Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

23-10-2012 kl. 16:41

Jeg tror næppe du får meget mere end 50k for den ved en forhandler - det er ved at være en gammel bil efterhånden, og har aldrig været attraktiv på det danske marked.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Johannes Engers Gregersen

Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005

27-10-2012 kl. 11:01

Jeg har meget svært ved at se, at en 6 år gammel minibil med 180k på tælleren skal koste 75.000 kr., selvom det utvivlsom er en rigtig stabil vogn fra ny.

Der er heller ikke meget gensalgsværdi i den, hvis trådstarter putter fx 100.000 km på den over 3 år - så er det om tre år en 9 år gammel bil med knap 300.000 km på tælleren. VW logo eller ej, så er der ikke meget værdi i den.

Men det er måske bare mig, der ikke har set lyset...

Profil slettet

Profil slettet

27-10-2012 kl. 15:59

Folk tror desværre at de sidder med guld mellem hænderne, eller de har indset at deres bil ikke er det samme værd, som før mikro bilerne havde deres indtog i DK, men stadigvæk prøver at begrænse deres tab?

Mvh
Mads A.
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

28-10-2012 kl. 17:53

Så du påtænker at du vil bytte din bil lige over med en anden, eller hvordan? For så tror jeg ikke du skal regne med at det bliver en nyere/bedre bil.

Men regn med omkring de 50k for den ved en forhandler, og måske 60k privat, og så kan du spytte lidt i selv, og få en helt fornuftig bil til prisen.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

30-10-2012 kl. 12:11

K S skrev:
Æhh - en 8 år gammel bil, der har kørt 6-7 gange rundt om Jorden med en af markedets mest ukultiverede dieselmotorer - til en pris på ca. det dobbelte af det ønskede?????

Det ligner ikke et godt bud i min verden..... ;-)

Specielt ikke, når man kan købe den (grundlæggende) samme bil med mere plads (og endda som st.car) 2 år og 60.000km mindre og endda spare ca. 15.000kr.
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/octavia/19-tdi-100-tour-combi/1341632

Den mangler så oliefyret, men har til gengæld A/C. Den er dog stadig over prisrammen.

Begge mangler så vidt jeg kan se partikelfilter, hvilket udløser en ekstra årlig afgift.

Den du netop linker til der ville jeg for alt i verden undgå - bilen er fra 1999 og i 06 ombygget til en TDI. Og i 09 havde karossen kørt 266.000 km, og antager vi at kværnen har kørt de ca. 100.000 km den står med nu, så nærmer vi ogs hurtigt 370.000km... Og så er det stadigvæk en bil fra 99, som endda er ombygget totalt til en dieselbil.

Så i min verden burde den kun koste det halve..

Mvh C S
www.e-bil.dk