Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Feriebil!(hjælp tak)

Mick Holm

Mick Holm
bruger siden
21-08-2011

28-10-2012 kl. 21:15

Hej! Jeg skal afsted på juleferie til Østrig i 14 dage til december sammen med kæreste og mine forældre. Det er dog første gang jeg skal "skaffe bil", da jeg selv er begyndt at tjene ok med penge(er 23 år gammel). Jeg har fået lidt finansiel hjælp fra min far, så jeg har mere at arbejde med! :-) Jeg har i alt 200.000 kr., og søger en rummelig bil, helst sedan eller st.car(ingen mpv'er tak!). Km-tallet betyder egentlig ikke det store, da det er fint nok med en frikørt taxa for mig. Der er intet specifikt udstyr jeg søger, men vil gerne helst ha' aut. gear, hvis det kan lade sig gøre. Håber I vil hjælpe! :-) Kom gerne med resultater fra BilBasen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

28-10-2012 kl. 23:13

Lidt flere oplysninger ville være smart hvis du forventer gode svar: krav/forventninger til bilen, størrelse, udstyr etc. økonomi (der er meget andet end indkøbsprisen der betyder noget) (går ikke ud fra den kun skal bruges i ferien?)

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

29-10-2012 kl. 09:10

Hvis det kun er for at køre til Østrig på ferie, er det billigere at tage en taxa.
Der er alt for mange ubekendte faktorer til der kan gives et bud.

Mick Holm

Mick Holm
bruger siden
21-08-2011

29-10-2012 kl. 14:18

Skal skam bruges efter ferien igen, det er bare vigtigt at have en bil før vi tager afsted. :-)

KRAV!
St.car eller sedan.
Maks. km: betyder intet.
Ingen skader på bilen.
Økonomi betyder ikke det store, selvom forsikring self. er dyrt for mig. :-)
Stort bagagerum, altså 400 liter+
Helst aut.gear.
MAKS. 200.000 kr.

Profil slettet

Profil slettet

29-10-2012 kl. 14:28

Hvad med en nyere Octavia? Der er tonsvis af biler indenfor dit budget til få penge, få km på bagen, og masser af udstyr.

Og så ville jeg gå efter en TSI motor - her passer 1,2 TSI faktisk overraskende godt til bilen, og du får en billigere forsikring grundet motorstørrelsen. Den bygger på Golf 5/6, men ruster ikke så slemt.

Dog er jeg lidt i tvivl om de bliver leveret med DSG7, som har vist sig at være lidt problematisk med TSI-motorerne.

Den vil være billigst i længden, og så kan masser af lækkert udstyr eftermonteres til næsten ingen penge. En gammel frikørt taxa KAN være en dyr fornøjelse, så jo færre km jo bedre.

Lige et bud:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/octavia/14-tsi-122-elegance/1275920

Mvh C S
www.e-bil.dk

Mick Holm

Mick Holm
bruger siden
21-08-2011

29-10-2012 kl. 14:36

Tusind tak for hjælpen, lyder interessant. Har hørt godt om de 122 hk's 1,2/1,4'ere fra både VW og Skoda, så et godt bud.

Men måske lidt flere kræfter, hvis muligt! :-)

h k

h k
bruger siden
28-07-2003

Mick Holm

Mick Holm
bruger siden
21-08-2011

29-10-2012 kl. 14:52

Tak for buddene.. Håber der kommer flere, vil gerne have meget at arbejde med :-)

Mick Holm

Mick Holm
bruger siden
21-08-2011

29-10-2012 kl. 15:35

Nej, det er ikke min første bil, det er bare første gang jeg skal finde en, til at køre på ferie i! :-)

Har sat 50.000 af til forsikring.

Profil slettet

Profil slettet

29-10-2012 kl. 16:06

Nicolas Holm skrev:
Tusind tak for hjælpen, lyder interessant. Har hørt godt om de 122 hk's 1,2/1,4'ere fra både VW og Skoda, så et godt bud.

