Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Erfaring med Ford Mondeo 1,8 st. car
Jens Eskildsen
bruger siden
24-08-2012
16-02-2014 kl. 21:50
Hej alle..
Nu er min kæreste og jeg så småt sporet os ind på hvilken bil vi vil gå efter - valget er falget på en Ford Mondeo 1,8 stationcar fra 03 eller frem til 05..
Vi har dog læst en hel del, blandet omkring 03 modellen med rust i dørene, men hvordan er det med Ford rust garanti? Kan læse på Fords hjemmeside at der er 12 år, men gælder den hvis bilen har fuld service bog, som er lavet af en mekonomem værksted i stedet for et Ford værksted?
Er der andre ting man skal holde øje med, ved denne bil?
Vi vil rigtig gerne have en 1,8 da den er væsentlig billigere for os i forsikring end en 2,0, så vi søger kun om erfaringer med 1,8 modellen fra denne årgang.
Jeg og min kæreste glæder os til at høre fra jer som har erfaringer!
Nu er min kæreste og jeg så småt sporet os ind på hvilken bil vi vil gå efter - valget er falget på en Ford Mondeo 1,8 stationcar fra 03 eller frem til 05..
Vi har dog læst en hel del, blandet omkring 03 modellen med rust i dørene, men hvordan er det med Ford rust garanti? Kan læse på Fords hjemmeside at der er 12 år, men gælder den hvis bilen har fuld service bog, som er lavet af en mekonomem værksted i stedet for et Ford værksted?
Er der andre ting man skal holde øje med, ved denne bil?
Vi vil rigtig gerne have en 1,8 da den er væsentlig billigere for os i forsikring end en 2,0, så vi søger kun om erfaringer med 1,8 modellen fra denne årgang.
Jeg og min kæreste glæder os til at høre fra jer som har erfaringer!
Jens Eskildsen
bruger siden
24-08-2012
17-02-2014 kl. 15:16
Tomas Larsen
bruger siden
01-08-2006
skrev:
kender ikke 1.8 - har selv en 2004 2.5.
Ja der var problemmer med rust i dørene - men de er vist alle blevet lavet af Ford.
Min ruster ikke i dørene.
Ved hver ca. 200.000 km skal følgende skiftes:
Baghjuls lejer, fjedre foran, skiver... Så køb en som har fået skiftet dette - så hænger du ikke på denne udgift. Air con kan gå ved ca. 220.000 km.
Ellers er det en billig og meget stabil bil.
Husk at den skal rust behnadlet.
Kan klart anbefales !
Super, tak for svaret .. Den jeg har kig på har gået omkring 180.000 så der vil om 20.000 km skulle skiftes de ting du skriver ?