Bilbasen Forum
Første bil
Tobias Faber
bruger siden
24-08-2020
22-09-2020 kl. 13:05
Håber i kan hjælpe mig lidt. Jeg er efter en længere tids udenlandsophold vendt tilbage til Danmark og står nu i en situation hvor jeg overvejer at anskaffe mig min første bil.
Jeg bor og arbejder i København og har ikke det store daglige kørselsbehov, men har en del arrangementer og andet både på Sjælland og i Jylland hvor det ser ud til at blive noget bøvlet at skulle leje bil til. Desuden har jeg på fornemmelsen at jeg vil når man først har anskaffet sig bilen, vil værdsatte den frihed det medfører, også ift. at køre på weekendture mm. Bilen skal hovedsageligt blot kunne transportere min kæreste og jeg (ingen børn), men det vil ikke skade hvis den også er bare en smule fremtidssikret ift. evt. familieudvidelse de kommende år.
Jeg har et budget på omkring de 350,000 kr og synes det giver mest mening at se på (lettere) brugte biler da de har taget den store bid af afskrivningen. De modeller jeg umiddelbart har haft i tankerne / kigger på er (primært fra modelår 2016-2018):
- Audi A4 serie (benzin)
- Mercedes C klasse (benzin)
- BMW 3 serie (benzin)
- Tesla Model S (el)
Hører meget gerne jeres tanker og perspektiver på ovenstående men også gerne hvis der er andre i samme prisklasse der måske ville være bedre value for money.
På forhånd tak og stil endelig gerne spørgsmål hvis noget uklart
T i
bruger siden
17-06-2006
24-09-2020 kl. 11:57
Det lyder som om kørselsbehovet er temmelig lavt og så kan det blive nogle dyre km, med afskrivning/service etc. på en bil med det budget du nævner. Det kan hurtigt komme op i omegnen af 60-70 k om året.
Jeg ville overveje noget billigere eller måske låne/leje/Gomore suppleret med taxa
Dette indlæg blev 24-09-2020 11:57 redigeret af dets forfatter.
J R
bruger siden
13-12-2013
24-09-2020 kl. 12:20