Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hjææælp ! Hvilken lille bil skal jeg vælge ?

Profil slettet

Profil slettet

03-04-2013 kl. 19:17

Jeg har ikke kørt bil i 25 år :-/ og er nu ved at tage lidt køretimer igen. Jeg har læst om flere af de små biler, men men men........... skal det være Hyundai i10, Kia picanto, Fiat panda, Peuget 107, eller andre forslag.? Vil gerne have automatgear. Skal bruges som citybil og kortere ture.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

03-04-2013 kl. 19:49

max. 90.000 kr. ja gerne økonomisk, men ikke strengt nødvendigt. Den må gerne være lidt rummelig og høj indstigning, da jeg ikke er 17 år længere.

Profil slettet

Profil slettet

03-04-2013 kl. 20:34

Ja en ny bil, syntes de små er dyre i forhold til nypris. Nej har også fundet frem til det ikke skal være diesel.

Peugeuot 107 er også den jeg udseende mæssigt først faldt for, men så så jeg at Kia picantoen har 7 års fabriksgarenti. Det kan vel så ikke være helt dårligt.

Nogle af de små har også mere standartudstyr end andre, men har ingen anelser hvad de forskellige forkortelser står for

Profil slettet

Profil slettet

03-04-2013 kl. 20:36

christian schrøder skrev:
af dem du selv nævner vil pandaen nok passe bedst til dit behov , men du får nok ikke en ny med aut gear til 90000 .

nej ved godt det koster 10.000 ekstra, ved bare ikke om man kan få det til alle modeller

Johannes Engers Gregersen

bruger siden
06-04-2005

04-04-2013 kl. 09:49

Anette Steewis skrev:
Ja en ny bil, syntes de små er dyre i forhold til nypris.

Det er vist en opfattelse, du står rimeligt alene med. Det har vel aldrig været billigere at få en lille bil. Ford Ka starter f.eks. ved 70.000 kr!

http://www.ford.dk/personbiler/ka

bruger siden
06-04-2005

04-04-2013 kl. 12:10

@ KS: Ja OK, så er jeg med ;-)

Profil slettet

Profil slettet

04-04-2013 kl. 15:19

K S skrev:
Nej - du skal bare lige læse igen ;-)

Som jeg læser indlægget, er budskabet, at man lige så godt kan købe en ny, da de brugte er for dyre ifht. prisen på en ny (hvilket jo også matcher dit eksempel på, hvor billige de nye er).

Ja det var lige det jeg mente. :-)
Tak for Jeres svar, bliver mere og mere hug på fiat Padaen.