Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Import
Anders Wickmann
bruger siden
06-08-2004
30-04-2012 kl. 12:13
Hej alle.,
Jeg er i et dilemma. Jeg bor i udlandet men skal flytte hjem til Dk om et par maaneder. Min nuvaerende bil er en MINI Cooper S og jeg kan ikke finde ud af om jeg skal tage den med hjem. Det vil ikke koste mig noget i transport da den ryger med i vores container men spoergsmaalet er om den er helt vanvittig dyr at have i vores afgiftsplagede land. Vi har haft den fra ny saa vi tog det store tab paa prisen her allerede. Den vil vaere knap 2 aar naar den kommer til DK.
Er der andre der har en nyere Cooper S og hvad betaler I i forsikring? Jeg ved ejerafgiften er 2060kr aarligt og benzin er jo hvad den er. Afgiften burde vaere et sted mellem 160K til 180K.
Hvad ville I goere?
Tak for jeres input.
Anders
Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006
30-04-2012 kl. 13:37
Hvis det er forsikringen der afgør om i beholder bilen så ring til et par forsikringsselvskaber og få en pris. Det afhænger af så mange ting som vi ikke kan hjælpe med, f.eks om i kan beholde jeres ancinnitet.
Profil slettet
30-04-2012 kl. 16:29
Hvis jeg skulle forsikre en Cooper S 1,6 184 hk hatchback fra 2010 ved TRYG skulle jeg af med 25.000kr om året.
Hvis det er en cabriolet ville det være 34.000kr om året.
Beregningen er foretaget med disse info:
26 år
2 år med egen bil
ingen skader
20.000km om året
9.500 i selvrisiko
Ingen tilvalgsforsikringer.
Men prøv at surfe lidt rundt på forsikringsselskaberne hjemmesider, TRYG er ikke det billigeste, jeg bruger det bare som udgangspunkt, når jeg skal hurtigt vide hvad forsikring ville koste mig på en bestemt bil.
Hvis det er en cabriolet ville det være 34.000kr om året.
Beregningen er foretaget med disse info:
26 år
2 år med egen bil
ingen skader
20.000km om året
9.500 i selvrisiko
Ingen tilvalgsforsikringer.
Men prøv at surfe lidt rundt på forsikringsselskaberne hjemmesider, TRYG er ikke det billigeste, jeg bruger det bare som udgangspunkt, når jeg skal hurtigt vide hvad forsikring ville koste mig på en bestemt bil.
Dette indlæg blev 30-04-2012 16:31 redigeret af dets forfatter.