Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Brian Kielberg

Brian Kielberg
bruger siden
25-07-2004

15-10-2012 kl. 16:13

Har selv haft c4 picasso og skiftede sidste år model og mærke til Smax.

Jeg var selv omkring c4 picasso igen og Renault grand Scenic, men valget faldt altså på S-max.

Ja den er dyrere men i min verden kører den også meget bedre. Tillige er det suverænt den største af de tre.

Udbudet er stort så du må selv ud og prøve alle modeller og så selv se hvad du synes bedst om.

Med det antal km du kører årligt ville jeg klart gå efter den du føler dig bedst til rette i

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

15-10-2012 kl. 16:25

Suverænt den største er lidt af en overdrivelse, ja den er større, men meget større er den altså heller ikke, der kan stadigvæk kun være 5/7 personer som ikke alle 3 bilmodeller har fin plads og når alle sæderne er i brug, kan der ikke være en klapvogn i nogle af dem alligevel, så det er ikke på grund af pladsen at man skal vælge en S-Max.

Tilbage til Renaults nye fine 1.6 diesel, den synes jeg at du skal læse mere op om, da den er en helt ny motor som er 1.5 total overlegen.

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

15-10-2012 kl. 19:31

Noget jeg ikke forstår, hvorfor kommer den nye Clio 4 ikke med den nye 1.6 diesel ?

Selv versionen til 200.000 kr er kun med deres 1.5, det kan da ikke være rigtigt?

Hvordan kan de have en 1.2 med 75 HK og en 0.9 med 90 HK, begge er TSI motorer som jeg lige har forstået det?

Profil slettet

Profil slettet

15-10-2012 kl. 20:07

Men hvad er så denne 0.9 med 90 HK ? synes ikke jeg har hørt om en 3 cyl med turbo hos Renault?

Profil slettet

Profil slettet

15-10-2012 kl. 21:10

Det er en helt nyudviklet motor og skulle være meget meget bedre end den gamle 1.5.

Hvor har du fra at 1.5 kører længere end den nye 1.6 ? det lyder lidt mystisk synes jeg?

Der er gode rabatter på scenic for tiden, jeg mener at de er sat 40.000 kr ned i pris og den lå i forvejen i den billigere ende, så jeg ved ikke hvor meget du kan få i rabat.

Profil slettet

Profil slettet

15-10-2012 kl. 21:34

mads Andersen skrev:
Suverænt den største er lidt af en overdrivelse, ja den er større, men meget større er den altså heller ikke, der kan stadigvæk kun være 5/7 personer som ikke alle 3 bilmodeller har fin plads og når alle sæderne er i brug, kan der ikke være en klapvogn i nogle af dem alligevel, så det er ikke på grund af pladsen at man skal vælge en S-Max.

Tilbage til Renaults nye fine 1.6 diesel, den synes jeg at du skal læse mere op om, da den er en helt ny motor som er 1.5 total overlegen.

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

jo der kan godt være en klapvogn i en Smax, når den sidste sæderække er slået op.
Så Mads, prøv nu en Smax inden du udtaler dig! Vi har haft vores i et år nu og er rigtigt glad for den. Havde er RSG 3 inden den, men Smaxen er bare en klasse bedre.
Ved godt at e-bil folket og K.S ikke er enig med mig om dette, men fred med det!
Så T S køb du bare en Smax

Profil slettet

Profil slettet

16-10-2012 kl. 06:31

Jeg vil gerne have at du så tager et billede af alle sæder i brug med en klapvogn bag 3. række og vi taler vel ikke om en paraply klapvogn?

Brian Kielberg

Brian Kielberg
bruger siden
25-07-2004

16-10-2012 kl. 10:01

Har nu også selv en Brio klapvogn og den kan nemt være i bag med alle sæder i brug.

Målt er der 47 cm i bunden og 27 cm i toppen af plads at gøre godt med.

Og lad jer ikke snyde!!. Godt nok folder 3. sæderække i RGS3 helt ned i bunden men hvor høj er læssekanten?. Renault kan altså ikke få sæderne til at fylde mindre end andre sammenfoldet men de kan hæve bagkanten af bilen med højere læssehøjde til følge, og dermed få sæderne under kanten.

Startindlægget gik på hvad andre havde af erfaringer og dette er mine. Jeg holder stadig fast i at jeg synes S-max er den bil der kører bedst, men smag og behag er da heldigvis forskellig - ligeledes kavilitetsfornemmelse af de enkelte biler.

Og netop derfor er rådet til trådstarter TS!!

