Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Diesel eller Benz jf. mit behov? Er på grænsen?

Johnny Bertelsen

Johnny Bertelsen
bruger siden
19-02-2016

03-08-2017 kl. 09:41

Hej

Jeg har lige solgt min bil, og skal derfor ud og have en ny. Jeg overvejer en Diesel bil, nærmere Citroen C4 1,6 HDi fra 2012.

Jeg har aldrig haft diesel før, men er begyndt at overveje valget.

Bilens pris må ikke overstige 100.000 kr , og der er behov for at kunne have en barnevogn med. (Vi har prøvet en C4, og pladsen er fint til vores behov)

Mit kørselsmønster/behov:

Ca. 25.000 km om året
Hver anden uge køres der 120 km på én strækning - og 120 km tilbage - Sammen lagt 240 km hver anden uge hvor én strækning er 120 km.
Hver uge køres der 35 km på én strækning - og 35 km tilbage - Sammen lagt 70 km hver uge hvor én strækning er 35 km.
Derudover er der alm. bykørsel som svinger

Udover overstående forekommer der 400 km ture, men de forekommer ikke så ofte, hvorfor de ikke er med (ca hver 4. til 6. måned)

Jeg kan ikke finde ud af om det er "sikkert" at vælge en Diesel bil fremfor en benz?

Jeg er bange for at enten partikelfilteret bliver brændt, eller motoren simpelthen forringes, og kommer til at koste dyrt i service og rep. mv.

Hvad er jeres foreslag?

Tak

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Niels Kristian Larsen

Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011

03-08-2017 kl. 12:59

Ser ingen problemer med en diesel til dig

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

03-08-2017 kl. 18:46

Igen kommer det an på hvilke dyser der sidder i motoren ! Men du kan få bell add og komme i tank hver gang du tanker. Og ja der kan altid være en usikkerhed omkring hvorvidt det holder alt efter kørsel og km. Nogle konstruktioner holder måske bedre end andre. Men alt koster penge....Bell add til tanken kan kun tilrådes i dit tilfælde.

Johnny Bertelsen

Johnny Bertelsen
bruger siden
19-02-2016

03-08-2017 kl. 19:13

Tak for jeres svar.

Jeg fik ikke skrevet at bilen kun skal bruges i ca. 3 år, før den bliver skiftet ud med noget andet. (Grundet huskøb mv. Som er en af grundene til at vi skal have en billig bil nu her)

Hvis tilfældet er at der i hverdagen bliver kørt omkring 5 km, er det så stadig fint for en "nyere" diesel fra 2012 kun at yde/køre længere ture hver 14. dag?

Ole - det er nogle rigtig gode lange ture dine børn køre, hvilket jeg også tror er med til at påvirke deres positive oplevelse. Det er også derfor jeg selv er en smule bekymret, om de længere ture jeg har om måneden er nok til at jeg selv forhåbentlig får en positiv oplevelse.