Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Fra diesel til benzin

Henrik Madsen

Henrik Madsen
bruger siden
15-03-2007

19-02-2012 kl. 20:04

Hej folkens :) Søger lidt pros and cons, med hensyn til udskiftning af familiens diesel vogn.. Vi kører i en Toyota Avensis 2,2 Sol stc 150 HK, 2005 model. Vores kørselsbehov er blevet væsentlig reduceret, og vil gerne skifte til benzin vogn. Har luret på: Passat 1,8 T Highline Variant med og uden tiptronic, model 3BG årgang 2002 Kontra Mazda 6 2,3 sport st.car, årgang 2004 Ved at begge 2 er "tørstige". Mazda'en er lidt bedre udstyret end VW'en. Men som tidligere af ejere af 3 passater, (dog diesel modeller), kender jeg godt til fornemmelsen af at sidde i en tysker :-). Har dog fået en lussing tidligere, ved køb af 2,5 V6 TDI. Føj den var dyr i rep ;-). Men nu Intet ondt om japansk kvalitet, kører jo trods alt japaner nu.. :-) Nå, inden det bliver en opremsning af tidligere modeller vil jeg blot spørge til hvad i vil vælge. Nogen vil nok blive kørene i toyotaen. Men tror at det kan hjælpe lidt i det lange løb, rent økonomisk at skifte til en benziner.. Håber nogen har lidt erfaring med de ovenstående :-) Mvh Henrik.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Henrik Madsen

Henrik Madsen
bruger siden
15-03-2007

20-02-2012 kl. 21:16

Tak for respons..
Mazdaen jeg har kigget på har "kun" kørt 67.000 km, og passaten har kørt 122.000 km. Men det lyder ikke godt med "er helt liv med børnesygdomme". Var det kun 1,8 T modellen eller hele serien?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

20-02-2012 kl. 21:57

Som tidligere ejer af tre Mazda'er (heraf to firmabiler), vil jeg anbefale dig at gå udenom den nævnte Mazda 6.
Mazda generelle kvalitet er altså bare ikke så god, som den måske engang var, og rustbeskyttelsen er under al kritik.

Passat'en har jeg ikke meget kendskab til, så den vil jeg holde mig fra at kommentere på.

Et alternativ kunne være en Vectra.
Her får du den tyske fornemmelse, fremragende rustbeskyttelse, generel god kvalitet, og ret gode priser. Den faceliftede model fra ca. 2006 og frem koster nok ikke meget mere end den nævnte Passat og Mazda.
Jeg ville personligt vælge en 2,2 benzin, da jeg er ret glad for den motor, og den iøvrigt er forholdsvis økonomisk, bilens størrelse og heste taget i betragtning. Men også 2,0 Turbo med 175 hk er en dejlig og sjov motor til bilen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

21-02-2012 kl. 12:56

jeg kan se du overvejer en Mazda 6 2,3 Sport her vil jeg råde dig til at gå efter den facelifte 1 generation efter facelift i 2005 så får du 6 gear som du også kan få i 2,0'ern (nyere og mere sikker konstruktion end Passaten)

1 generation efter facelift http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mazda/6/23-sport-6g/1003709

2,0 Inclusive som er "født" med 6 gear http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mazda/6/20-inclusive-stcar/1093083

husk ALTID at bilen SKAL

have fuld servicebog

være undervognsbehandlet og Mazda Danmark de kræver af en eller anden mærkelig grund at bilen SKAL være undervognsbehandlet fra en Mazda forhandler ellers bortfalder rustgarantien

have et lavt km tal

ikke have været "udsat" for røg/dyr på påvirke gensalgsværdien/muligheden negativt

have få ejere bare et godt råd

træk hvis du får brug for det



til sidst lige et godt råd køb et såkaldt P Watch med det er en elektronisk p skive der stiller automatisk efter førstkommende kvarter et P Watch koster 500 - 1000 kr normalt jeg har været yderst tilfreds med P Watch i to biler nu har fungeret upåklageligt og har sparet mig for at stille p skiven hvilket er dejligt

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg