Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Grand Scenic III ubrugelig til tre autostole?

Rasmus Vestergaard Hansen

bruger siden
13-02-2006

23-11-2015 kl. 12:29

Hej,

Vi står for at skulle skifte vores 12 år gamle Citroen Xsara Picasso ud. Efter megen research, var valget faldet på en Renault Grand Scenic III. Jeg var selv ude og prøve den, og syntes godt om den. Det eneste jeg bemærkede var at ved det midterste bagsæde, sad de to selelåse (dem man klikker selen i) så tæt på hinanden, at en voksen ikke sidder godt der (bagdelen sidder i spænd).

Efterfølgende var vi hele familien ude at prøve den, og det viste sig at være meget besværligt at spænde selen ved den midterste autostol (og den ved siden af), da den midterste autostol nærmest står oven på selelåsene. Det betød at min 8-årige dreng ikke selv kunne spænde sig fast som han kan i vores nuværende bil, samt at jeg selv brugte et par minutter på det og i processen kom til at spænde 9-18kg sædet op der stod ved siden af.

Kan det passe at det forholder sig sådan, eller er der et eller andet jeg har overset?

Når man ser på det midterste sæde, kan man også se at låsene er placeret et stykke inde på sædet i begge side.

MVH
Rasmus

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

bruger siden
13-02-2006

23-11-2015 kl. 15:18

Det var også min antagelse inden vi prøvede den med autostole i.

Det er forsøgt at forskyde sæderne og det blev ikke nævneværdigt lettere af den grund.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg