Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Familie / Øko / evt convertible

Ulrich Voller

Ulrich Voller
bruger siden
25-08-2009

20-11-2012 kl. 17:22

Hej Bil eksperter Jeg går og leger med tanken om at skifte min gamle Stratus ud med noget andet. Til dette har jeg en række ønsker og nogle biler jeg salv har set på, men vil gerne have udvidet min horisont med andre mærker/modeller samt begrundelse for hvorfor de er gode, derfor dette indlæg. Først en liste med de krav som bilen skal overholde (Must have) - Plads til 2 voksne og 2 børn op til 8 år - Air Condition - El ruder, el spejle - Kopholder - Forholdsvis økonomisk med km/l, reservedele, service mm (Stratusen er ikke økonomisk) - CD / Radio helst BT - Convertible - ikke over 125.000,- Nice to have - Convertible - Varme i forrude - Fartpilot Må gerne have - Automat gear Jeg har set på Startus convertible, men den er ikke specielt økonomisk. Så er der Peugeots lille 206cc som er en fin bil, men er i tvivl om der er plads på bagsæderne. Deruover en nyere Fiesta, som har det meste. Som i kan se er jeg lidt snæversynet, og har brug for lidt input - så endelig kom med jeres ekspert viden, gerne med fordele / ulemper ved jeres anbefalinger

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

21-11-2012 kl. 18:20

Det nærmeste, som jeg ser det er en Fiat 500C

Ulrich Voller

Ulrich Voller
bruger siden
25-08-2009

23-11-2012 kl. 09:46

500C havde jeg ikke tænkt på, men opfylder de fleste ønsker, så helt sikkert en mulighed.
Er der nogle som har nogen erfaring med dem, reservedelspriser, reparationer, stabilitet mm ?

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

23-11-2012 kl. 09:55

En Fiat 500, er rent teknisk en Panda, som er Fiat´´s bedste bil i årevis, som jeg ser det, den er billig at holde kørende, økonomisk og er ikke kendt for at gå i stykker, den har dog en tandrem som skal skiftes hvert. 4 år, hviklet selvfølgelig ikke er genialt. Med mindre du vælger modellen med den nye 2-cyl. maskine, men så kommer du over budgettet.

Ulrich Voller

Ulrich Voller
bruger siden
25-08-2009

23-11-2012 kl. 10:47

Hej H P

Det lyder ikke så ringe, så rent mekanisk er der ikke noget at være nervøs for, det er jo super.
Ved du noget omkring holdbarheden på taget, forventer at bruge bilen året rundt, og ved ikke hvad sådan et stof tag siger til dansk vinter med masser af salt på vejene ?

Kan se at der er nogle til salg i tyskland (mobile.de) med automatgear, ved du hvor gode/holdbare de er.

Tak for dine svar indtil videre

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

23-11-2012 kl. 10:59

Ulrich Harbo Voller skrev:
Hej H P

Det lyder ikke så ringe, så rent mekanisk er der ikke noget at være nervøs for, det er jo super.
Ved du noget omkring holdbarheden på taget, forventer at bruge bilen året rundt, og ved ikke hvad sådan et stof tag siger til dansk vinter med masser af salt på vejene ?

Kan se at der er nogle til salg i tyskland (mobile.de) med automatgear, ved du hvor gode/holdbare de er.

Tak for dine svar indtil videre

Nu er 500C en forholdsvis ny bil, så der er vist ikke de store erfaringer med netop det tag, omvendt så er vand og salt ikke det store problem på ældre biler med kalesche, det er mere solens UV-stråling der er hårdt for taget. det bliver mat og porøst med årene, men hvis du skal skifte stoftaget når bilen er 8-10 år, så er det vel en ringe pris for at kunne køre åbent :-)

Jeg har selv en Peugeot 205 Cab, til den kan man få en ny kalesche til ca. 4.000,- så det er da ikke slemt, syntes jeg.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

23-11-2012 kl. 11:34

K S skrev:
Citroën C3 Pluriel - f.eks. http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/citron/c3/16-16v-pluriel-sensodrive/694270

Renault Mégane CC - f.eks. http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/renault/megane-ii/16-beat-up-cc/1065256

Peugeot 307CC - f.eks.http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/peugeot/307/20-cc-16v/1328596

Hej Ulrik.

2 gode bud KS kommer med, 307 og Megane, men Pluriel ?, jeg er normalt ret glad for Citroen men, netop Pluriel skal du holde dig langt især med sensodrive, det er kort og godt noget lort. Og hvordan pokker kan designerne komme op med et tag som ikke kan samles, hvis man er kørt hjemmefra åben ?