Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Dilemma! 106 eller 107?
Alexander Løkkegaard
bruger siden
05-01-2010
16-02-2010 kl. 23:04
Hej
Har rodet mig selv ud i lidt af et dilemma. I øjeblikket har jeg en Peugeot 106 Rallye som jeg er meget glad for, men har fundet ud af, at det koster omkring det samme for mig, at have en 107, så kan ikke lige finde ud af om jeg skal bytte rundt!?
Fordelene ved 107'eren er:
- Ny bil - mere moderne design og kvalitet
- Mere sikker
- Meget mindre risiko for at noget pludselig går i stykker, og hvis det gør er der garanti
- Kører længere på literen
- Lettere at komme af med igen
- Kan lettere gøre det til 'min' bil, synes ikke der er så meget pæn styling til 106'eren. Er ikke ude efter store spoilere osv., men det er svært at ændre særlig meget på en 106'er uden det kommer til at se lidt dumt ud i mine øjne.
Ulemperne er:
- Mindre motor
- Måske mindre køreglæde?
Er ret meget i tvivl.. Skriv hvad i synes, og hvad i selv ville gøre :)
Mvh
Profil slettet
17-02-2010 kl. 06:49
Jeg har selv haft begge biler, dog var det en Toyota Aygo og ikke pug. 107 men samme bil er det jo.
Jeg kan kun anbefaler begge biler og hvis du går efter ren køreglæde, så beholder du rallye, hold da op hvor er den bare sjov at køre i, er det 1.3 ? eller 1.6 du har ?
Men det er en ældre bil og ikke lige så driftsikkker og en 107 er mere sikker at køre rundt i, med bla. esc og gardinairbags.
Den er svær synes jeg, men hvis jeg skulle vælge, så blev det en helt ny 107 eller i min verden en Aygo.
Jeg kan kun anbefaler begge biler og hvis du går efter ren køreglæde, så beholder du rallye, hold da op hvor er den bare sjov at køre i, er det 1.3 ? eller 1.6 du har ?
Men det er en ældre bil og ikke lige så driftsikkker og en 107 er mere sikker at køre rundt i, med bla. esc og gardinairbags.
Den er svær synes jeg, men hvis jeg skulle vælge, så blev det en helt ny 107 eller i min verden en Aygo.
Alexander Løkkegaard
bruger siden
05-01-2010
17-02-2010 kl. 14:19
Tak for de gode svar! Bliv endelig ved :)
Jeg er ikke interesseret i at skifte til andet end en 107'er i øjeblikket! Har kun haft min 106 i knap 4 måneder, og det er min første bil, så den er lidt speciel.
@Mads: Det er en 1.6 fra '98, og den er rigtig rigtig sjov at køre i!
Der er vel ikke så meget andet for, end at jeg må ud og prøve en 107 og se om jeg kan leve med den mindre motor.. Ellers må jeg smide en V6-motor bagi.. Eller..
Jeg er ikke interesseret i at skifte til andet end en 107'er i øjeblikket! Har kun haft min 106 i knap 4 måneder, og det er min første bil, så den er lidt speciel.
@Mads: Det er en 1.6 fra '98, og den er rigtig rigtig sjov at køre i!
Der er vel ikke så meget andet for, end at jeg må ud og prøve en 107 og se om jeg kan leve med den mindre motor.. Ellers må jeg smide en V6-motor bagi.. Eller..
Profil slettet
17-02-2010 kl. 15:08
Du kan bestemt ikke sammenligne de 2 biler, den ene er en fornuft bil og den anden er ren køregælde.
Din bil er fornuftig opdateret og ikke så gmmeldags, så jeg ville da beholde den 1-2 år endnu, så kan du evt. også spare lidt op til en nogenlunde tilsvarede bil hvis det er det du foretrækker ?
Din bil er fornuftig opdateret og ikke så gmmeldags, så jeg ville da beholde den 1-2 år endnu, så kan du evt. også spare lidt op til en nogenlunde tilsvarede bil hvis det er det du foretrækker ?