Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hvilken motor i Grand Scenic

Christian Meilby Johansen

Christian Meilby Johansen
bruger siden
19-01-2006

24-09-2018 kl. 09:48

Da vi står og skal have skiftet vores gamle Ford Focus 1,6 Tdci Stationcar ud med en anden bil med noget mere plads og gerne fære fejl, har jeg brug for lidt vejledning.

Vi har et budget på max 145.000,-

Det vi har kig på er primært Renault Grand Scenic
Men vi er i tvivl om man skal vælge den med 1,5dci 110 hk motor eller 1,6dci 130 hk motor.

Alternativt har vi også kig på:
VW Touran
Dacia Lodgy
Ford Grand C-max

Men føler vi får mere og nyere bil for pengene :-)

Hvad er jeres erfaringer? :-)

Venlig hilsen
Christian Meilby

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Niels Kristian Larsen

Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011

24-09-2018 kl. 17:57

Du skal ikke lytte til denne trold som opretter sig med nyt navn hver dag

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

24-09-2018 kl. 21:19

Vil umiddelbart tro at en liste som den første Søren linker til er mindre objektiv.

Det tror jeg fordi der er mindre vigtigt for en BMW/Mercedes/Volvo/Audi ejer om det koster 3-6000 kr og reparere en eller anden dims.

Hvorimod en ejer af biler sidst på listen nok er fra det billige segment af biler og nok ikke er helt så velstillet, og derfor vil være mere negativt indstillet.

Det der så springer i øjnene er Toyota, som ligger meget højt på listen. Men det kommer nok af Toyota har en for bilmærker usædvanlig kundepleje.

I min optik er der ikke decideret dårlige nybiler på det danske marked. Der er helt sikkert nogen hvor luksus følelsen er højere end andre. Om luksus følelsen er ensbetydende med kvalitet er op til personen som køber bilen.

Vil du have det mest driftsikre, så køb en Toyota, og få en usædvanlig service.
Vil du have noget med lang garanti, så køb en Kia alternativt en Hyundai hvis du køre meget langt om året.

Om Renault er væsenlig ringere, end andre tvivler jeg altså meget på. Ville nok vælge 1,6 motoren, som vist også benyttes af Mercedes.

Dette indlæg blev 24-09-2018 21:39 redigeret af dets forfatter.