Men måske lidt flere kræfter, hvis muligt! :-)

Det er et vidt begreb - du tænker sikkert stadigvæk på gammeldags sugemotorer, hvor volumen og hk var vigtigt. I disse små motorer er momentkurven helt anderledes, så de føles langt kraftigere :-)

Ellers kan jeg anbefale en pre-facelift af Octavia i RS-udgaven . 2,0 TFSI motor, sportslig undervogn, læder, men med samme gode plads som en standard Octavia :-)

Mvh C S
www.e-bil.dk

Mick Holm

Mick Holm
bruger siden
21-08-2011

29-10-2012 kl. 16:55

C S skrev:
Det er et vidt begreb - du tænker sikkert stadigvæk på gammeldags sugemotorer, hvor volumen og hk var vigtigt. I disse små motorer er momentkurven helt anderledes, så de føles langt kraftigere :-)

Ellers kan jeg anbefale en pre-facelift af Octavia i RS-udgaven . 2,0 TFSI motor, sportslig undervogn, læder, men med samme gode plads som en standard Octavia :-)

Mvh C S
www.e-bil.dk

Er jeg godt klar over, har også hørt om "cylindernedtrapningen", men du har faktisk ret. :-)

Mick Holm

Mick Holm
bruger siden
21-08-2011

29-10-2012 kl. 16:58

Fatih A skrev:
Hvad med en BMW 320d steptronic fra 2005? Den koster 199.000 kr og er spækket med udstyr.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/320d/20-steptr/1379195

Der er også en SKODA som er fra 2010 med DSG gear og den er bestemt ikke sløv med dens 1.8 TSI motor. 73.000 km og koster 160.000 kr. så nok den mest fornuftige af de 3 her.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/octavia/18-tsi-elegance-combi-dsg/1339426

Eller en Ford mondeo, lidt nyere og færre km men ikke automatgear

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/mondeo/20-tdci-140-titanium-stcar/1386610

Der er et hav af mærker og modeller.

Tak for hjælpen! BMW'en er super fin med en masse udstyr. Elsker også BMW, så super godt bud.

Kan også godt li' Skoda'en, som du har fundet. Den har noget godt udstyr, og 160 hk er godt for sådan en bil. DSG er helt klart et plus! :-)

Mick Holm

Mick Holm
bruger siden
21-08-2011

29-10-2012 kl. 16:59

^ Men nu er det en van, så.. :-)

Mick Holm

Mick Holm
bruger siden
21-08-2011

29-10-2012 kl. 18:15

Fatih A skrev:
Min fejl, var lidt for hurtig med søgningen (:

I orden. :-)

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

29-10-2012 kl. 21:16

Jeg ville nok spekulere noget over hvor meget jeg egentlig er villig til at betale for at have bil og selvom det ikke er dit ønske, overveje muligheden for en lidt mindre/billigere bil

Du kan vælge en nyere/mindre bil hvor du evt. kan få billig forsikring via forhandler, hvilket vil sænke omkostningerne en del, billigere forsikring og formentlig lavere driftsomkostninger, både forbrug, service og rep.

Alternativt kan du vælge den lidt større og ældre bil, med større motor/mere udstyr, der så har kørt flere kilometer. Her vil du formentlig blive straffet hårdt på forsikringen, større forbrug, dyrere service og større risiko for rep (som vil være dyrere).

Uden at vide ret meget om kørselsbehov etc. bliver det selvfølgelig kun et gæt, men økonomisk kan der være meget stor forskel på de to løsninger. Den billige kunne måske gøres for 40-50k om året, hvor den dyre formentlig kan komme til at koste næsten det dobbelte (alene forsikringen kan sagtens blive 15-20k dyrere om året)

Er godt klar over at løsningen med større motor/mere udstyr er den sjoveste, men den er også dyr, ikke mindst når du er nystartet bilist. Personligt ville jeg udsætte BMW'en indtil jeg havde optjent noget forsikringsanciennitet.

Mick Holm

Mick Holm
bruger siden
21-08-2011

29-10-2012 kl. 21:26

Forstår udemærket hvad du mener T I, og er godt klar og ved hvad du mener, men har skam pengene til det, da det aldrig rigtigt har været det store problem, selvom vi er oppe i en dyr klasse for mig.

Vil bare ha' mig en god rummelig bil, og så må det andet komme bagefter. :-)

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

29-10-2012 kl. 21:41

Ok, bare du har overvejet det.

Hvis økonomien tæller lidt ville jeg nok kigge på noget i retning af Octaviaen. Men ellers er BMW´en nok noget af det sjoveste. En Honda Accord kunne også være et bud.

Dette indlæg blev 29-10-2012 21:42 redigeret af dets forfatter.

Mick Holm

Mick Holm
bruger siden
21-08-2011

29-10-2012 kl. 21:58

Har jeg skam.

Overvejer også en Accord :-)

Niels Kristian Larsen

Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011

29-10-2012 kl. 22:57

Tror sgu Nicolas er en sjov fætter, der forsøger at få andre til arbejde.

Mick Holm

Mick Holm
bruger siden
21-08-2011

30-10-2012 kl. 16:46

Niels Kristian Larsen skrev:
Tror sgu Nicolas er en sjov fætter, der forsøger at få andre til arbejde.

De bestemmer vel selv om de vil hjælpe eller ej? :-)

Mick Holm

Mick Holm
bruger siden
21-08-2011

30-10-2012 kl. 16:47

JG B skrev:
jeg ville kigge efter en bmw e39 523i eller 528i det er nogle rigtig gode driftsikre biler med motorer der næsten ikk er til at slide op og som kører fantastisk med en super lækker blød motorgang hvor vag koncernes tsi motorer godt gå hjem at lægge sig og så slipper du for træls dsg som med stor sansynlighed går i stykker.
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/523i/25-steptr/1327713
god bil til små penge dog skal du huske den skal have skiftet gearolie mindst for hver 100.000 km jeg plejer selv at få det gjordt en gang om året. derudover skal se efter rust i døre og bagklap da de godt kan ruste der men resten af bilen ruster ikk hvis den er passet...

du kan også nå at få den næste 5ér i rækken i form af en 520i jeg ved bare ikke så meget om den næste model.http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/520i/22-aut/1168397

Kan godt li' 520i'eren, den virker mere spændende i det, i forhold til en 523i, der er "yngre". Godt bud, skal overvejes :-)

Profil slettet

Profil slettet

30-10-2012 kl. 20:34

Hvem er troll og hvem er ikke? jeg er sgu forvirret...Mission complet.

Profil slettet

Profil slettet

31-10-2012 kl. 05:15

Hvem sætter 50000 af til forsikring, når man kun vil give 200000 kr for en bil!
Det lyder sgu som en joke:-)

Mick Holm

Mick Holm
bruger siden
21-08-2011

31-10-2012 kl. 22:02

....

Profil slettet

Profil slettet

06-11-2012 kl. 20:40

Godt at er findes andre forums som IKKE er en børnehave :-/

Det er sgu for useriøst det her.

Mikkel H.

Mikkel H.
bruger siden
16-04-2012

08-11-2012 kl. 19:21

K S skrev:
Verdens bedste feriebil er Renault Grand Scenic 1.9 Dci.

Jeg anbefaler på det varmeste alle at købe en Renault uanset model, alder og årgang.

Til orientering har Renault det suverænt bedste udvalg i alle segmenter: Twingo, Clio, Megane, Scenic og Laguna.

Tag du derfor roligt en Renault. At franske biler skule være ringere end andre bygger mere på fordomme end realitet. Desuden er der jo garanti på en ny bil. Renault kan endda nogle gange overtales til 3 eller måske endda 5 års garanti. Du skal bare have forhandlingsgenet frem ;-).

Kan gøres mod betaling eller måske endda medforhandles i købskontrakten

http://www.renault.dk/media/att00415895/RenaultSecurityPlus_1322012_Pris.pdf

Generelt med Renault har vi haft 4 x (Grand) Scenic og en Mégane Coupé siden 1997. V har haft hver bil ml. 3 og 8 år og kørt 75-115.000km. En fejl på en vindafviser til soltaget på 1. Scenic og en defekt kontakt til A/C på 3. Scenic blev løst på garantien. Coupéen havde fejl på tændspoler (rettet på garanti) og el-ruder (på 8 år). Intet andet udover sliddele og service.

http://www.bilbasen.dk/forum/generelt/renault-scenic-problemer-med-motor-og-rudehejs-mm/13776
http://www.citronik.dk/jforum/posts/list/30852.page
http://www.bilekspressen.dk/nyheder/renault-tilbagekalder-700000-biler

http://www.krak.dk/firma/bilia-personvogne-as:790435/2630-taastrup&searchword_id=1290419836406844202

Bilbasens brugere skal være hjertelig velkomne - blot spørg efter K S!

Det er ufatteligt, at Bilbasen åbenbart er ligeglade med deres kunder.... (dvs. - "kunde" bliver jeg nok ikke igen, da jeg ikke længere ønsker at lægge mine penge hos dem).
Det må siges at være en meget arrogant holdning - men det understreger i høj grad pointen om, at Bilbasen vælger at blæse på sine brugere!
Ja - det er nok tid til at finde nye græsgange, når Bilbasen i den grad vælger at blæse på sine brugere!
Moral er godt - dobbeltmoral er dobbelt så godt iflg. Bilbasen.

Fortsætter dette truer jeg med at ophøre med indlæg.

I så fald vil Bilbasen miste sin bedste og flittigste skribent.

Det nægter jeg at tro nogen ønsker skal ske?

Husk på jeg uddeler min viden ganske gratis og til glæde for alle!

En boykot lyder som den rigtige løsning.
Jeg støtter forslag om boykot!

www.renault.dk Vive la France!

Enig! :D