Bilbasen Forum
Hjælp til pendler bil
Dino Mustafi
bruger siden
02-12-2020
10-03-2021 kl. 23:14
Håber nogen kan give mig lidt indsigt i hvilken bilen ville være god til en pendler!
Jeg er i den situation at jeg til dagligt skal køre 125 km hver vej næsten ren motorvej.
I den bil jungle kan jeg ikke helt hitte ud af hvilken retning jeg skal gå.
Har kigget på en 520d fra 2019 kørt 31000 til 399k. Så har jeg kigget på en A4 avant 2.0 190 hk fra 2018 som har kørt 130k til 280k. Bmw tænker jeg er stabil men også relativ dyre! Jeg sætter pris på komfort automat gear og helst at bilen har adaptiv fartpilot men ikke et must.
Er åben over for nærmest alle biler bare de er stabile
Pft.
Dino
Dette indlæg blev 10-03-2021 23:14 redigeret af dets forfatter.
J R
bruger siden
13-12-2013
11-03-2021 kl. 10:51
Den runder jo 200k på under 2 år.
BMW'en kan du alt andet lige køre i 4+ år inden den rammer det. Dertil så er den altså lækker.
Hvis du kigger på forumet, så vil du opdage jeg er fortaler for eldrift.
Har du egen indkørsel og mulighed for at lade hjemme, så ville jeg overveje det.
Hvor skal du køre fra og til?
Nu er jeg ikke helt sikker på hvilke ladeabonnementer der er i spil pt. Men vi har en elbil og har kørt 77.000 km på 23 måneder i morgen.
I forhold til tidlgere hvor vi kørte benzin, så sparer vi 19-24.000 om året i "brændstof". Det er jo beskattede kr, så der skal tjenes en del derfor.
Vælg en med en opgivet range på omkring 470 eller derover, så bør du ikke få problemer hverken sommer eller vinter.
Vælg dertil en med aktiv vognbane assisten. Så bliver du altså glad i længden. man skal lige vænne sig til den, og så opdager du hvor meget energi du brugte på at sidde og holde den på ret vej. Du vil være helt anderledes frisk i hovedet når du kommer hjem.
Skal det være 400 k lejet, så er der den nye ID4, Kia e Niro 64 kW, Hyundai Kona. Lidt dyrere Tesla model 3LR
Fordelen ved Tesla er nul krav til service for at overholde garantien. Du skal sørge for at få smurt bremserne ved skifte fra vinter til sommer hjul. Men ellers er der kun behov slidtage service.
Alle de andre både el såvel som fossil drift har krav om service hvert 15-20.000 km. Det bliver alligevel 2-3 gange om året du skal bruge en dag derpå.
Aktiv vognbane asssitent kan du også få i almindelige fossil biler.
Dette indlæg blev 11-03-2021 12:35 redigeret af dets forfatter.
T i
bruger siden
17-06-2006
13-03-2021 kl. 09:29
En relativ stor/dyr bil som du kører mange km i, kommer til at tage et heftigt værditab.
Skal man bare køre alene, kunne man også overveje noget lidt mindre, men stadig med automat/adaptiv....
Dette indlæg blev 13-03-2021 09:31 redigeret af dets forfatter.
J R
bruger siden
13-12-2013
13-03-2021 kl. 11:38
Du skal jo være klar over en A4 vil ingen ryste på hovedet afm det kører alle wannabe mellemleder eller aspirerende der til.
Husker da vi byggede til, der spurgte alle håndværkere om de de sorte Audi'er havde en rede heromkring?(20 år siden)
Køber du en BMW eller en Mercedes, så kommer janteloven straks.
Da vi skiftede en SuperB ud med en underudstyret c klasse, så var det ofte et emne i skole sammenhæng. " Er du kørende i mercedes'en idag" med en undertone af du tror nok du er bedre end os i en carina(eller hvad modellen nu hed fra Toyota) fra 97
Kunne have haft købt en sprit ny Superb med væsentlig mere udstyr til en højere pris, og der var ikke en eneste der ville have blinket med øjet.