Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
20-07-2011 kl. 23:31
Men kører du pænt skal den holde et godt stykke tid.
En anden ting er at 2,0 FSI er jo netop droppet til fordel for 1,8 Tsi, fordi 1,8 Tsi er langt mere økonomisk og kører bare væsentligt bedre.
Men til gængæld kan du nok spare en del penge ved indkøb af en Octavia med 2,0 FSi,da den ikke er lige så dyr i indkøb som den anden.
Så der er fordele og ulemper.
Personligt ville jeg vælge 1,8 Tsi og nyde de goder den kan byde på, og så håbe at man ikke skal skifte turbo.
Emil Olsen
bruger siden
09-10-2003
21-07-2011 kl. 07:06
Tandremsskift er ikke billigt - udgiften kan vel næsten sammenlignes med turboskifte? Hvis jeg har ret i mine "påstande", så ville jeg uden tøven gå efter 1,8TSi.
Profil slettet
21-07-2011 kl. 13:33
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
24-07-2011 kl. 01:15
Det tror jeg altså ikke du bør være bekymret for.
1,4 Tsi med 122/125 er trods alt den lille version.
Husk på at den også produceres med både 160 og 180 hk.
1,4 Tsi er særdeles velfungerende. Og ved almindelig kørsel er den ikke synderligt presset.
Husk på at vi skriver 2011 og motorteknologien går stærkt fremad.
Inden for 10 år tror jeg at man kan få en 1,0 motor med 180-200 hk..
Hvem havde forestillet sig for 10 år siden en serieproduceret 1,4 med turbo og 180 hk??
Profil slettet
24-07-2011 kl. 18:29
Profil slettet
26-07-2011 kl. 09:50
Kristian Kolind Sprogøe skrev:
Jeg er gået helt udenom 1,4 da jeg ikke rigtigt tror på at den lille motor bliver ved med at holde til det hårde pres den nødvendigvis må være under.
Hvis du kigger på litereffekten, så er 1,8'eren marginalt mere presset end 1,4'eren.
Jeg prøvekørte en Golf med 1,4 TSI 122, og den virler langt fra så overbevisende som 1,8 TSI i Passaten. Men den er på papiret mere økonomisk :-)
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
Profil slettet
27-07-2011 kl. 12:08