Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

16-10-2012 kl. 20:36

K S skrev:
Præcis!!!

Det er mange år siden Brüel & Kjær kunne berette, at de solgte specielle mikroner til bilfabrikker netop med dette formål for øje!

VW og Audi har også i mange år været dygtige til at få kabiner til at se "dyre" ud - for så troede køberne (og desværre også en del journalister), at bilens kvalitet var høj. Det viste sig så, at kvaliteten var ganske gennemsnitlig, men så var bilen jo solgt.
Desværre er der stadig mange, der tror på illusionen om den "tyske kvalitet" baseret på kabine og dørlyd...

Der er også nogle der kører i 17 år gamle VAG-biler med ca 400.000km på tælleren, hvor alt stadig virker som det skal, uden raslelyde.
Om det så bare er en ilusion må stå for K.S.´regning.

Hilsen Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

20-10-2012 kl. 11:16

Jonas Nielsen skrev:
TIl info,
Valget faldt på en Superb combi.
Vi var ude at prøve flere mazdaer og skodaer. Når man sætter sig ind i en mazda er der lidt en føelse af øv. Lidt for plastic agtig kabine. Knapper osv. føelses ikke som rigtig kvalitet, som i en bil fra vag koncernen. At mazda måske er bedre kvalitetsmæssigt er muligt. Men når jeg bruger 320.000 på en bil. Vil jeg være glad, når jeg sætter mig bag rattet. I en mazda ville jeg komme til, at fortryde købet, da jeg ikke ville føle mig tilpas bag rattet.
Derfor faldt valget på en dejlig superb combi med alt i udstyr. Forhåbentligt holder værkstedsregningerne sig på et fornuftigt plan. Jeg kommer da i det mindste ikke til at bekymre mig om rust.

Jeg vil nu stadig stærkt anbefale dig at give den noget supplerende rustbeskyttelse NU!

VAG er kendt for at ruste som bare fanden, og selvom Skoda er noget af det bedst rustbeskyttede VAG sælger, så er det bedre at forebygge nu.

Mvh C S
www.e-bil.dk

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

23-10-2012 kl. 12:25

Alvin Petrus skrev:
Klart Skodaen. Hør ikke på et blålys som NG, der sikkert ikke har sine ideer fra egne erfaringer. Mazda ruster (det er egne erfaringer) og der er klart mere "vogn" og kvalitets fornemmelse over en Superb. Et gammelt check er at åbne og lukke dørene. I Superben siger det klonk i Mazda siger det klask.

det er noget værre vrøvl det der Alvin DSG gearkassen er undskyld udtrykket noget af det værste l*** VAG koncernen nogensinde har lavet en af mine venner arbejder som pladesmed ved SMC og han siger at mekanisk afdeling ALTID har DSG gearkasser og/eller 2,0 TDI motorer inde og blive skiftet

vælg Mazdaen den er langt mere pålidelig end Superben med DSG gearkasse MEN få den antirustbehandlet fra forhandleren og husk at overholde årlige rust hos Mazda som åbenbart er gratis ellers forsvinder rustgarantien og få den antirust behandlet løbende antirust behandling gælder ALLE BIILER

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

24-10-2012 kl. 05:52

Først og fremmest tillykke med nyerhvervelsen Jonas.Jeg håber du bliver glad for den.

Dernæst lad være med at høre på negativhovederne, der er nogle herinde der absolut ikke kan lide VAG, og derfor finder 5-10 år gamle problemer op og bruger dem som argumenter for manglende kvalitet hver gang.

En Skoda er bygget op på samme måde som en Audi, og Audi A6 er kåret som den mest driftsikre bil i sin klasse.
A4 er 2 år i træk kåret som "car of the year", og den 2,0tdi cr motor der ligger i din superp er 5 gange kåret som bedste motor på 2 liter.

Jeg ved godt at biljournalister og andre der lever af at bedømme biler ikke har den samme viden som nogle af eksperterne herinde, og derfor ikke ved hvad de snakker om.

Alligevel tillykke med bilen.

Hilsen Lars