Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

20-07-2011 kl. 23:31

Tjaa, en turbo er trods alt en sliddel, som formentligt skal skiftes på et tidspunkt. Men det kommer jo også an på hvordan den er blevet brugt. For har bilen fået rigeligt at leve af, så står turboen nok til udskiftning på et tidspunkt.
Men kører du pænt skal den holde et godt stykke tid.

En anden ting er at 2,0 FSI er jo netop droppet til fordel for 1,8 Tsi, fordi 1,8 Tsi er langt mere økonomisk og kører bare væsentligt bedre.
Men til gængæld kan du nok spare en del penge ved indkøb af en Octavia med 2,0 FSi,da den ikke er lige så dyr i indkøb som den anden.

Så der er fordele og ulemper.

Personligt ville jeg vælge 1,8 Tsi og nyde de goder den kan byde på, og så håbe at man ikke skal skifte turbo.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Emil Olsen

Emil Olsen
bruger siden
09-10-2003

21-07-2011 kl. 07:06

2,0FSi har tandrem - 1,6FSi har kæde. Jeg er ikke sikker på 1,8TSi, men tror også den har kæde.

Tandremsskift er ikke billigt - udgiften kan vel næsten sammenlignes med turboskifte? Hvis jeg har ret i mine "påstande", så ville jeg uden tøven gå efter 1,8TSi.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

21-07-2011 kl. 13:33

1,8 TSI har kæde....økonomisk vil jeg ikke kalde den ;-) Den er opgivet til 13,2 i vores Passat CC. Jeg har ikke erfaring med 2,0 FSI men 1,8 TSI er en fantastisk motor, helt stille (kan hverken høre eller mærke den i tomgang) og tækker rent fra 1000 o/m til omkring 7000 hvor den lukker af. Den siger ganske lidt ved fuld acceleration. Den har rigeligt overskud i Passaten.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

24-07-2011 kl. 01:15

Kristian:

Det tror jeg altså ikke du bør være bekymret for.
1,4 Tsi med 122/125 er trods alt den lille version.
Husk på at den også produceres med både 160 og 180 hk.

1,4 Tsi er særdeles velfungerende. Og ved almindelig kørsel er den ikke synderligt presset.

Husk på at vi skriver 2011 og motorteknologien går stærkt fremad.
Inden for 10 år tror jeg at man kan få en 1,0 motor med 180-200 hk..

Hvem havde forestillet sig for 10 år siden en serieproduceret 1,4 med turbo og 180 hk??

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

24-07-2011 kl. 18:29

cosworth, lavede en 1,6 sugemotor i 1966 med over 225hk, og det er altså snart 50 år siden.



Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

26-07-2011 kl. 09:50

Kristian Kolind Sprogøe skrev:
Jeg er gået helt udenom 1,4 da jeg ikke rigtigt tror på at den lille motor bliver ved med at holde til det hårde pres den nødvendigvis må være under.


Hvis du kigger på litereffekten, så er 1,8'eren marginalt mere presset end 1,4'eren.

Jeg prøvekørte en Golf med 1,4 TSI 122, og den virler langt fra så overbevisende som 1,8 TSI i Passaten. Men den er på papiret mere økonomisk :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

26-07-2011 kl. 22:43

der er jo kompromiset der hedder TFSI

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

27-07-2011 kl. 12:08

Hvis det er den med 160 hk, du mener så fås den ikke til Octaviaen, og den hedder bare TSI i VW's program nu om stunder...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg