Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
En kvik lille bil, mest til By men også fornuftig på lande/ -motorvej Hjælp!?
Anders Borgen
bruger siden
27-01-2006
09-06-2012 kl. 13:26
Hej Bilbasen - brugere
Jeg står og skal have mig en ny brugt bil, men kan simpelthen ikke vælge...
sådan som valget ser ud lige nu, står det imellem:
Peugeot 207 GT 150 HP - ca. 130.000 kr. + (ulempe: dårlig gearkasse og kun 5 gear, størrelse lidt lille)
Peugeot 207 HDI 110 HP - ca. 75.000 kr. + (ulempe: dårlig gearkasse og kun 5 gear)
Opel Corsa GSI 150 HP - ca. 90.000 kr. + (Har endnu ikke prøvet)
Opel Corsa CDTI 125 HP - ca. 105.000 kr. + (ulempe: støj, for hårde sæder)
Golf V TSI/TDI 140 HP - ca. 150.000 kr. + (har endnu ikke prøvet)
BMW 1-serie 122/143 HP ca. - 140.000 kr. + (har endnu ikke prøvet)
Men er også frisk på bedre alternativer, det er dog vigtig at bilen har Turbo, idet jeg skal have nok moment, tidligt i omdrejningstallene.
Hvad er jeres kommentarer til dette frustrerende bilvalg? :-)
- eventuelt nogen som har erfaringer med disse bilmodeller?
mvh.
Anders
Anders Borgen
bruger siden
27-01-2006
09-06-2012 kl. 13:51
Det er bestemt også en af de overvejelser jeg har omkring at købe en diesel, idet jeg nok ikke kommer til at køre helt langt nok, men jeg tænker lidt at når det er noget jeg er opmærksom på, kan man vel give den en lille tur ind imellem eller give den noget rens.
Men mit behov ligger ikke til en diesel, jeg elsker bare måden hvorpå diesel kører, med masser af moment langt nede i omdr. Jeg er sådan set fløjtende ligegald med hestekrafterne... :-)
Med hensyn til gearingen, er det bare vigtigt for mig at den ikke ligger med alt for mange omdr. ved 130 km/t.
Det er rigtigt at styringen er lidt tung, men jeg vil også sige at styringen hurtigt kan blive for let og man så slet ikke kan mærke vejen under en. så det er ikke et punkt hvor hammeren falder, for mig.
Men mit behov ligger ikke til en diesel, jeg elsker bare måden hvorpå diesel kører, med masser af moment langt nede i omdr. Jeg er sådan set fløjtende ligegald med hestekrafterne... :-)
Med hensyn til gearingen, er det bare vigtigt for mig at den ikke ligger med alt for mange omdr. ved 130 km/t.
Det er rigtigt at styringen er lidt tung, men jeg vil også sige at styringen hurtigt kan blive for let og man så slet ikke kan mærke vejen under en. så det er ikke et punkt hvor hammeren falder, for mig.
Dette indlæg blev 09-06-2012 13:52 redigeret af dets forfatter.