Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

hvilken bil skal jeg købe?

Profil slettet

Profil slettet

13-01-2013 kl. 19:58

jeg har et budget der siger 45000 kr og vil gerne købe en bil, til mig og min datter, der kører + 20km/l og kan holde til at køre +30.000 km/år og er forholdsvis billig i reserve dele, billig i vægtafgift/ejerafgift og en der ikke er meget plaget af rust. Jeg ved ingenting om biler og kan derfor nemt komme til at købe "katten i sækken"..........IGEN! jeg har nu haft 2 brugte biler til 15-20 tusind og har ikke bestilt andet end at sende dem til rep. og nu vil jeg bare gerne ha noget der kører. Jeg ved ikke om de krav jeg stiller er helt hen i vejret, men det er sådan jeg godt ku tænke mig det. Håber i kan hjælpe mig

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

13-01-2013 kl. 20:13

Jeg ville gå efter en Fiat Panda, der får du en god driftsikker bil som for 45.000 kr kan du få en der er 4-5 år ville jeg mene. ( benzin )

Profil slettet

Profil slettet

14-01-2013 kl. 11:19

Jeg er et langt stykke af vejen ikke enig i KS` ofte sorte og hvide holdninger i forskellige debatter, men i dette tilfælde, hvor en troll ensidigt misbruger et forumnavn med den hensigt at så tvivl om en brugers holdning, så kan jeg sagtens følge KS´ behov for at frasige sig ejendomsretten til indlæg der ikke er skrevet af ham.

Så her vil jeg gerne forsvare KS...

Det har ikke noget med "pigefornærmet-hed" at gøre og KS skriver jo blot en ganske kort notits efter trollens indlæg hvor han gør opmærksom på at indlægget ikke er skrevet af ham.
Det er der vel ikke noget mærkeligt i ?? Når nu BB ikke kan finde ud af noget så simpelt som en verificering af brugerne, så må man jo selv gribe til forsvar når ens navn bliver misbrugt...

Og så undskyld i øvrigt til Janus for at "låne" tråden som omhandlede noget helt andet. Der vil derfor ikke komme yderligere kommentarer ang. forum-troll fra mig i denne tråd.

Dette indlæg blev 14-01-2013 11:21 redigeret af dets forfatter.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

16-01-2013 kl. 13:02

steen 5 skrev:
Nej rådet er ikke godt for begge de nævnte biler ruster mere end normalt. Men en Panda er klart det bedste bud.

det er simpelthen noget vrøvl det det Steen 5

jeg har arbejdet ved Toyota i lidt over 11 år (siden november 2001) på et pladeværksted og jeg har ikke set specielt mange specielt rustne Corollaer i øvrigt ruster Pandaen mere end en Corolla e12 (2002- 2007 hvor Aurisen blev introduceret) og i øvrigt skal man bare dørge for at den er undervognsbehandlet jeg vil dog ikke foreslå en Mazda 3 da den ikke kan fås som st car hvilket er bedst når man har børn jeg vil mene at en Nissan Primera er en mulighed Skoda Fabia/Octavia kan også være en mulighed

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/nissan/primera/18-acenta-stcar/1340645

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/corolla/20-d-4d-terra-stcar/985935

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/fabia/14-16v-101-comfort-breeze-combi/963903

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/octavia/18-t-elegance-combi/1313424 med turbo

ved godt det er biler lidt over dit budget men i byttehandel kan du jo få lidt for din gamle biler

husk udover undervognsbehandling (få den evt supplerende undervognsbehandlet) at der skal være

fuld eller næsten fuld servicebog tjek servicebogen som det første

antal ejere spørg om dette

røg/ dyr rygerbiler er ikke lækre

lavt km tal tjek efter km snyd i servicebogen / på synsrapporterne

at bilen skal være synet inden for det seneste år ellers få den leveret nysynet

få evt tandremsskift med i prisen hvis motoren ikke er kædetrukken

til sidst et råd køb et P Watch med det er en elektronisk p skive der er virkelig dejlig at have jeg har haft P Watch i 2 biler nu og har kun været tilfreds med det gå dog uden om Park One da det efter min mening er svært at aflæse

Profil slettet

Profil slettet

16-01-2013 kl. 16:39

Panda Panda Panda :-)