Ud og prøv alle biler og få dine egne erfaringer . Kun sådan kan du gøre det valg der for dig er det rigtige.
Uanset hvad er det mange penge du skal ud at bruge så en god lang prøvetur, gerne så tæt på dit daglige kørselsbehov/mønster som muligt, for at du kan tage dit rigtige valg.

God biljagt

Profil slettet

Profil slettet

16-10-2012 kl. 10:21

Der er ingen læssekant i en RGS

Brian Kielberg

Brian Kielberg
bruger siden
25-07-2004

16-10-2012 kl. 10:46

mads Andersen skrev:
Der er ingen læssekant i en RGS

Nej præcis, men er kanten/kofangeren hævet "kunstigt" for at skjule sæderne sammenfoldet bagved!!!!

Brian Kielberg

Brian Kielberg
bruger siden
25-07-2004

16-10-2012 kl. 13:25

Tallet kan jeg give dig Læssehøjde 57 cm i S-max.

Alletiders du foretrækker RGS3. Men nu er det TS der skal på shopping

Men de knolde du taler om i S-max kender jeg nu godt nok ikke fra min bil.
Ved faktisk ikke hvilke knolde du taler om da bunden er helt flad såvel med alle 7, 5 eller kun to sæder i brug.

Brian Kielberg

Brian Kielberg
bruger siden
25-07-2004

17-10-2012 kl. 14:58

K S skrev:
Dvs. kanten er 4 cm lavere - men til gengæld skal du så ind over "knoldene" (jo - de er der, hvilket fremgår tydeligt af http://media.novinky.cz/747/247472-original1-il9do.jpg ). Dermed er din reelle læssehøjde (minimum) den samme.

Det er en ganske uelegant løsning, men selvfølgelig ikke en "showstopper".

Jeg kan jo iøvrigt skrive det samme til dig: Alletiders du foretrækker S-Max. Men nu er det TS der skal på shopping ;-)

Som nævnt tidligere, kan jeg godt lide S-max - jeg synes blot ikke, at den var merprisen på 135.000/155.000kr. værd (afhængig af motor og med højere forbrug).

Hvis det erden skrå kant du benævner som knolde så ok da. Elegant eller ej, tja det har jeg egentlig ikke nogen kommentarer til - det virker!!!

Men at påstå at det skulle gøre rummet vanskeligere at udnytte (som skrevet i tidligere indlæg) er vidst noget af en overdrivelse!!!

God dag

Brian Kielberg

Brian Kielberg
bruger siden
25-07-2004

17-10-2012 kl. 16:33

K S skrev:
Det er ikke så nemt at se på billedet, men som jeg husker det, dækker "knoldene" ikke hele fladen - dvs. der er også fordybninger i hver side. Alt i alt har man ikke en plan flade at stille ting på, hvilket er upraktisk. Selvfølgelig kan man leve med det, men det tæller ikke på positivlisten hos mig.

Personligt kan jeg godt lide det helt flade gulv, hvor der er indbygget et lille rum til at anbringe rullegardinet, når det ikke er i brug.
http://www.car-bags.com/components/com_virtuemart/shop_image/product/Renault-Grand%20-Scenic-08-Car-Bags-2.jpg

Jo Knoldene som du kalder det dækker hele fladen og gulvet er helt plant og efterlader tillige større bagagerumsplads end din RGS3 sågar med anden stolerække helt skubet tilbage i bageste position og sat i hvileposition (stoleryg lagt lidt ned).
Og så skal jeg nok lade være med at kommentere at åbningen/bagsmækken på RGS3 ikke er lige så bred som bagagerummet indvendigt!!!
Jeg tror dog vi alle har fundet ud af at du er endog meget glad for din RGS3, hvilket er glimrende - tillykke med det.

Som skrevet tidligere så må TS se hvad han finder bedst og hvilken bil han vil bruge penge på - og jeg er sikker på han vælger den rigtige bil for ham ud fra de kriterier han sætter ,når han har fået en god lang prøvetur i alle mulige kandidater.

God dag til alle ;-)

Brian Kielberg

Brian Kielberg
bruger siden
25-07-2004

17-10-2012 kl. 19:28

K S skrev:
Skal vi ikke bare konstatere, at du ikke tåler kritik af den bil, du har valgt

Du må skam komme med al den kritik du vil.
Betyder intet for mig så længe der er hold i kritikken og det ikke kun er et udtryk for dine egne meninger/holdninger.

Men lad os da endelig lade den ligge her og lade TS gøre sit eget valg ud fra egne erfaringer efter prøveturerne og samtidig glæde os til at høre hvad hans valg bliver og måske endda ud fra hvilke kriterier han har gjort sit valg

God aften ;-)

Profil slettet

Profil slettet

19-10-2012 kl. 17:37

Var så lidt og god weekend og god jagt med bilkøbet

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk