun på en 4. plads total økonomisk set

http://press.autorola.com/Analyser/2012/Smaabilsanalyse_januar_2012.pdf


i dit tilfælde ville en diesel være optimalt , jeg ville kigge nærmere på en renault twingo diesel , hvis du smider 10k mere kan du få en stort set ny twingo diesel , jeg synes man får meget pendler bil for pengene .
eks.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/renault/twingo/15-dci-75-authentique-eco2/1277404

@Christian, den analyse er sikkert rigtig god hvis tiden og udviklingen havde stået stille siden den blev lavet.

kom nu ud og tjek markedet, istedet for at henvise til noget en tilfældig journalist har lavet ud fra hvordan hans verden så ud for 10-11 måneder siden.

@Johannes, mennesker er forskellige, ikke alle sidder på samme måde, og mht. lydniveau, så har C1 fået et facelift i starten af året, med bla. nyt motorophæng og forbedret lydisolering, det giver et noget andet (lyd)billede, igen tjek nu markedet

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

24-10-2012 kl. 15:09

christian schrøder skrev:
uha da , man må sandelig ikke kritisere c1 , det skinner lidt igennem at du måske arbejder med citroen :-) men der ud over vil jeg give jer ret med så mange km ,og den tid man kommer til at bruge i bilen er det vigtigt man føler sig godt tilpas og sidder godt .og der er der kun en vej , og det er ud og prøve div modeller , i det prisleje er der oceaner af muligheder , både brugte og nye .

@Christian,Jo gør endelig det, for det gør jeg selv "Om det så er den mest spændende er en anden sag :-)" jeg syntes bare at herinde er en tendens til at finde alle mulige artikler ,nogle mere saglige og aktuelle end andre, og så ophøje dem til den evige sandhed, det er ikke vejen frem syntes jeg.

Den analyse du hentyder til har taget en 3-dørs UDEN elruder,splitbagsæde,metallak, CD-spiller og aircond. til 85.000,- + levering, altså præcis samme pris som den bil jeg foreslår. I januar kostede den ca. 108.000,- med levering og metallak, altså en ret markant besparelse, det fremgå naturligvis ikke i den småbilsanalyse du hentyder til, hvilket gør den uaktuel, da afskrivningen er en stor post på budgettet og den 5-dørs med a/c vil have en lavere afskrivning, da den selvfølgelig er mere værd når den skal sælges.

Analysen tager udgangspunkt (hvad andet kan de gøre) i listeprisen, og derfor er det vigtigt at gå ud i markedet og se efter tilbuddene, i virkelighedens verden istedet for at lede efter gamle artikler herinde.

Derfor er budskabet herfra, kom ud og tjek markedet !!!

Pyha, sikke en smøre :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Johannes Engers Gregersen

Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005

24-10-2012 kl. 15:31

@Johannes, mennesker er forskellige, ikke alle sidder på samme måde, og mht. lydniveau, så har C1 fået et facelift i starten af året, med bla. nyt motorophæng og forbedret lydisolering, det giver et noget andet (lyd)billede, igen tjek nu markedet

Jeg skal ikke kunne sige, hvordan C1 kører efter facelift. men når man sælger en bil til 85k så er den skåret ind til benet (ifht f.eks. rustbehandling og lydisolering), og det er sådan set også fair nok, for det er jo simple biler til et simpelt transportbehov. jeg synes altså det virker som geniale bybiler, men de er bare ikke egnede til daglige lange ture.

Men omkring sæderne - der er altså ingen, der sidder godt i længden på disse:
http://www.citroen.dk/home/#/citroen-c1/interior/

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

24-10-2012 kl. 22:22

Hej Kasper.


måske skal du komme lidt ud af boxen.....Hvis det er motorvej du skal køre på taler om vi om 110-130km/t, sidst nævnte sluger på alle biler..


Har kørt de sm biler ala C1. Den køre såmænd fint nok men med noget støj i kabine og sæde hvor man sidder som i et hul, kan ikke højde reguleres. Jovist er 85000 ikke alverden, men tror duvil blive træt af den. Sikkerheden hvis noget skulle ske nok heller ikke som en klasse over i segmentet...Alle mikro bilerne bliver svære at sælge brugt på sigt da markedet er overstrømmet. Har lige været ude i en ford ka, sæder ok, men træk kraft fra den samme motor som ligger i Fiat 500 er ikke god, bilen har det med at vride sig i karossen ved vind og spor skift...100.000 skulle jeg slippe for en ford ka...Gik over på den anden side af vejen hvor der stod ny Toyota Yaris 1,0 3cyl og 3 døre til 119000. Det virker langt mere som en rigtig bil med 7airbags og alt i sikkerhed. Godt nok ikke vel udstyrret, men alligevel. Har prøvet den idag, og den køre super uden støj fra motoren i forhold til C1'eren...Mener bare der var højdejusterbar føresæde, og langt bedre sæder end i mikro bilerne. Sikkert også en bil der kan sælges igen. Priserne er pt sat meget ned over hele segmentet. Men føl dig frem og prøvekør nogle stykker og sammenlign for og imod.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg