Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

23-10-2012 kl. 19:55

Der er den billige løsning og den du selv foreslå.

Smid et træk på bilen og køb en Thule Base, hvor en barnevogn kan være. Pris 1500 kr. + nummerplade.

Ellers kunne en Renault Scenic evt. en Grand Scenic godt fås indenfor jeres budget.

En alm. Scenic er billigere end den mere populærer Grand udgave som er 20 cm større og kan have 7 sæder.

Jeg ville mene at du kan få en 2008 scenic med omkring 100.000 km på klokken, sikkert mindre, så check nettet.

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Dette indlæg blev 29-10-2012 07:50 redigeret af Bilbasens moderatorer.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

23-10-2012 kl. 20:43

Den Thule base er kun lige så stor som barnevognen, vel 1 m x 70 cm, og den er lige til at tage af og på. Så det ville da være en god løsning? Husk på at du sikkert mister en del på den gamle og værdi tabet er også stort på den nye, alle de penge spare du nu og dem kan du evt. spare sammen til en større bil når tid er ;-)

Hvis du ikke kan lide designet på Scenic`en ? så er der flere MPV modeller som nok falder i din smag? det var derfor at jeg skrev om den oversigt, så du nemt kan se hvilken bilmærker der laver eks. MPV typen.

Jeg har svært ved at se anden mulighed hvis du ikke er til st.cars eller MPV?

Du får aldrig en barnevogn ned i et bagagerum på eks. en Skoda Octavia eller en mindre bil i B segmentet.

Profil slettet

Profil slettet

23-10-2012 kl. 21:13

Jeg retter dig lige på 2 punkter ;-)

1) Den Thule Base fastgøres på dit træk og har ikke hjul, så det er lige meget hvor hurtigt du køre.

2) du kan godt læse med og skrive i forummet på www.e-bil.dk uden at oprette en bruger, men vi så da gerne at du gjore :-)

Jeg kan kun sige til dig at du ændre sig 110 % når der kommer et barn til verden og derfor ville jeg ført købe bilen efter i har født, så er i mere klarsynet over hvilken behov i har fremover.

Profil slettet

Profil slettet

23-10-2012 kl. 21:44

Pladsmæssigt kan den nok godt, men du smadre din ryg og sikkert også kofangeren i dine forsøg på at få den ind og ud af bilen ;-)

Profil slettet

Profil slettet

23-10-2012 kl. 21:58

Nu er Skoda Octavia jo heller ikke en Renault, så det er nok rigtigt der ikke kan være en barnevogn.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

23-10-2012 kl. 22:00

Det Mads taler om er denne: http://www.autobixen.dk/shop/thule-easybase-949-37606p.html

Den sætter du på trækket og så kan du spænde diverse ting på den evt. i den pose der kan købes til.

Derudover er der ingen grund til at købe st.car eller MPV hvis du ikke ønsker det. Hvis du køber en barnevogn der er kompakt og kan klappes sammen, så den fylder meget lidt kan du uden problemer have den i et bagagerum i en 5 dørs mellemklassebil som Golf, Focus, Astra, Ceed, Octavia etc. (Octaviaen er nok den hatchback med det største bagagerum i den klasse.) Uden at have prøvet, er jeg i øvrigt ret sikker på at de fleste af de nævnte kan rumme de største standard barnevogne uden problemer.

Der er i øvrigt flere forskellige barnevogne der er specielt kompakte, hvis i vil have sådan en. De koster lidt mere end standard vognene, men det er under alle omstændigheder billigere at købe en barnevogn der passer til bilen end omvendt.

Til 125k er der et stort udvalg af nyere biler i mellemklassen, så det er bare med at kigge på hvad du foretrækker.
Personligt ville jeg nok kigge Octavia, Focus, Astra evt. en Civic, hvis du vil have lidt sport (på bekostning af bagagerum)

Dette indlæg blev 23-10-2012 22:11 redigeret af dets forfatter.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

23-10-2012 kl. 23:03

Jeg kan kun anbefale en barnevogn, ungerne sover rigtig godt i den udenfor.

Mht. bil kommer det jo også an på hvad jeres behov for biltransport er?
Skal du kun bruge bilen til transport at barnevogn 1-2 gange om måneden er det måske lige før at 107 kan klare det? Hvis du køber en barnevogn med kompakt stel, kan stellet måske stå på højkant i bagagerummet og så kan kassen stå på sædet i kabinen enten foran eller i den ene side på bagsædet. Ellers kunne den Thule base også være en ide.

Skal du have barnevognen i bilen til hverdag er en lidt større bil nok vejen frem, der ville en mellemklasse bil være en ide.

Lidt barnevognsinspiration, personligt ville jeg især checke Emmaljunga og Odder, de har så vidt jeg ved kompakte modeller: http://www.babybusiness.dk/den-store-guide-til-barnevogne-og-kombivogne-2012.html

Dette indlæg blev 23-10-2012 23:06 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

24-10-2012 kl. 10:00

Hvad med en Seat Altea? Hæderligt bagagerum, lidt plads i højden, så man ikke skal til kiropraktor hver gang bettemanden/tøsen skal spændes fast, og så ellers køre det højdeindstillelige førersæde helt i kælderen og bilde sig ind at man har en sportsvogn :-)

Jeg tror også at der kan være en barnevogn bag i en 5-dørs Octavia. Især hvis man lader hattehylden blive hjemme. Og så er der jo ikke nogen der siger at man behøver at købe den helt stor Costa Concordia model fra Emmaljunga ;-)

Vh Anders

Lars Bøgebjerg

Lars Bøgebjerg
bruger siden
15-03-2005

24-10-2012 kl. 16:14

Det er en udbredt misforståelse at bare fordi man får børn, så skal man absolut have en stationcar.

Jeg har selv 3 børn og vi havde ingen stationcar da de var små. Vi har haft barnevogn i:
- Mazda 323 '92
- Mazda 626 '95
- Audi A4 '96
- Mazda 626 '98

Vel var nogle af den nemmere at få en barnevogn i end andre.

Overvej evt. en 5-dørs version. Det er ikke en stc, men yderst praktisk

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

24-10-2012 kl. 18:44

A R skrev:
Hvad med en Seat Altea? Hæderligt bagagerum, lidt plads i højden, så man ikke skal til kiropraktor hver gang bettemanden/tøsen skal spændes fast, og så ellers køre det højdeindstillelige førersæde helt i kælderen og bilde sig ind at man har en sportsvogn :-)

Vh Anders

Men det er først nå der kommer gule plader på en Altea den bliver til rigtig sportsvogn :O)

Med venlig hilsen Kim

Dette indlæg blev 24-10-2012 18:48 redigeret af dets forfatter.

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

24-10-2012 kl. 18:47

T l skrev:
Det Mads taler om er denne: http://www.autobixen.dk/shop/thule-easybase-949-37606p.html

Den sætter du på trækket og så kan du spænde diverse ting på den evt. i den pose der kan købes til.

Derudover er der ingen grund til at købe st.car eller MPV hvis du ikke ønsker det. Hvis du køber en barnevogn der er kompakt og kan klappes sammen, så den fylder meget lidt kan du uden problemer have den i et bagagerum i en 5 dørs mellemklassebil som Golf, Focus, Astra, Ceed, Octavia etc. (Octaviaen er nok den hatchback med det største bagagerum i den klasse.) Uden at have prøvet, er jeg i øvrigt ret sikker på at de fleste af de nævnte kan rumme de største standard barnevogne uden problemer.

Der er i øvrigt flere forskellige barnevogne der er specielt kompakte, hvis i vil have sådan en. De koster lidt mere end standard vognene, men det er under alle omstændigheder billigere at købe en barnevogn der passer til bilen end omvendt.

Til 125k er der et stort udvalg af nyere biler i mellemklassen, så det er bare med at kigge på hvad du foretrækker.
Personligt ville jeg nok kigge Octavia, Focus, Astra evt. en Civic, hvis du vil have lidt sport (på bekostning af bagagerum)

Civic af anden nyeste aftapning, er faktisk blandt dem med det største bagagerum i den klasse. Ikke så stort som Octavia's, men større end Focus og Astra's.

Med venlig hilsen Kim

Profil slettet

Profil slettet

24-10-2012 kl. 19:04

Kim Kristensen skrev:

Men det er først nå der kommer gule plader på en Altea den bliver til rigtig sportsvogn :O)

Med venlig hilsen Kim

Haha, ja det er rigtigt :-)

Profil slettet

Profil slettet

24-10-2012 kl. 19:17

Hej T S

Først engang tillykke med de lykkelige omstændigheder.

Der er overhovedet ingen grund til at købe stc. car, MPV, thule-kasser eller andre kedelinge ting, såsom Octavia, Focus, Astra, Scenic osv.

Der findes barnevogne som kan klappes sammen til det bare ingenting, og som endda kan gå i en 107.... ikke at jeg dermed har sagt en 107 er spændende..

Vi har tvillinger og købte f.eks. en fancy kompakt tvillinge-klapvogn, som ville kunne gå i en 107, hvis vi havde sådan en. Til gengæld har vi også anskaffet os en gammel brugt tvillinge-barnevogn, hvor man skal bruge en trailer, for at få plads til skrumlet... Den er til gengæld kun beregnet til hjemmebrug, så det var kun da den skulle transporteres hjem, at traileren skulle i brug :-)

Så vil du have en smart bil, så er det ingen problem. Den største udfordring bliver formentlig, at overbevise konen i fornuften i, at 1. og 2. prioriteten når i vælger barnevogn er:

1) Den kan slås sammen til ingenting.
2) Den kan slås sammen til ingenting.
3) Konen må nu komme med hendes ønsker.

Så selvom du har et par børn, er der masser af sjove biler derude.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

25-10-2012 kl. 09:40

Tag evt. et kig på de nyere Mitsubishi Lancer. I 5 dørs har den efter min mening et rigtig stort baggagerum.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mitsubishi/lancer/18-invite-sportback/1281302

Den billigste står til 129.000, dog uden billeder, i sportback (5 dørs).

Profil slettet

Profil slettet

26-10-2012 kl. 11:12

@ Lasse Hansen

Jeg har meget svært ved at tror på at der kan være en barnevogn i en 107, ikke en gang en klapvogn uden hjul kan der være, jeg har selv ejet en Aygo og har aldrig hørt noget så dumt.

Men tag endelig et billede af det, så jeg kan se det med mine egne øjne :-)

Johannes Engers Gregersen

bruger siden
06-04-2005

26-10-2012 kl. 11:22

Nu står jeg selv i samme situation som trådstarter (dog med en 2009 Ford Ka) og en kæreste der ikke vil gå på kompromis med Odder drømmen. Så det ender nok med en lille stationcar, men det er egentligt også fint med mig.

Men: Til Fiat 500 (som jo ligesom en Ford Ka er en Fiat Panda i Barbie tøj) er der udviklet en særlig barnevogn, der intet fylder. Den kan måske også være i en 107, selvom trillingernes bagagerum er markant mindre end 500'erens. Til gengæld kan barnet så ikke være i vogen ret længe, hvilket jo er et krav, hvis man spørger på diverse ammestuesnakfora'er.

Vognen hedder Seed Pli: http://www.seed.dk/

Profil slettet

Profil slettet

26-10-2012 kl. 12:13

Super godt design, den bør kunne være i nogle A klasser, jeg tror bare ikke på at den kan være i en Tvilling med bagsæderne oppe, men helt klart i alle b klasser og opefter.

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

bruger siden
06-04-2005

27-10-2012 kl. 12:00

Er der nogen, der kender til et sted, der har rimeligt systematiske opgørelser af bagagerumsstørrelser -- med mere end blot et litermål.